Katedra režie - KR / Department of Film Directing
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra režie - KR / Department of Film Directing podle vedoucí "BENDOVÁ, Helena"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 3D - jako odůvodněný filmový prostředek posunující význam filmuToulová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18Ve své bakalářské práci se věnuji teoretické analýze: 3D - jako odůvodněný filmový prostředek posunující význam filmu. Zabývám se 3D filmy, které využívají třetího rozměru jako nutnou a nezbytnou součást uměleckého konceptu mající prokazatelný význam k posunu díla a činí tak z 3D způsobu natáčení legitimní prostředek uměleckého záměru. Jedná se o filmy, které by v převodu do 2D rozměru nefungovaly stejnou platností, změnily nebo ztratily svůj význam, nebo možná nevznikly vůbec - a to především: Pina Wima Wendese, Heart Beat Jana Němce, Jeskyně zapomenutých snů Wernera Herzoga.
- Práca s (ne)hercom a vyjadrovacie prostriedky Carlosa ReygadasaHalamová, Terézia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-23Cieľom práce je podrobnejšia analýza jednotlivých celovečerných filmov Carlosa Reygadasa s konkrétnym zameraním sa na jeho špecifické využitie neprofesionálnych hercov, pôsobenie ich samotnej fyziológie na plátne a režisérske vedenie. Jeho tvorbu postavím do kontextu voči histórii práce s (ne)hercom a taktiež ju budem porovnávať s inými súčasnými umeleckými filmami z prúdov slow cinema, či extrémnej kinematografie, pre ich paralely a odlišnosti vo využívaní (ne)hercov. Výsledkom práce bude text zaoberajúci sa režisérskymi prostriedkami a vedením (ne)herca Carlosa Reygadasa, ktoré robia jeho filmy tak inovatívnymi.
- Vztah elektronické hudby s filmemŠvarcová, Johana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-10-04V této práci je předmětem diskuze vztah filmu a elektronické hudby se zaměřením na rannou tvorbu v žánru science fiction. Tato práce vychází z fenoménu se kterým se potkáváme takřka výhradně jen tomto žánru, ve velkém množství sci-fi filmů je těžké rozlišit hudbu od ambientních zvuků. Tato problematika je zajímavá právě svým interdisciplinárním přesahem avšak je často opomíjená ať už v rámci diskuze filmové nebo hudební historie.
- Vztah režijních a dramaturgických postupů v současném artovém filmuJanáček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-16Diplomová práce se zabývá vztahem tradičního kánonu dramatické narace a neobvykle vyprávěných artových filmů. Mapuje diskurz literatury určené scénáristům a zkoumá teze, ze kterých vychází. Výsledky zkoumání pak využívá při narativní analýze radikálně vyprávěných filmů. Interpretuje odchylky i styčné body mezi těmito výrazně odlišnými přístupy k filmové naraci. Zároveň se prostřednictvím stylistické analýzy pokouší najít vztah mezi nestandardními narativními postupy a formálními rozhodnutími. Diplomová práce zároveň zkoumá souvislost mezi způsobem narace a tématy či obsahy, které mohou být ve formě vyprávění implicitně přítomné.
- Ženská postava ako "rekvizita"Gáboriková, Lucia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Bakalárska práca sa venuje francúzskemu režisérovi Ericovi Rohmerovi, konkrétne obdobiu v ktorom tvorca začína vytvárať filmový cyklus - Morálne príbehy. Práca sa snaží načrtnúť základné informácie o tvorcovi, Francúzskej novej vlne, avšak jej pozornosť je upriamená na formu a štruktúru Morálnych príbehov. Film Zberateľka, spolu s analýzou ženskej postavy filmu - Haydée, sú hlavnou linkou práce a riešia problematiku gendrovej otázk, skúmanie a analýza ženského prvku v Rohmerovom filme Zberateľka, je doplnené feministickou filmovou teóriou.