Katedra klávesových nástrojů / Department of Keyboard Instruments
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra klávesových nástrojů / Department of Keyboard Instruments podle vedoucí "KLÁNSKÝ, Lukáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Beethoven: Sonáta č. 26 Es dur, op. 81a, "Les adieux"Augustinová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Tato diplomová práce má za cíl ukázat různé analytické pohledy na Sonátu č. 26 Es dur, op. 81a, „Les adieux“ od Ludwiga van Beethovena. Nejprve je zařazen Beethovenův životopis, okolnosti vzniku rozebíraného sonátového cyklu a jeho inspirační zdroje. Dále se práce zabývá tradiční formální analýzou všech tří vět, čímž poskytuje informace o hudebních formách, dynamice, kinetice a dalších hudebních prostředcích. Další obraz o celkové výstavbě cyklu podává v českém prostředí nepříliš rozšířená schenkerovská analýza, jejímž smyslem je postihnout zejména nezjevné harmonické dění a jeho hierarchii. V neposlední řadě odhaluje autorovy kompoziční záměry a zamýšlenou obsahovou náplň kapitola, která rozebírá použité rétorické figury a jejich význam.
- I. J. Paderewski a jeho klavírní koncert a moll, op.17Boura, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-19Cíl této práce je obecné přiblížení života a díla jedné z nejvýznamnějších polských osobností přelomu 19. a 20. století – Ignace Jana Paderewského. V úvodní kapitole této práce je stručně popsán jeho život, zprvu se zaměřením na jeho dětství a prvotní umělecký rozvoj. Dále na jeho studia, vzestup a hudební kariéru. Není opomenuta ani jeho role jako člověka politicky angažovaného s velkým společenským přesahem. Druhá kapitola se zaměřuje na jeho skladatelské dílo v obecné rovině, nejprve na klavírní, ale i na komorní a orchestrální. Pár skladeb je zde rozebráno detailněji. Poslední a zároveň nejrozsáhlejší část práce je kapitola o jeho Klavírním koncertě a moll, op.17. Ten je zde zasazen do historického kontextu a následně detailně analyticky rozebrán.
- Interpretační a formální rozbor Písní zimních nocí V. NovákaBerkovcová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-05Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na formální a interpretační rozbor klavírního cyklu Písně zimních nocí op.30 od Vítězslava Nováka a na celkové přibližení jeho klavírní tvorby ostatním posluchačům a interpretům, kteří by měli zájem dílo více prozkoumat. Díky vlastní interpretaci je tato práce obohacena i o můj osobní pohled a zkušenost s nastudováním díla. První kapitola je věnována životním etapám skladatele. Pokouší se čtenáři přiblížít styl jeho tvorby, především té klavírní. Druhá kapitola obsahuje podrobný formální rozbor každé písně, obohacena o konkrétní notové ukázky. Závěrečná kapitola je zaměřena na porovnání vybraných nahrávek z interpretačního hlediska a pár slov k interpretům těchto nahrávek.
- Klavírní dílo E. Granadose se zaměřením na GoyescasValentová, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Diplomová práce se zabývá životem a dílem významného španělského skladatele Enriqueho Granadose. První část této práce popisuje jeho hudební vzdělávání, kariéru, vlivy a inspirace na jeho tvorbu. Práce analyzuje Granadosovu klavírní tvorbu a komorní tvorbuse zaměřením na klíčové skladby a charakteristiky jeho hudebního stylu. Druhá část je věnována klavírnímu cyklu Goysescas. Analyzuje zejména okolnosti vzniku a kulturní kontext.
- Saudades do Brasil Daria MilhaudaAugustinová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Tato bakalářská práce má za cíl přinést komplexní analýzu Milhaudova klavírního cyklu Saudades do Brasil. Nejprve je zařazen Milhaudův životopis, okolnosti vzniku rozebíraného cyklu a jeho inspirační zdroje. Dále se práce zabývá hudebními znaky společnými všem dvanácti částem a upozorňuje na vlastnosti některých míst nebo celých částí, které jsou v daném kontextu unikátní. Poskytuje informace o uplatněných hudebních formách, melodice, bitonalitě a jiných harmonických jevech specifických pro dané dílo, o tempech, využitých tanečních rytmech, syrytmii a dynamice. Podává tím obraz o celkové výstavbě cyklu. Další text obsahuje detailní formální rozbory, které blíže odhalují autorovy kompoziční záměry. Následují interpretační analýzy, vycházející z důkladných předchozích rozborů, klavírního samostudia, poslechu interpretace uznávaných pianistů Antonia Barbosy a Marcela Bratkeho a též z autorovy vlastní instrumentace cyklu pro orchestr.
- Variace na Chopinovo téma Sergeje RachmaninovaStrejcová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-19Bakalářská práce pojednává o kompozici Variace na Chopinovo téma op. 22 ruského skladatele a klavíristy Sergeje Vasilijeviče Rachmaninova. Text práce je členěn do čtyř hlavních kapitol. První tři kapitoly jsou věnovány životu autora, kompozičnímu stylu skladatele, který je doplněn o symboliku objevující se v Rachmaninovově tvorbě a formové analýze skladby s dodatkem notových ukázek. Čtvrtá část textu přináší interpretační rozbor s komparací významných nahrávek klavírních virtuózů Nikolaje Luganského a Daniila Trifonova. Poslední část textu je psána pohledem autorky bakalářské práce.