Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "MRKVIČKA, Luboš"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Deterministický kompoziční přístup a jeho vliv na skladatelovo myšleníHora, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-01Tato práce se zabývá vlivem deterministických kompozičních technik na skladatelovo myšlení. Téma je uchopeno pomocí pomyslné osy, kdy na jedné straně stojí přístup tzv. intuitivní a na druhé tzv. deterministický. Po úvodní analytické části, která zpracovává skladby jak vlastní tak i jiných autorů, následuje závěrečná část polemická.
- Generování akustické hudby pomocí algoritmických postupůDos Santos Agostinho Filho, Gilberto(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-12Systematické kompoziční techniky byly využívány v průběhu celé historie Západní hudby, nicméně byl to až příchod osobních počítačů, který z algoritmické kompozice učinil běžnou součást soudobé hudební scény. V poválečném období došlo k rozvoji několika nových typů kompozičních technik (například využití náhody, stochastických modelů či číselných řad), které byly všechny silně ovlivněny rozvojem počítačové hudby. Práce analyzuje tři hlavní typy počítačových algoritmů, které bývají využívány za účelem vytváření hudební kompozice: algoritmy založené na pravidlu, stochasické postupy a umělou inteligenci. Hlavní pozornost je pak věnována vytváření akustického hudebního díla pomocí algoritmických postupů, zejména automatickému generování hudebních partitur a estetickým důsledkům spojeným s tímto druhem přístupu.
- Generovanie harmonického materiálu zo zvukových objektovKako, Patrik(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-14Táto bakalárska práca sa zaoberá kategorizáciou zvukových objektov a ich hodnôt, ktoré majú dosah na výsledok ich prevodu do nôt. Ďalej popisuje programy, ktoré sú určené pre potreby spektrálnej analýzy, poprípade jednoduchého prevodu z nahrávky zvuku do midi, a využitia algoritmického spracovania materiálu (computer-aided composition). V poslednej kapitole sú popísané transformácie vygenerovaného materiálu spektrálnych analýz do inštrumentálnej hudby. Sú tu popísané skladateľské techniky ako aditívna syntéza, horizontálna transformácia, ale aj môj skladateľský prístup využitia materiálu.
- Působení verbální prezentace na vnímání hudbyEsterle, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-13Rozmanité struktury soudobé hudby kladou na posluchače vysoký nárok. Často je celá skladba založena na principu, jenž je stěží sluchem rozpoznatelný. Tato práce se zabývá zkoumáním, zda posluchači s uchopením skladby pomáhá verbální prezentace. Tři skupiny po dvaceti respondentech si měly poslechnout trojici skladeb s různě pojatou slovní prezentací (obrazný název, strukturní název, neutrální název, rozbor). Pak bylo porovnáváno, jak skladby posluchače zaujaly, jak posluchači hodnotili zdařilost záměru a další otázky. Výsledky ukazují, že vizuální a dějové představy vyvolávala hudba nezávisle na slovech, hodnocení skladeb také nevykazuje závislost na druhu názvu či na rozboru. Neznamená to však, že verbální prezentace nemá na vnímání hudby vliv. Kvalitativně pojaté otázky ukázaly, že ovlivnění poslechu názvem a rozborem bylo velmi výrazné. Na přijetí skladby má však daleko větší vliv předchozí sluchová zkušenost.
- Tak i na zemiEsterle, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-13Skladba nemá žádný obsah. Je stavěna na základě spektrálních analýz nahrávky modlitby "Otče náš". Tento materiál, nejprve zrychlený, prochází procesem postupného zpomalování a detailnější instrumentace. Postupně se propadá až na mikroskopickou úroveň, kde se rozpadá na jednotlivé prvky. V závěru se pak vrací v přirozeném tempu v mnoha vrstvách nad sebou.
- Tempová modulace a simultaneita v díle Elliotta CarteraRösner, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-18Tato práce se zabývá tempovou modulací v díle Elliotta Cartera, a zároveň rytmickou stratifikací, pro jejíž pojmenování je použit termín Jonathana Bernarda „simultaneita“. Simultaneitě může být rozuměno jako situaci, ve které se dva nebo více procesů odehrává v jasně odlišených vrstvách současně. Nicméně v rámci této práce je pojem simultaneity redukován pouze na složku časovou.