Katedra klávesových nástrojů / Department of Keyboard Instruments
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra klávesových nástrojů / Department of Keyboard Instruments podle vedoucí "HORA, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 14 z 14
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Josef Coufal Bakalářský koncertCoufal, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11
- Josef PredigerHanuš, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Práce se zabývá dílem významného varhanáře 19. století Josefa Predigera. Přihlédnuto je především k tvorbě jeho předchůdců, rodu Tauchmanů. Ti byli podobně jako později Prediger významní v 17. a 18 století. Práce může pomoci varhaníkům, kteří hrají na historické nástroje a chtějí poznat styl práce tohoto varhanáře, jeho dispoziční zásady a zvukové principy. Součástí práce je i výčet nástrojů v regionu Podkrkonoší a Liberecka. Uvedeny jsou také některé významnější dispozice varhan. Zdůrazněn je také vliv ceciliánské reformy na stavbu varhan.
- Juan Baptista Cabanillés a jeho varhanni tvorbaHusinecká, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11Tato práce se zabývá španělskou varhanní tvorbou, zejména pak životem a dílem J. B. Cabanillése. Jeho dílo je zde uváděno ve srovnání s ostatními španělskými autory s přihlédnutím ke specifickým rysům, kterými se díla J. B. Cabanillése vyznačují. V souvislosti s tím je třeba zmínit také hudební formy 16. a 17. století, ketré jsou charakteristické nejen pro varhanní tvorbu, ale i pro jiné nástrojové obsazení. Nejvýznamnější formu představovalo tiento, jež pro svou variabilitu a rozmanitost druhů skýtalo možnost komplexního tvůrčího vyjádření. Jedna z kapitol se tudíž věnuje výkladu vývoje a jednotlivými druhy tienta. Teoretický výklad je doplněn notovými úryvky skladeb. V kontextu se španělskou vahanní hudbou 16. a 17.století je nezbytné úvést stavbu varhan a její specifika s ohledem na ojedinělý zvukový charakter.
- KoncertHanuš, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06
- KoncertBastlová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06
- Linda Čechová Sítková Magisterský koncert: P.Eben cyklus JobČechová Sítková, Linda(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11
- Varhanní koncert v průběhu staletíBastlová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Práce s názvem Varhanní koncert v průběhu staletí pojednává o vývoji evropské varhanní koncertantní tvorby, shrnuje nejdůležitější fakta z oblasti dějin varhanářství a varhanní literatury, vývoje hudební formy a instrumentace. Příloha obsahuje abecedně seřazený seznam existujících i nedochovaných koncertantních děl pro varhany a orchestr.
- Varhany v díle Jana BernátkaČechová Sítková, Linda(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11Absolventská práce obsahuje podrobnější náhled na komposice Jana Bernátka.Cílem je v obraze tvorby představit méně známého současného autora,který v podstatné části svého díla hojně využívá varhany.
- Varhany v díle Jana HanušeČechová Sítková, Linda(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Předkládaná práce je koncipována jako představení osobnosti skladatele, nakladatele a vzácného člověka Jana Hanuše, s výchozím zaměřením na tvorbu určenou pro sólové varhany i pro varhany jako doprovodný nástroj. Úvodní kapitola je věnována životopisu a obecné skladatelské i nakladatelské čonosti J. Hanuše. Další část práce se zabývá skladbami duchovními a liturgickými, ve který se varhany vyskytují jako zmíněný doprovod (7 mší, kantáty, oratoria, písňová tvorba atd.). Sleduje míru a způsob jejich využití, vývoj skladatelovy hudební řeči, charakteristické rysy Hanušovy varhanní stylizace. Závěrečná část zpracovává sólové varhanní skladby (Suita lirica, Contemplazione, Sonáta Ommagio a Michelangelo, Preludia) a vrcholí v rozboru Sinfonie concertante, jako v dílu nejznámějším a nejreprezentativnějším.
- Varhany v symfonické tvorbě Miloslava KabeláčeCoufal, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11Tématem práce jsou dvě symfonická díla Miloslava Kabeláče (1908 - 1979), kde se uplatňují varhany: III. symfonie pro žestě, tympány a varhany a VIII. symfonii, "Antifony", pro soprán, dva smíšené sbory, bicí nástroje a varhany. První kapitolu tvoří stručné seznámení s životem a dílem jedné z význačných postav české hudby 20. století - s Miloslavem Kabeláčem. Další dvě kapitoly jsou již věnovány příslušným dílům. Velký důraz je kladen na jejich rozbor, který umožňuje proniknout do skladatelova tvůrčího záměru. Poslední kapitola obě díla srovnává.
- Veronika Husinecká Bakalářský koncertHusinecká, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11