Katedra kamery - KK / Department of Cinematography
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra kamery - KK / Department of Cinematography podle vedoucí "DOMINKOVÁ, Petra"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- A Night´s PortraitBuffa, Gabriele(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-10-06I´m interested in examining nigth scenes in film. Askong how cinematographers light scenes that are supposed to be in darkness.
- Glawogger-ThalerAvramovski, Branko(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-24I have always been irritated by the general acceptance that documentary film is somewhat of a subordinate genre in terms of cinematography. With analysing the documentary body of work of the Austrian director/cinematographer duo Glawogger/Thaler I want to prove that documentary film cinematography is as worthy as fiction film cinematography. By investigating the visual aspects of their work which are also used as tools in fiction films I hope to bring a closer view on the importance of observance, constructive contextualisation of the images, visual narrative techniques and the cinematographer’s approach to different documentary topics. The main objective of the thesis is to analyse various visual components in the films: Megacities (Glawogger, M., 1998), Workingman’s Death (Glawogger, M., 2005) and Whore’s Glory (Glawogger, M., 2011) with the intention to point out how the cinematographer successfully advocated outright imagery without having the same apparatus for controlling the visuals as one would have in fiction films.
- Visual Style of Soviet War Films (1940s - 1960s)Emkuzhev, Murat(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Každý filmový žánr má obvykle specifický vizuální styl, ve kterém je natočen. Analýzou kinematografie sovětských válečných filmů vytvořených od 1940 let do 1960 let zjistím, jak se jejich vizuální styl vyvíjel a měnil v průběhu času. V Sovětském svazu bylo vyrobeno mnoho válečných filmů a každé desetiletí přišla nová generace filmařů s vlastním jedinečným způsobem natáčení. Mám v plánu zaměřit se výhradne na filmy, které byly v tomto žánru vnímány jako mezníky v rámci sovětske kinematografie.
- Vizuální koncepce filmuKotas, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-26Kameramanovy schopnosti se skládají z mnoha vrstev. Od uměleckých a ideologických, až po řemeslné a taktické. Rozhodl jsem se zkoumat jednu z těchto schopností, která se mi zdála být jednou z nejabstraktnějších. Vizuální koncepce a styl je velice individuální a zajímalo by mě, jestli existují průsečíky, které by mohli sloužit tvůrcům v jejich začátcích a tím zkrátit jejich tápání. Téma této diplomové práce, které jsem si zvolil a bylo mi katedrou kamery FAMU schváleno mi umožnilo konfrontovat se s kameramany a studijními materiály, se kterými bych nikdy nevedl takhle předmětný rozhovor. Díky FAMU jsem se pustil do zpracovávání myšlenek, kterým bych jinak nebyl pravděpodobně schopen věnovat patřičnou pozornost.