Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "RIEDLBAUCH, Václav"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Deklamace češtiny v hudbě z rytmického hlediskaWajsar, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08Tato práce se zabývá výzkumem vztahu některých jevů v mluvené češtině a jevů hudebního rytmu.
- Koncert pro flétnu a komorní orchestrHoláňová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-07Koncert pro flétnu a komorní orchestr, dvě věty.
- Nestandardní koncertantní principy v soudobé hudební tvorběHoláňová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-07Tato práce hledá na hudebních příkladech koncertů nebo koncertantních skladeb vzniklých v posledních cca 30 letech různé kompoziční aspekty ovlivňující vztah mezi sólistou a hudebním tělesem.
- Pavel Trojan: Sinfonietta pro komorní orchestrTrojan, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-281. Osm a půl 2. Valpuržina noc 3. Markétka
- Problematika zhudebnění textu v byzantské liturgické hudběChristou, Marios(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-13Práce se zabývá problematikou byzantské praxe zhudebňování textů. Vzhledem k tomu, že byzantská hudba není v České republice příliš známa, jsou první kapitoly svěřeny vysvětlení základů byzantské hudební teorie a notace. Zbytek práce se pak zabývá právě technikami zhudebňování textů. Ve snaze demonstrovat principy zhudebňování je hlavní částí práce ukázka zhudebnění textu v češtině (formou jakési malé dílny či ?workshopu?). Smyslem práce je upozornit na zajímavosti byzantské hudby a dokázat, že techniky jí vlastní jsou univerzální a lze je aplikovat téměř na jakoukoli řeč, nejen na řečtinu.
- Prostorová kompoziceFila, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-02Tato práce pojednává o prostorových kompozicích se zvláštním zřetelem na skladby vzniklé po II. světové válce až do současnosti. Cílem práce je poukázat na uměleckou hodnotu těchto děl a zvláštnosti problematiky při jejich provozování.
- Specifika užití nástrojů ve větším komorním ansámblu na vybraných příkladech za posledních 30 letTrojan, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-28Tato bakalářská práce si klade za cíl zdokumentovat specifika užití nástrojů ve větších komorních ansámblech na vybraných příkladech za posledních 30 let. Činí tak na základě podrobné instrumentační analýzy děl Tristana Muraile - L´Esprit des dunes a Magnuse Lindberga - Corrente. Autor si všímá zajímavostí užití nástrojů a jejich kombinací a hledá možnosti jejich využití ve vlastní tvorbě.
- Studie pro klarinet a komorní orchestrChristou, Marios(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-13Studie pro klarinet a komorní orchestr
- Záměrné využití alikvotních tónů ve voká lní kompoziciJelen, Bohuslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Práce se snaží mapovat možnosti užití alikvotních tónů nejprve z pohledu interpreta, následně z pohledu skladatele ve vokální skladbě. Je to zejména alikvotní zpěv, kde zpěvák zvýrazní konkrétní tón, který je zřetelný a nevnímáme ho jako barvu. Dále také zpěv na vokály, kde změnou vokálu zpěvák zvýrazní určité "pásmo znělosti" alikvotních tónů. Tato pásma znělosti se týkají různých výseků několika alikvotních tónů, které nevnímáme jako tónové výšky, ale vnímáme je jako barvu.