Katedra kamery - KK / Department of Cinematography
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra kamery - KK / Department of Cinematography podle vedoucí "KOBLOVSKÝ, Petr"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dramaturgie a filmový scénář z perspektivy práce kameramanaBallek, Lubomír(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-29Tato diplomová práce je úvahou o tom, kde stojí v tvůrčím procesu kameramana a režiséra hraného filmu slovo „dramaturgie“ a jak tito tvůrci pracují s filmovým scénářem. První kapitola je obecnějším zamyšlením nad těmito pojmy z pohledu kameramana Martina Štrby. Druhá kapitola se zabývá přeměnou literárního scénáře do filmu Knoflíkáři (Zelenka, 1997) z perspektivy kameramana filmu Mira Gábora. Třetí kapitola nabízí kritickou rovinu, kdy Jan Švankmajer skrze debatu nad svou tvůrčí metodou polemizuje nad užitečností dramaturgie a filmového scénáře. Práce je postavena na rozhovorech, které jsem udělal s kameramany Martinem Štrbou a Miro Gáborem a s režisérem Janem Švankmajerem.
- Natáčení cestopisných a expedičních filmůHyksa, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Práce pojednává o historickém vývoji žánru cestopisných a expedičních filmů. Dále je pojednáno o vývoji žánru v Československu od jeho počátků až do devadesátých let dvacátého století. V poslední části se práce zabývá dramaturgickou stavbou cestopisných a expedičních filmů a jejím vývojem.
- Natáčení cestopisných a expedičních filmůMárová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-12Rozhovory se současnými českými a slovenskými cestovateli a filmaři. Tato práce pojednává o cestě za poznáním cestopisného a expedičního filmu v praxi prostřednictvím rozhovorů se současnými českými a slovenskými cestovateli a filmaři. Práce obsahuje pět rozhovorů na téma cest a filmové tvorby. Nechybí ani úvahy o životě a týmové práci. Rozprava s cestovateli a filmaři mě velice obohatila a inspirovala. Pro mě je důležité učit se od zkušených lidí, kteří mají svojí práci rádi a věří, že má smysl. Díky této bakalářské práci na téma cestopisných a expedičních filmů jsem vkročila na novou cestu, kde mě čeká ještě hodně nachozených kilometrů, bádání, seznamování se a překonávání sama sebe.
- Úloha kameramana v hraném filmuAdam, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-06Účelem této práce je prozkoumat metody a možnosti kameramana především při práci na hraném filmu. Snaží se definovat kameramanské výrazové prostředky a postupy provázející jeho tvorbu od přípravy po dokončení snímku. Zamýšlí se nad postavením kamery a jejím vlivem na kvalitu celého filmu.
- Vliv díla Edwarda Hoppera na filmový obrazKučera, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Cílem této práce je porozumět vlivu amerického malíře Edwarda Hoppera na filmový obraz. Práce nejdříve představuje osobnost Edwarda Hoppera a jeho dílo, přičemž se soustředí na aspekty, které se mohou promítat i do jeho vlivu na kinematografii: kompozici, světlo, barvy a výrazné vizuální motivy. Dále se práce zaměřuje na konkrétní případy, kdy byl Edward Hopper citován ve filmech. Text v této části podrobuje hlubšímu zkoumání snímky Paříž, Texas (1984) a Modrý samet (1986). V praktické části jsou nabyté poznatky uplatňovány při realizaci fotografií inspirovaných Edwardem Hopperem. Jedná se o práci primárně určenou pro kameramany a režiséry, ale může být přínosná komukoliv, kdo se zajímá o film nebo výtvarné umění.
- Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse KhondjihoFantová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-13Účelem této práce je na příkladu tří filmů kameramana Dariuse Khondjiho poukázat na odlišnost použitých výrazových prostředků ve vztahu k výsledné vizuální stylizaci. Ve své práci se soustředím jak na technické, tak umělecké aspekty zvolených přístupů. Vybrané filmy porovnávám zejména na základě kontrastu scény, svícení, barevné koncepce, rakursu a pohybu kamery. Do značné míry se ale také zaměřuji na Khondjiho postupy vztažené k dramaturgii příběhu jednotlivých filmů.
- Výtvarné umění - inspirace filmového obrazuBalonek, Patrik(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-13Mým záměrem je poukázat na zdroj inspirace, reference a informací v podobě dobových malířských pláten, jenž se stala předlohou pro kameramana a pro celé jedno filmové dílo. Svou bakalářskou práci bych proto rád zaměřil na výtvarné umění, které už od počátku kinematografie zasahuje do tvorby filmových děl. Ústředním tématem této práce je film Barry Lyndon od režiséra Stanleyho Kubricka, který byl natočen v roce 1975. Poukazuji a rozebírám podobnost filmových záběrů s plátny malířů převážně osmnáctého století, jelikož tento film nabízí divákovi vhled do této doby.
- Výtvarné umění - nedílná součást filmového dílaBalonek, Patrik(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-25Tématem této práce je výtvarný koncept filmu za použití výtvarného umění jako inspiračního zdroje, ať už se to týká světla, barvy nebo kompozice scény, či lokace samotné. Plynule navazuji na svou práci bakalářskou, která je spíše popisem filmu Barry Lyndon, kde se někdy jedná až téměř o kopie obrazů převzatých do filmového světa ze světa malířů. Dále práce obsahuje můj originální rozhovor s výtvarníkem Jiřím Davidem přibližující jeho pohled na vztah filmu a výtvarného díla. A končí rozhovorem s Jaroslavem Brabcem o filmu Krvavý román.
- Vývoj obrazového řešení filmů Terence MalickaDvořák, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-22Analýza obrazové stránky díla režiséra Terrence Malicka v průběhu jeho tvorby.