Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "HOŘÍNKA, Slavomír"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Inspirace vybranými prozodickými aspekty mluvené řeči v hudební kompoziciHapka, Haštal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Hlavním cílem této práce je představit vybrané základní pojmy z prozodie – oblasti řečových věd, která se zabývá suprasegmentálními jevy v mluvené řeči – a popsat jejich potenciál stát se inspiračním zdrojem pro současného hudebního skladatele. U některých zmíněných jevů jsou stručně uvedeny ukázky z kompozic několika autorů (S. Reich, A. Sokolović, A. Temple, P. Ablinger, J. Dobiáš a další), které s nimi pracují. Největší důraz je zde z důvodů osobního kompozičního přístupu autora kladen na vlastnosti zvukového spektra řeči, jimž je v závěru věnována i celá kapitola s analýzami autorských skladeb.
- Japonská tradiční hudba jako inspirační zdroj skladateleNesit, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-14Tradiční japonská hudba, tak zásadně odlišná od hudby evropské, stále zůstává předmětem zájmu muzikologů zkoumajících její původ, historický vývoj, hudební nástroje. Její exotičnost ovlivnila tvorbu hudebních velikánů 19. a 20. století a je zdrojem inspirace i pro skladatele současné. Práce shrnuje faktory, které formovaly japonskou tradiční hudbu a rozebírá několik typických současných skladeb, také dílo autora práce, ve snaze odhalit, jak v nich japonská klasika oslovila tvůrce.
- Smyčcové kvarteto a orchestr. Srovnání různých tvůrčích koncepcíWiesner, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Tato bakálářská práce pojednává o problematice spojení smyčcového kvarteta a orchestru. Na základě rozboru dvou vybraných skladeb pro toto obsazení zkoumá různé kompoziční přístupy. Analýze byla podrobena skladba Mortona Feldmana - String Quartet and Orchestra, a skladba Wolfganga Rihma - "CONCERTO" Dithyrambe. Analýza jednotlivých skladeb se zaměřuje na různé aspekty jako jsou forma, volba tónového materiálu, metrum, rytmika a dynamický průběh.
- Současná zhudebnění mešního ordinária v římskokatolické liturgiiDvořák, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-13Současná zhudebnění mešního ordinária určená k provádění během římskokatolické liturgie z pera českých skladatelů budou podrobena analýze z hlediska jejich kompozičních a stylových aspektů včetně případného srovnání se staršími ordinárii vycházejícími z požadavků liturgické komise České biskupské konference. V práci bude zmíněno i vymezení liturgické funkce a z toho plynoucí požadavky na hudební řešení. Z jakých hledisek bude přistoupeno k analýze: deklamace, motivická, melodická a harmonická práce. Cílem práce je přinést vhled do problematiky očima současného hudebního tvůrce. Jelikož autoři jednotlivých zhudebnění (Petr Chaloupský, Bohuslav Korejs, Zdeněk Angelik Mička, Pavel Zemek Novák, Miroslav Přikryl, Radek Rejšek) nepatří k obecně známým skladatelům, doplňuji text jejich stručnými životopisnými medailony.
- Odebráno
- Využití amplifikovaného akordeonu v soudobé hudběZabelau, Raman(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-01Tato bakalářská práce se zabývá problematikou amplifikace akordeonu, srovnáním různých tvůrčích a technických přístupů: způsobů snímání, různých vnitřních mikrofonních systémů a kontextů v rámci odlišných skladatelských koncepcí. Zhodnocení dosažených výsledků práce mi doufám umožní navrhnout a následně zkonstruovat nový vnitřní mikrofonní systém určený pro živou produkci.