Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "BRABEC, Jaroslav"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 30
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 3 milenci - barevná etudaŠtulić, Darko(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Tři krátké příběhy vyprávějící o třech druzích lásky.
- Absolventský film: Barevná etudaMazúrek, Ferdinand(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Psychicky narušený hudební skladatel na ozdravném pobytě v sanatoriu.
- Absolventský film: Barevná etudaSmutný, Viktor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Jednoduchý příběh o striptýzovém vystoupení
- Absolventský film: Barevná etuda - Barová etudaHalousek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Příběh o mezilidských vztazích se odehrává ve dvou barevně odlišených prostředích, představujících dvě polohy lidské mysli.
- Absolventský film: Barevná etuda - KloučciŠachl, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-07Příběh party kluků, kteří seberou otci auto a jedou se vykoupat.
- Absolventský film: Barevná etuda - Obarvi mě!Paluš, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-07V souladu se zadáním cvičení "Barevná Etuda" je tento film zaměřen na práci s barvou, jako nositelem významu. Na této časově velmi krátké ploše se odehrává jednoduchá vztahová situace.
- Absolventský film: Barevná etuda - OranžádaJanda, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Příběh chlapce jenž vyrůstá v šedi domova.
- Absolventský film: Barevná etuda - Who Dares Wins?Preiss, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Válečné dráma s prvky červené barvy
- Barevná EtudaKostková, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-12Tento krátký film pojednává o osamocené ženě středního věku, která žije izolovaná od vnějšího světa. Její stereotyp nabourá náhodné shledání s vášní, které v ní vzbudí touhu otevřít se opět životu.
- Barevná etudaKaboš, Michael(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-12Muž ztracený v krajině svého vědomí žije mezi představou a realitou.
- Barevná etuda - Dlažební kostkaParkán, Havel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-13Krátký příběh podivuhodné události ve spojitosti s dlažební kostkou.
- Barevná etuda - Jsem Absolutní vůleFencl, Dalibor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Dekadentní malíř přelomu století hledá inspiraci ve smlouvě s ďáblem.
- Barevná etuda - SchizofrenieŠuster, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-13Příběh muže a jeho nemoci odehrávající se v jednom pokoji v průběhu života.
- Barevná etuda - Vražda v HolešovicíchNěmec, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Vražda očima malíře. Inspirováno obrazem Kamila Lhotáka.
- Barevná etuda -Ahoj CocoHyksa, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-12Barevná koncepce filmu vychází z jednotlivých etap návrhářky, pracující na vzniku kostýmu od prvních skic až po finální výrobek.
- Barva ve filmové tvorběŠtulić, Darko(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Praktické uplatněnní poznatků o barevných změnach v průběhu denní doby.
- Blahoslavení - Barevná etudaStretti, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-12Tento krátký film se zabývá problematikou lidské statečnosti (v tomto případě statečnosti faráře, ale i ženy, která si od něj chce nechat pokřtít své dítě). Na pozadí problematiky takzvaných státních souhlasů, bez nichž v minulém režimu nesměl farář vykonávat své povolání. Jde zde o pokus znázornit nemožnost totalitní zvůle zničit lidskou víru, statečnost. Znázornit to, že stále existují lidé, kteří jsou ochotni pro pravdu a svobodu nasadit i vlastní zdraví či život bez použití násilí.
- Cesta ke slávě kameramanská tvorba Sławomira IdziakaChajewski, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Cílem této práce je popsat úspěch Sławomira Idziaka, jednoho z řady polských kameramanů pracujících v Hollywoodu, zjistit jeho příčiny a na tomto základě popsat fenomén „polské kameramanské školy“. Pomocí rozboru filmů, autobiografií režisérů,se kterými Idziak spolupracoval, a monografie dějin polského a světového filmu. Proběhne analýza kariéry mistra a bude se řešit otázka, proč zrovna ON dosáhl v této zemi takového úspěchu? Idziak byl prvním a „nejúspěšnějším“ z větší skupiny zrovna polských kameramanů, kteří v onom období uspěli v Hollywoodu, anebo v kinematografiích západní Evropy. Základní otázkou je důvod těchto úspěchů. Historický kontext a všeobecný zájem o polský film v období 80. let versus výjimečné vzdělání polských kameramanů, zejména, bylo -li opravdu výjimečné, či nikoliv. Hlavní přínos práce spočívá v závěrech, které tato analýza může přinést pro filmové školství všeobecně. Netroufám si zodpovědět bezpochybně, jaké byly příčiny úspěchů polské kameramanské školy. Nicméně, mám možnost zvážit argumenty pro a proti dvou příčin, které se nabízejí. Odpověď, která úspěch připisuje historickému kontextu, nepodporuje případy úspěchů generace kameramanů, jako např. Artura Reinharta a Pawła Edelmana, kteří se uplatnili po roce 1989. Připisování úspěchů výjimečné filmové škole v Łodzi je zase problematické v tom, že jiné středo a východoevropské školy, jako např. FAMU a VgiK, mají velmi podobný přístup k vzdělávání kameramanů, tzn. velkou energii věnují technickému vzdělávání, stejně tak vyžadují po svých studentech všeobecné kulturní znalosti a podobně kladou důraz i na problematiku spolupráce s režisérem. Nabízí se tedy otázka, proč světově úspěšných kameramanů vychovaly méně?
