Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "ŠTILEC, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 13 z 13
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- České hudební agenturyDrda, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-05Bakalářská práce nesoucí název „České hudební agentury“, se bude zabývat dějinami české hudební kultury, historií a vznikem agentáže v České republice s ohledem na vzniklé monopoly skrze historii (viz Pragokoncert). Dále zmapuje, jaké hudební agentury v České republice působí dnes, na jaký hudební styl se zaměřují, které umělce případně zastupují a zda jsou pořadatelské či zprostředkující. Závěrečná kapitola práce pak poskytne určité srovnání s agenturami zahraničními.
- Český národní symfonický orchestr a festival Prague PromsZvěřinová, Sára(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22Tato bakalářská práce se zabývá vznikem a vývojem Českého národního symfonického orchestru a Mezinárodním hudebním festivalem Prague Proms, který orchestr pořádá. První kapitola je věnována historii orchestru, jeho významným šéfdirigentům, koncertní a nahrávací činnosti s tuzemskými i zahraničními umělci, a zároveň významným koncertním turné uskutečněným po celém světě. Druhá kapitola je zaměřena na vznik festivalu Prague Proms a jeho historickou souvislost s promenádními koncerty BBC Proms v Londýně. V posledních třech kapitolách je představena organizace a podrobná dramaturgie tří ročníků festivalu Prague Proms, které se uskutečnily v letech 2016–2018, návštěvnost koncertů a jejich místa konání.
- Digitální koncertní síň a její celkové zajištěníFriedlová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Autorka ve své bakalářské práci popisuje digitální koncertní síně ve dvou rovinách – jako VOD platformu, nebo jako koncertní sál, který je tak technicky vybaven, že je možné v něm koncerty zaznamenávat. Dále se zabývá různými složkami fungování digitálních koncertních síní – finanční, právní, technickou a personální. Ve výzkumné části je proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru na téma Digitální koncertní síň s vedoucím Studia Rudolfinum – Tomášem Kudrnou a kvantitativní výzkum formou online dotazníku, který se zabývá vnímáním záznamů živé hudby.
- Fundraising, sponzorství a donátorství v britských kulturních institucích (srovnání s ČR)Nguyenová, Duyen Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Tato bakalářská práce se zabývá fundraisingem a jeho srovnáním ve vybraných britských a českých kulturních institucích. První část práce se věnuje východiskům jako je vymezení pojmu fundraising, jeho zásadám a segmentaci. Dále popisuje dárcovství a jeho daňovou úpravu v České republice a Spojeném království. V souvislosti se státním financováním je zde rozebrána problematika daňových asignací v kultuře. V druhé části je popsáno a srovnáváno financování a přístupy k dárcovství ve vybraných institucích (Royal Opera House, London Symphony Orchestra, Národní divadlo v Praze a Česká filharmonie).
- Hudební nakladatelství jako zrcadlo proměňujícího se hudebního průmysluHáblová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Tato práce se zabývá hudebním nakladatelstvím napříč několika stoletími se zvláštním zaměřením na nakladatelský dům F. A. Urbánka, Hudební matici Umělecké besedy, Bärenreiter Praha a Notovna. Dotýká se také autorskoprávní problematiky, digitalizace a vychází z četných rozhovorů se zástupci pražských nakladatelství. Obsahuje anketu, která byla vytvořena pro účely práce a která mapuje názory a povědomí široké hudební veřejnosti. Tato práce není vědecká, ale pouze nastavuje zrcadlo proměňujícímu se hudebnímu průmyslu.
- Interakce české a arabské hudby z hlediska exportu a importuVečerníková, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Ve své bakalářské práci se zaměřuji na seznámení s arabskou hudbou, arabskými hudebníky a spolupráci s arabským hudebním světem. Podle mého názoru je arabský svět zajímavý pro spolupráci nejen z ekonomických důvodů, ale i z důvodu poznání a objevování nového. Snažila jsem se proto vlastním výzkumem arabského hudebního trhu představit možnost spolupráce naší a arabské hudby a zdůraznit výhodnost pořádání koncertů v daných arabských státech.
- Operní tvorba Leoše Janáčka v zahraničíUherková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22Tato práce je věnována tématu operního díla Leoše Janáčka v kontextu jeho zahraniční produkce. V první části jsou pro lepší pochopení dalších souvislostí popsány zásadní milníky autorova života se zvláštním důrazem na operní tvorbu. Následuje oddíl zaměřený na vlastní problematiku nelehkých cest Janáčkových oper na světová jeviště, v rámci kterého jsou představeny vybrané osobnosti, které se o úspěchy v zahraničí nemalým dílem zasloužily, a také některá specifika překladu operních libret. Práci uzavírá kapitola věnovaná interpretaci získaných statistických dat vztahujících se k zahraničním produkcím vybraných oper Leoše Janáčka.
