Katedra režie - KR / Department of Film Directing
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra režie - KR / Department of Film Directing podle vedoucí "BLAŽEVIČ, Jasmina"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 20
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza prvých troch mezinárodných filmov Yorgosa LanthimosaKováč, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-14V bakalárskej prácii sa venujem analýze prvých troch medzinárodných fimov, gréckeho režiséra Yorgosa Lanthimosa. Snažím sa odpovedať na výskumnú otázku: “ako výrazne sa mení autorová poetika pri práci na medzinárodných filmoch?” Zameral som sa preto na jeho prvé diela snímané už mimo Grécka. V tejto práci chcem zohľadniť len tieto tri diela. Film “Humr” ktorý vytvoril v roku 2015, následne film “Zabitie posvätného jeleňa”, ten vytvoril v roku 2017 a film “ Favoritka” z roku 2018. Tieto tri filmy sa v tejto bakalárskej práci snažím detailne rozobrať a skúmať Základne tituly 1.) BRESSON Robert, Poznámky o kinematografu, strana: 29, jako 1. svazek edice Film Praha 1998, ISBN 80-86019-68-3 2.) ARISTOTELÉS, Poetika, upravil: Milan Mráz, str. 73-75, 1. vyd. - Praha: OIKOYMENH, 2008. - 290 s. - (Knihovna antické tradice: sv. 7) ISBN 978-80-7298-131-1 (váz.)
- Bakalářský film: KrajinaPark, In Kyeong(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Hlavní hrdinové jsou v současnosti na cestě. Ještě cestují a přitom na cestě stojí a cosi objevují díky právě počínající cizosti.
- Blízká setkáníWimmerová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08Reflexe tvorby a určité životní etapy autorky
- Chuligán jako objekt filmové studieVolek, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-10-04Písemná diplomová práce se na pozadí reflexe vývoje absolventského filmu věnuje tématu radikálních fotbalových fanoušků, kteří jsou předmětem námětu pro protagonisty mého hraného a dvou krátkých dokumentárních filmů. Přes podrobnou sebereflexi volby námětu a popisu realizace a práce s extrémistickými skupinami z oblasti fotbalového fanouškovství, se v dalších kapitolách snažím definovat téma násilí, které jsem si pro svou tvorbu vybral. Dále analyzuji nejen historii fotbalových fanoušků, ale i jejich kategorizaci z pohledu sociologie a jejich dopad na současnou společnost. Práce se věnuje i historii českého filmu, pracujícího s motivem fotbalového světa. Úvaha v závěru diplomové práce reflektuje dopad filmů s touto tématikou na běžného diváka a vybranou subkulturu.
- David Fincher: Filmová Inovácia cez Rozmanité Žánre a MédiáKováč, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-20Práca skúma filmové diela Davida Finchera, ktorého tvorba presahuje žánre ale najmä média, pričom kládla dôraz na inovatívne využitie vizuálnej naratívy a filmovej techniky. Fincherova práca je prezentovaná ako syntéza klasických a moderných filmových techník, ktoré poukazujú na jeho schopnosť inovatívne spájať obsah s formou. Analýza preskúmava, ako sa Fincherov režisérsky prístup transformoval, najmä prostredníctvom príkladov z jeho významných diel "Se7en", "Mindhunter" a "Mank". Práca ďalej skúma, ako tieto filmy odrážajú sociálne a kultúrne aspekty ich doby a ako sa stali kultúrne významnými vo filmovom svete.
- Děti sledující noční vlakyHogenauer, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-17Film pojednává o revoltě dvou mladých lidí, která vychází z pocitu neporozumění z absence vztahu a komunikace
- Dramaturgická struktura v díle Carlose Reygadase: Nuestro TiempoMartinec, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-23Cílem práce je zmapovat dramaturgickou strukturu snímku Carlose Reygadase Nuestro Tiempo (2018). Kormě struktury celého snímku, budou popsány také dramaturgické principy, kterých Reygadas užívá v jednotlivých scénách, obrazech a záběrech. Touto analýzou, opřenou o pojmové aparáty běžně akceptované narativní dramaturgie a scénáristiky, rozkryji, jakým způsobem Reygadas pracuje s diváckým očekáváním, napětím, příběhem a kde leží těžiště jeho vyprávěcích postupů.