- CharmersŠnuderl, Gašper(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Poetický přiběh vietnamského páru na pozadí nočního město
- Fenomén Emanuel LubezkiTeysslerová, Yvona(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-24Podle Gestaltské teorie, založené Maxem Wertheimerem, nevnímáme podněty jednotlivě, ale jako celkový dojem. Snadno to pochopíme na příkladu hudby. Můžeme rozpoznat melodii kdykoli, i když je reprodukována v jiné tónině nebo rytmu. Nevnímáme jednotlivé noty, ale celkovou melodii. Pokud v notovém záznamu nota chybí, přidáme si ji automaticky, abychom reprodukovali známou melodii.(1) Naše vnímání obrázků funguje podobným způsobem. Přidáváme prvky, které chybí, nebo které na základě zkušeností očekáváme. V 50. letech 20. století umělecký psycholog Rudolf Arnheim tuto teorii rozšířil na teorii poznání, založenou na vnímání. Podle této teorie nemyslíme slovy, ale obrázky. Tato teorie je potvrzena vědci. Zásadní průlomy, které vedou ke kreativnímu řešení problému, jsou obvykle vizuální. Profesor Arnheim analyzuje některé aspekty, ve kterých se fotografie liší od jiných umění, a dochází k závěru, že fotografie je, i když je omezenější, blíže hmotnému životu lidí a plní nejdůležitější sociální funkci. Fotografie jsou jedinečně schopné zachytit to, co divák cítí. Je to skutečný vzhled věcí a událostí. Film je oživenou fotografií. Za pomocí střihu, hudby, zvuků a nespočetných možností, které nabízí obrazové snímání a jeho reprodukce, oživujeme fotografii a přibližujeme se někdy více, někdy méně, realitě. Někdy se však vzdalujeme natolik, že vytváříme světy zcela nové. Jeho schopnost reprodukovat realitu nebo naopak vytvořit novou, je zcela fascinujícím pro naše vnímání. Proto se zřejmě film těší takové popularitě, která umožnila vznik Hollywoodu a s ním celosvětově známé osobnosti. Podmanivé obrazy krajiny, tváří a nových světů reprodukuje na filmové plátno v současnosti jeden z nejznámějších a nejúspěšnějších hollywoodských kameramanů Emmanuel Lubezki. Jeho filmová fotografie přitahuje miliony diváků, určuje celosvětově módní trendy v oblasti kinematografie. Je jedním z neprogresivnějších kameramanů z hlediska technických inovací. Emmanuel Lubezki získal jako jediný kameraman na světě tři po sobě jdoucí Oskary. Je to výsledek štěstí, dlouholeté profesní oddanosti a osobní zapálenosti pro film. Nesmíme však opomenout, že je tento výsledek je také spojen s producentskou strategií. Popisuji chronologicky profesní růst Emmanuela Lubezkiho v kontextech finančních a technických, za kterých snímky vznikají. Rozebírám úspěch Lubezkiho úzce související s intenzivní spoluprací s různými režiséry, které jsou neodmyslitelnou součástí úspěchu každého kameramana. U některých filmů se pozastavuji jen krátce, a to proto, že v nich neshledávám zásadní posun v Lubezkiho profesním růstu. V praktické části detailně analyzuji s ohledem na kameru všechny tři Oskarové snímky GRAVITY, BIRDMAN a THE REVENANT. V závěru zmiňuji důležitou teorii zesílené kontinuity, shrnuji práci Emmanuela Lubezkiho a věnuji se v tomto kontextu negativnímu dopadu prestižních ocenění.