Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "JÍCHA, Marek"
Nyní se zobrazuje 1 - 17 z 17
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: Reálové cvičení - Otevřený prostorŠachl, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-07Příběh chlapce rozvádějících se rodičů.
- Absolventský film: Seki LalaMazúrek, Ferdinand(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Japonský experimentální film o klonování nábytku a únosech dětí.
- Absolventský film: Srpnový denPaluš, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 7007-06-07V tomto filmu je vyobrazen jeden velmi pomalý "aprílový" srpnový den jedné mladé extravagantní dvojice.
- Analýza vzájemného ovlivnění kameramana a režiséraVančura, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-08Práce je jakýmsi zamyšlením nad spoluprácí kameramana a řežiséra. Jejím úkolem je analyzovat do jaké míry je kameramanův rukopis formován osobou režiséra a do jaké míry se kameramanův rukopis mění v závislosti na žánru filmované látky.
- Collaboration between the Cinematographer and ActorMorales, Andrés Felipe(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-24The objective of this thesis is to understand in depth the collaboration between the cinematographer and actor.
- Expanded CinematographyDimoski, Vladimir(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-07The cinematography as an art form stands today at a crossroad. There is a lot of controversy surrounding the definition of the term “cinematography” in the context of films in which traditional (lensed) cinematography was subordinated to virtual techniques, such as “The Matrix”, "Life of Pi" and "Gravity”. The following study will observe the historical development of the camera techniques, as its goal is to verify if the virtual cinematography is a step forward in the evolutionary road of the job of the director of photography. In order to seek for the truest answer, the study will analyze the work of the cinematographers of the above-mentioned feature movies, in terms of their collaboration with the visual effects supervisors and their creative team. The study will try to convey how the DoP’s have used the new skills to help support the dramaturgy of the screenplay.
- Kameramani českého dokumentárního filmuŠuster, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-13V diplomové práci se zabývám především pohledem kameramanů, jako profesionálů, ale i jako lidí na problematiku filmového obrazu v dokumentárním filmu. Snažím se hledat a stavět pohled na dobu a život české kinematografie skrze oči čtyř kameramanů čtyř různých věkových generací. V úvodu procházím stručnou historií českého dokumentárního filmu. Po ní se dostávám k rozhovorům s kameramany, které jsem vybral na základě jejich dlouhodobých zkušeností s obrazem v dokumentárním filmu. Každý z nich je výraznou osobností a každý svou prací posouval nebo stále posová kupředu kvalitu české kameramanské profese. Všem posléze kladu stejné otázky a snažím se tak získat vícegenerační pohled na problematiku české dokumentární kinematografie a zároveň na kameramany osobně. V závěru práce shrnuji obecné a vzájemně porovnávám různorodé postoje. Vstupuji do závěru i svým vlastním pohledem a tak se konfrontuji s názory jak poslední, pátý a nejmladší z kameramanů.
- Kameramani českého hraného filmuKaboš, Michael(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-12Kameramani českého hraného filmu: Hledání identity je pojednání o významu kameramanů v rámci české kinematografie. Práce je složena z autentických vzpomínek a poznatků jednotlivých osobností - kameramanů. Jejich výpovědi jsou konfrontovány s historickými prameny, které tvoří důležitou historiografickou část práce. Hlavní témata jsou: hledání inspirace a vytváření myšlenkových konceptů, způsob transformace reality a obsahu sdělení a definice významu kameramanské identity vzhledem k individualitě každého tvůrce i v korelaci s režisérem.
- Krajina osuduFencl, Dalibor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Visuálně překvapivý portrét psychologa, herce, pedagoga a především vynálezce "dialogického jednání" Ivana Vyskočila.
- Malé lžiŠnuderl, Gašper(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08drama tri generace muzu, deda, otce a syna a lzi v jejich vztazich
- Natáčení českých celovečerních filmů digitální kamerouBednář, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04Začátky digitální kinematografie v čechách
- Problematics of the Long take in FilmRachatasakul, Kan-anek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-16I want to examines the Logn Take or sequence shot for its impact on the audience´s reception of a film.
