Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "TROJAN, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Grafická partitura a konvenční notový zápisHorváth, Tobiáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-13Tato bakalářská práce se zabývá převoditelností grafických partitur do konvenčního typu notového zápisu na příkladu vybraných děl Milana Adamčiaka a Milana Grygara. První část práce definuje grafické partitury a zkoumá koncept Otevřeného díla podle Umberta Eca, roli interpreta, otázky autorství a dobového kontextu, stejně jako teoretické principy Johna Cage. Dále autor práce ve zkratce popisuje historii a rozvoj grafických partitur v Československu. Ve druhé části je zhruba nastíněna osobnost a dílo Milana Adamčiaka. Následně jsou zde analyzovány a popsány možnosti převodu do konvenčního typu notace grafických partitur skladby Rondo (Kvartet pre Ľudovíta Fullu) a Rytmikana I. s důrazem na jejich realizace Janem Jiruchou a Petrem Wajsarem. Následuje třetí část, která se zaměřuje na grafické partitury Milana Grygara včetně jeho Lineární partitury a Modré partitury, analyzovaných prostřednictvím realizací Petra Kofroně a Kamila Doležala. Cílem práce je zkoumat možnosti a limity převoditelnosti grafických partitur do konvenčního typu notace, přičemž se autor zaměřuje na specifické interpretace vybraných děl a jejich kontext. Závěr práce zdůrazňuje jedinečnost grafických partitur a jejich otevřenost, která je klíčová pro jejich interpretaci.
- Zvuky vybraných pracovných prostredí a ich vnímanie ako inšpiračný zdroj skladateľaGrimm, Richard(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Abstrakt Práca Zvuky vybraných pracovných prostredí a ich vnímanie ako inšpiračný zdroj skladateľa sa zameriava na štúdium a analýzu konkrétnych kompozícii z oblasti ľudských profesií vybraných z praktickej časti bakalárskeho výstupu s názvom Ticho neexistuje. Okrem toho sa v nej venujem vplyvu vybraných pracovných prostredí na skladateľský proces a vnímanie hudby, čo všetko toto špecifické zvukové prostredie môže predstavovať, jeho opisu a uvádzania príkladov, z ktorých následne vychádzam. Ďalším významným aspektom, ktorý sa v práci zohľadňuje, je pohľad na autorstvo, estetický význam skladieb a samotný proces kompozície ako taký. Tieto aspekty ma počas tvorby zásadne ovplyvnili a zmenili môj pohľad na to, čo pre mňa hudba a prístup k autorstvu vlastne doteraz znamenali. Pojem “hudobná skladba” pre mňa doteraz znamenala vyjadrenie hudobnej kreativity, ktorá predstavuje umenie organizovať zvukové prvky do hudobného diela s určitým výrazom, emocionálnym odkazom alebo hudobným posolstvom, kde hudobný skladateľ vytvára motívy, melódie, harmónie, rytmus a iné zvukové prvky a spája ich do súvislého celku. Zistil som, že tento pojem môže predstavovať oveľa viac. Nie vždy sme jeho stvoriteľmi my sami a nedá sa vnímať iba ako výsledok našich rozhodnutí. Existuje aj sám o sebe.