- "Petrof" jako obchodní značkaSedláček, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-09Tato bakalářská práce se zabývá historií a vývojem společnosti Petrof. První kapitola pojednává o historii této královéhradecké firmy od samých počátků až do roku 1945, jejím významným milníkům a oceněním, které se firmě v rámci její dlouholeté historie podařilo získat. Zároveň se tato kapitola zabývá obdobím první republiky, kdy firma zažívala „zlaté časy“. Náplň druhé kapitoly tvoří období mezi roky 1945 – 1990 a popisuje tehdejší možnosti podnikání a znárodnění firmy. Třetí kapitola pojednává o současnosti firmy, o procesu privatizace a o následných krizích celé společnosti kolem let 2004 a 2008. Dále je tato kapitola zaměřena na samotný průmysl výroby hudebních nástrojů. Čtvrtá kapitola mapuje všechny aktivity, projekty a služby pořádané firmou PETROF a pátá kapitola informuje o ochranné známce, jejím významu, historii a o současné konkurenci na trhu klavírních nástrojů. Poslední kapitola poodhaluje vize firmy a případné inovace do budoucna. Závěr práce pak hodnotí význam a reprezentativnost firmy pro ČR.
- Produkce a provoz pěveckého sboru Police Symphony OrchestraJiskrová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Cílem práce je poukázat na organizaci pěveckého sboru Police Symphony Orchestra z hlediska jak společného provozu s orchestrem i jako samostatného tělesa, tak na propracovanost jeho umělecké koncepce, a především netradiční způsob příprav koncertů. Formou čerpání z elektronických zdrojů, vlastním výzkumem a převážně rozhovory s jeho pracovníky vznikl dokument přinášející další možný pohled na produkci koncertů pěveckých sborů. Práce nejen na plánování samostatných projektů, ale také na společných koncertech s orchestrem, demonstruje originální způsob tvorby repertoáru a celkové umělecké koncepce, vysvětluje přípravy, jež jsou při koncertech tohoto formátu zapotřebí a ukazuje na další technické i umělecké aspekty, které jsou při provozu Police Symphony Orchestra jeho nedílnou součástí.
- Produkční praxe a realizace dosud neuvedených starších hudebních dělVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Cílem této bakalářské práce je přiblížení problematiky provedení dosud neuvedených starších hudebních děl. První část práce se věnuje více teoretickému aspektu hledání hudebních děl v archivech, práce s notovým materiálem a problémů které mohou nastat u skladeb 18. století a starších. Druhá část této práce je zaměřena na praktickou část realizace projektů zaměřených na starší hudební díla. Jsou zde uvedeny kapitoly k financování, dramaturgii a PR (Public Relations) projektů včetně informací o placené a neplacené reklamě.
- Proses vzniku subjektu v hudebním průmysluMatunová, Johana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Tato bakalářská práce pojednává o podmínkách vzniku kulturní organizace v hudebním průmyslu. Popisuje jednotlivé segmenty, které na českém hudebním trhu v oblasti klasické hudby jsou. Popisuje vhodné formy právnickým osob pro podnikání v kultuře a klade důraz na management plánování. Popisuje jednotlivé fáze životního cyklu kulturních organizací, jejich strategie, marketing a následně teorii uvádí v praxi na vytvoření imaginární nové hudební agentury v oblasti klasické hudby.
- Výroba hudebních nástrojů v České republiceŠustová, Karolina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13V bakalářské práci se zabývám tématem výroby hudebních nástrojů v České republice, konkrétně výrobou kytar. Tuto specifickou oblast našeho průmyslu, stojící na pomezí umění a řemesla, představuji z různých úhlů. Nejprve její vývoj od první poloviny 20. století až do dnešních dnů. Z dostupných zdrojů, především elektronických, sestavuji aktuální přehled výrobců a poukazuji na jejich vazbu k důležitým organizacím, které je sdružují. Na základě dat získaných mou komunikací s výrobci a informací z jejich oficiálních webových prezentací docházím k průměrnému objemu výroby, míře exportu a způsobu distribuce. Dále se zabývám komunikací se zákazníky, jejich získáváním a celkovou konkurenceschopností. V závěrečné části rozebírám problematiku výroby – její typy, aktuální trendy, inovace a preference v oblasti komponentů.
- Využití klasické hudby v reklamě v rádiu a televiziHamáčková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Tato bakalářská práce se zabývá reklamou v rádiu a televizi, její historií a procesem zpracování. Dále se zaměřuje na vliv hudební složky v reklamě na emocionální vnímání potenciálního zákazníka. Hlavním záměrem je zmapovat užití klasických skladeb v reklamních spotech, jež jsou podrobně rozebírány z pohledu děje a hudebního podkladu. V závěru je zkoumáno povědomí veřejnosti o produktech či službách, které jsou propagovány za doprovodu klasické hudby.