- The Portrayal of Reality on films after Italian NeorealismGrandino, Bruno(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-26Beginning in Italy in 1942 with the release of ‘Obsession’ (1942) by Luchino Visconti, Italian Neorealism was a movement that aimed to move away from the look of glamourized film productions of the time in favor of a more realistic depiction of human lives. The neorealist films that were born as a reaction to the Fascist ideology, featured workers and poor people as a way to oppose the regime’s ideals and also show the struggles which the Italian population was going through during and after the war. The goal of this thesis is to understand how realism was achieved in neorealist films in regard to cinematography and camera techniques. The thesis offers a definition of terms such as ‘realism’, ‘naturalism’, ‘deep focus’, and ‘newsreel aesthetic’ alongside a brief overview of the development of realism in art and the development of cinematography lighting until the 1940s in order to analyze how they come together to shape the neorealist movement’s aesthetic. Using primarily Rome, Open City and The Earth Trembles, film analysis is provided in order to exemplify the neorealist aesthetic while explaining how the filmmakers’ choices granted an increased sense of realism to their films. Ultimately, the findings are extended to an analysis of how the neorealist choices influenced other filmmakers and how they pushed the realistic representation further.
- The Resurgence of 65mm & IMAX 15/70Mhatre, Shubham(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-02-07Since the inception of cinema, the medium has progressed and transitioned into various form factors, from its standardization of 35mm in the 20th century to its multifaceted aesthetic of the current generation. This thesis aims to study the niche yet extravagant format of 65mm & 65mm 15 perf. The objective is to study its inception, constituting its political and commercial factors to its artistic recognition, It further delves into the advancement that led to the pivotal changes that are household mediums of how the society views and consumes today’s cinema. It uses the comparison models of how various companies and institutions contributed to technological advancement while portraying this form factor and the eventual decline in its use. Recent years have shown a steady yet promising resurgence in the use of these mediums, because of certain filmmakers and institutions portraying their pioneering work and drastically uplifting the public and commercial perceptions. Case studies of notable filmmakers, such as Christopher Nolan, Quentin Tarantino, and Hoyte Van Hoytema who have embraced this format and further modified it, are presented to illustrate the practical implementation of these advancements. The current era is filled with this medium`s apparatus use and has led to innovations, advancing its logistical prowess, and futureproofing the cinematic emblem of this format. I will determine with historical facts, commercial trends, and the current stylizations that led to the renaissance of this medium, delivering a promising future far away from its bleak decline a few years ago.
- Vnitřní logika filmového jazykaTichovský, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-10-05Anotace Diplomová práce Vnitřní logika filmového jazyka se zabývá vedením diváka obrazovými znaky. Film je zde uvažován jako způsob komunikace. Text prozkoumává procesy a vztahy na ose autor- dílo-divák, nabízí terminologický aparát a ve filosofickém duchu se snaží rozpracovávat základní otázky týkající se díla jako tvořivého záměru. Práce by měla dospět k cíli v okamžiku, kdy čtenář- kameraman dokáže zahlédnout vedle technické podstaty filmu i jeho organické struktury. Vstoupí-li autor svým uvažováním do sféry komunikačního procesu, může filmové dílo „ožít“ v dialogu: směrovat myšlenkové cesty diváka, provokovat jeho intelektuální schopnosti, oživovat jeho zkušenosti a vzdorovat jeho očekávání.
- When Colour Narrates: Colour as a Narrative Tool in Audio-visual StorytellingLarsen, Morten(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-10-06This thesis explores the use of colour as a narrative tool within the realm of cinema. Even though colours have taken up a considerable role in the history of film, colour theory and colour aesthetic have not received reasonable attention in film studies compared to other fields. The thesis reflects upon why this might be the case based on the hypothesis by David Bachelor that a history long “chromophobia” has existed in the arts in the Western world. The paper then seeks to give an overview of relevant theory of colour that tries to shed light on the multiplex nature of colour itself, and in continuation to that, its ability to convey meaning within audio-visual story-telling. Finally, this paper shall investigate the selected works by three directors - Eric Rohmer, Rainer Werner Fassbinder and Alfred Hitchcock - that utilize colour narratively within their work but in various ways. It is the aim of this thesis that the analysis supported by theory shall prove the quality and unique property of colour in audio-visual storytelling.
- Zobrazení krajiny v českém filmuFencl, Dalibor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Přetrvávající idea ideální krajiny se vine od starých Řeků, evropskoým malířsvím, českým národním obrozením až k současnému českému filmu.