Katedra režie - KR / Department of Film Directing
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra režie - KR / Department of Film Directing podle vedoucí "BERNARD, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analogie medzi Indickým a Europským autorským filmom 1960 - 1980Rampal Dzurenko, Viktória(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-09Vo svojej magisterskej diplomovej práci sa sústredím na výskum v oblasti Indického nezávislého filmového hnutia, nazývaného ako "Indian Paralel Cinema", čo je zmes súčasného, experimentálneho a umeleckého (autorského) filmu. Sú to filmy produkované s veľmi nízkym rozpočtom. A sú v opozícii s takzavným mainstreamom v indickej kinematografii častokrát nazývanom ako "Bollywoodsky" či "Masala" film, ktoré sú známe svojím častým používaním hudby, piesní a melodramatických motívov.. No v 60. a v 70. rokoch prichádza práve indický nezávislý film, odlišný svojou experimentálnou formou filmovej narácie. Indický "Paralel Cinema" - nezávislý film je špecifický svojím serióznym obsahom, realizmom a naturalizom, ktorý odzrkadľuje sociálne a politické témy daného odbobia. Indický nezávislý film prezentuje výraznú zmenu smeru kinematografickej tvorby v porovnaní s tradičnou indickou kinematografiou.
- Klíčový záběr u režisérů, pracujících s vnitrozáběrovou montáží a stylizacíRuzyak, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-06Práce si klade za cíl prozkoumat pojem dlouhého filmového záběru ve spojení se stylizací filmové scény. Na třech vybraných režisérech je ukázána hlouběji problematika a možnosti uměleckého vyjádření formou dlouhého záběru a stylizace. Stylizace se týká především filmové scény (mis-en-scène) a jednotlivých prvků (herectví, filmových rekvizit, filmového prostoru, zvukové složky,...). Stylizací a dlouhým záběrem se práce zabývá jak způsobem obecné analýzy, tak i zkoumáním použití v tvorbě konkrétních režisérů a v konkrétních filmech. Jako hlavní režiséry této práce jsem vybral Andreje Tarkovského. Carla Th. Dreyera a Béla Tarra a jejich tři filmy (ve stejném pořadí) - Oběť, Gertrud a Satanské tango. Vybraní režiséři a filmy jsou z mého pohledu nejlépe odpovídající příklady k pojmu stylizace a dlouhého záběru kvůli jasnému rukopisu a ucelenosti formy. Snažím se vycházet především z vlastní analýzy a reflexe nad pojmem dlouhého záběru při stylizaci na základě literatury, filmů a vlastní tvorby, využívám ovšem i přímo citáty tvůrců a pasáže z teoretických textů. Práce je svým druhem nejblíže analyticko-esejistické studii.
- Návrat ztracené PersonyJelínek, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Porovnání především hlavních a vedlejších postav ve filmech Persona Ingmara Bergmana a Návrat ztraceného syna Evalda Schorma, natočených shodně v roce 1966.
- Nový švýcarský film a Rolf LyssyZiegler, Fiona Gelsomina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-18Tato práce se zabývá nejprve analýzou počátků a vývoje švýcarské kinematografie pod vlivem nacismu ve třicátých letech 20. století. Dále se tato studie soustředí na generaci filmových tvůrců, kteří pod hlavičkou Nového švýcarského filmu charakterizující švýcarský autorský film od šedesátých let 20. století. Obzvláště se pak soustředí na vliv a dílo scénáristy a režiséra Rolfa Lyssyho, jehož komedie Jak je těžké stát se Švýcarem je příkladem kritické a reflexivní kinematografie, které se podařilo oslovit publikum ve čtyřech jazycích a sebeironicky rozesmát obyvatelstvo celého Švýcarska.
- Štylizácia v nežánrovom filmeGyörgy, Dominik(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-23Cieľom bakalárskej práce “Štylizácia v nežánrovom filme” je dokázať, že všetky nežánrové filmy sú bezpodmienečne štylizované, hoci si to možno samy otvorene nepriznávajú a to na princípe základných kategórii štylizácie, ktorým sa v tejto práci budeme komplexnejšie venovať. Vychádzať budeme z vybranej literatúry a taktiež z vlastných skúseností. Ďalej sa budeme zaoberať aj otázkou, prečo je pre mnohých autorov štylizácia “strašiakom” a nie lákadlom. Ako ukážkový štylizovaný nežánrový film si v závere tejto práce rozanalyzujeme film Dogville (2003) od dánskeho režiséra Larsa Von Triera a taktiež môj študentský film Příští zastávka (2018).
- Ženy v evropském "filmu-cesta" - ceska k sobě samým?Ziegler, Fiona Gelsomina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-09V této práci bude mým cílem zkoumat ?narativ založený na ženské postavě? ve filmech Agnés Vardy Cléo od pěti do sedmi a Bez střechy a bez zákona v kontextu evropského "filmu-cesty" a v rámci zkoumání svého vlastního diplomového snímku, který jsem točila jako třiceti minutový "film-cesta" v Izraeli. Analýzou Vardiných filmů zamýšlím dosáhnout většího porozumění, jak vyvíjet hlavní postavu a vůbec pracovat s její vnitřní a vnější transformací, resp. ne-transformací v průběhu vyprávění, v jeho struktuře, tématu a v celém filmovém jazyce. Poté, co definuji sub-žánr americké road-movie jako evropský film-cesta, provádím analýzu konkrétní ženské perspektivy v tomto žánru, jmenovitě ve dvou zmíněných filmech Agnés Vardy, a uzavírám tuto práci vlastní reflexí ženské postavy ve svém "film-cesta".