Oddělení zvukové tvorby / Sound production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení zvukové tvorby / Sound production podle vedoucí "ZIKMUND, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Balkův odkazMikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Jedná se o auditivní zpracování romaneta Jakuba Arbese Svatý Xaverius v podobě rozhlasové hry. Autor (Tomáš Mikyška) vytvořil nejprve vlastní adaptaci literární předlohy, poté výsledný tvar. V díle je užito dialogů, vlastní hudby i ruchů, které byly natáčeny v různých lokalitách pro konkrétní potřebu této hry. Herecké stránky se ujali studenti Katedry alternativního a loutkového herectví z Divadelní fakulty AMU.
- Jakub Hadraba: Hudební nahrávkaHadraba, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2001-06-01Zvukový záznam CD "Genius Johann Sebastian Bach" pořízený v bazilice sv. Markéty Benediktinského arciopatství v Praze na nástroj Kánský & Brachtl dle Tobiase Meissnera 1725. ||| Fantasia G dur, BWV 572 || Nun komm, der Heiden Heiland, BWV 659 || Aria variata alla maniera italiana, BWV 989 || Triová sonáta C dur, BWV 529 || Concerto C dur, BWV 595 || Fantasia con imitatione, BWV 563 || Passacaglia a fuga c moll, BWV 582 ||| Celkový čas disku: 69'50''
- Jakub Hadraba_:_Hudební nahrávkaHadraba, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Hudební nahrávka - baryton, klavír
- Jakub Stratílek: Hudební nahrávkaStratílek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Antonín Dvořák - Smyčcový kvartet d moll, op. 34 Interpreti: Sedláčkvo kvarteto (I. housle - Sedláček Michal, II. housle Kočová Kristýna, viola - Vladimír Michal, cell - Chudý Karel
- Úvod do problematiky nahrávání v autentických akustických prostoráchStratílek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Tato písemná práce monitoruje jednotlivá specifika vzniku zvukových nahrávek mimo nahrávací studio, tedy v autentických prostorách koncertních sálů, zámků, klášterů, chrámů apod. Jsou zde uvedeny hlavní argumenty na obhájení a osvětlení tohoto způsobu práce, dále jaký je vztah nahrávané hudby k akustickému prostoru, hlavní kritéria pro hodnocení prostoru a jeho působení na interpreta včetně estetických hledisek. Popsány jsou také podstatné zásady pro výběr autentického prostoru vzhledem k nahrávané hudbě a jejímu slohovému období. Kapitola o technickém vybavení demonstruje hlavní rozdíly vybavení klasického nahrávacího studia a nahrávání mimo studio z pohledu záznamu, filosofie mixáže i použití směrových charakteristik mikrofonů. Na základě těchto odlišností poté práce upozorňuje na důležitost přípravy před natáčením, na otázky ohledně improvozované zvukové režie a v závěru se věnuje problematice rušivého hluku z okolí.
- Úvod do problematiky nahrávání varhanBejčková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-20Cílem této práce je nastínění některých problémů nahrávání varhan. Pojednává jak o natáčení sólového nástroje tak o natáčení varhan s jiným nástrojem či nástrojovou skupinou. Nejsou zde opomenuty ani malé přenosné varhany. V práci jsou zmíněny typy mikrofonů, jejich umístění i následné zpracování nahraného signálu. Je zde shrnuta historie a struktura tohoto královského nástroje a práce obsahuje i popis některých známých českých nástrojů včetně odkazů na jejich dispozice. Velké množství fotografií pomáhá osvětlit některé termíny a ukazuje některé ověřené metody natáčení. Nahrávání varhan je ale velmi rozsáhlým tématem, a tato práce je pouze úvodem do této problematiky.
- Úvod do problematiky zpracování signálu ve vysílacím řetězciBeneš, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Práce se zabývá problematikou zpracování zvukového signálu pro rozhlasové a televizní vysílání s důrazem na dynamické úpravy hudebního signálu v rozhlasovém řetězci. Zabývá se otázkou zásahu do hudebního obsahu a do umělecké práce zvukového mistra. Jsou zde popsány základní dynamické úpravy, princip fungování vysílacího řetězce a speciální část je věnována rozboru částí modulačního procesoru. Práce tak nabízí vhled do jeho jednotlivých částí s upozorněním na možnosti jejich negativních vlivů na obsah. Do práce byly zahrnuty světově nejrozšířenější a v České republice dostupné vysílací platformy audio vysílání. Práce je doplněna o ilustrativní experiment, ve kterém byla srovnána hudební nahrávka před průchodem a po průchodu analogovým i digitálním řetězcem, s poukázáním na jeho základní vlivy.