- EntertainmentJelínek, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Film o plynutí času
- Fabula a napětí v narativním hraném filmuSevnik, Lun(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-23V této bakalářské práci se zabývám tvorbou fabule a budováním filmového napětí prostřednictvím vyprávění v narativním hraném filmu. Naraci zkoumám na základě teorie Davida Bordwella představené v knize Vyprávění v hraném filmu (slov. Pripoved v igranem filmu, 2012) a Lindy Arnsonové, Scénář pro 21. století. Teoretická východiska budu aplikovat na filmu Prolomit vlny (1996) režiséra Larse von Triera. Na místech, kde bylo třeba principy vytváření napětí ozřejmit podrobněji, uvedu vlastní příklady základních dramatických situací.
- Filmová řeč a strach ve filmech Michaela HanekehoHogenauer, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Cílem této práce je rozbor filmové řeči několika scén obsahujících násilí a strach v osmi celovečerních filmech Michaela Hanekeho.
- Mezi dobře a lépeMaráky, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Příběh muže, který neví jenom existuje. Když už má člověk vše hmotné co potřebuje, přichází neklid a pak změna, která je neodvratná.
- Mladý a zdravý jako růže: Černá vlna v jugoslávské kinematografiiĐikanović, Luka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-27Černá vlna v jugoslávské kinematografii začala v šedesátých, a trvala až do poloviny sedmdesátých let minulého století. Vyvíjí se jako druh protestu mladých autorů jak proti sociálno-politické tak i proti kulturní okolnosti v zemi. Vyznačují se vzpourou proti estetice partyzánských filmů a také novým přístupem k filmovému médiu, kterým poukazovali na úpadek společnosti, jako kontrast ke státní rétorice a propagandě. Nová generace nebyla spokojena s chválením slavné partyzánské historie, zatímco situace v Jugoslávie byla otřesena mnoha nerovnostmi. Autory zkoumali prostého muže, který zápasí s nespravedlností, mládež, která se více orientuje na zločin, lidi hypnotizované komunistickým režimem atd. ...Velké množství filmů Černé vlně bylo zakázáno a autoři čelili zákazu pracovní činnosti, pronásledování a dokonce i zatýkání. Navzdory zákazům promítání, filmy z Černé vlny přežily a představují jedno z nejvýznamnějších období jugoslávské kinematografie.
- NadějeKobler, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Obtížné psychologické období homosexuálního mladého chlapce umírajícího na Aids
- Podivuhodný případKobler, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Analýza díla umělce Benjamina Buttona
- Rozbor mužských postav ve filmech režiséra Hong Sang-suPark, In Kyeong(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Obyčejní, dobře známí, ale najednou tak cizí - muži. Důkaz odchodu - absence a stvoření.
- Saharské pískyTuka, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Filmový příběh o manželském páru, který se rozhodne oslavit 25 let společného soužití v místě, kde se poprvé potkali. Paradoxně, v tento čas a na tomto místě, se rozejdou.
- Srovnání mytologických obsahů děl ´Smrt krále Artuše´ a ´Excalibur´Sajdok, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Srovnání si klade za cíl postihnout hlavní rozdílnosti ve vyprávění stejného příběhu s odstupem 500 let mezi jednotlivými verzemi a na základě tohoto posunu se pak pokouší sledovat proměny kolektivního vědomí i nevědomí.
- Transformace a strukturální rysy politické kinematografieStelchanka, Aliaksandr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-04Tato bakalářská práce se zaměřuje na politickou kinematografii jako součást tzv. "citlivých forem" kinematografie. Zde mluvíme o velkém množství sebereflexivních kinematografických postupů, které vytvářejí určitý kontra-diskurz v kontextu dominantních narativních kinoforem. Nejprve nastavujeme teoretický horizont, který zahrnuje klíčové pojmy současných diskuzí o vizuální kultuře. Následně popisujeme strukturní rysy politické kinematografie a její transformace. Vytvořený koncepční rámec aplikujeme při rozboru Film socialismus J.-L. Godarda.
- Třináctý týdenBřezina, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Film zobrazuje emocionální rozpoložení těhotné dívky jako změnu životní role, která nutí přijmout zodpovědnost a znovu ustavit svoji pozici ve světě.
- V jiném stavuKunst, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-02Jeden den a tři ruzne příběhy.