Katedra kamery - KK / Department of Cinematography
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra kamery - KK / Department of Cinematography podle vedoucí "MACÁK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: CargoPreiss, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Obchod s lidmi
- Absolventský film: HastrmanHalousek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Příběh z malé české vesnice, kde do neůplné rodiny matky malého chlapce zasáhnou dva muži, každý jiným způsobem. Situace je vnímána pohledem desetiletého chlapce, kterému schází otec a tak hledá zajímavou mužskou autoritu.
- Absolventský film: Světlu vstřícSmutný, Viktor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Krátký film o třech mladých lidech a policejní rekonstrukci.
- DraciPolčák, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-13Krátký příběh o vzpomínkách na dětství.
- Kameraman Igor LutherFairaisl, Karel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-11Práce a dílo kameramana Igora Luthera
- Letecká kinematografieŠachl, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-07Diplomová práce pojednává o způsobech a možnostech natáčení ze vzduchu a to na medium film i video. Věnuje se především současným technologiím a srovnání mezi nimi. Technologie jsou : helikoptéra, modely, paraglide a rogalo, horkovzdušný balón. Důraz klade na použití pro hranou a dokumentární kinematografii.
- MonopolyČerný, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Jedna životní situace Laury, která se rozhodne získat zpět, co ztratila a následně zjistí, že už nemá chuť bojovat.
- Nejlepší je pěniváBednář, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04představy ideální lásky v ringu plném koupelnové pěny
- Noc ve filmuMarek, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-20Noc je jedním ze způsobů, jak se dozvědět o přítomnosti světla. Tato práce je stejně tak jedním z mnoha zdrojů, jak se o noci a její přítomnosti kolem nás něco dozvědět. K samotnému tématu noci je zde přistupováno na základě jejího působení jak na lidský zrak, tak na filmový materiál či v podstatě na jakýkoli jiný světlocitlivý element. Práce je zpracovávána a rozdělena do několika částí. První se věnuje samotným vymezením pojmu z hlediska encyklopedického, pojednává obecně o noci, obrací se k mytologii a v závěru technicky i psychologicky k nočním výjevům. V další části je pojednáno o nejtypičtějších adaptacích a interpretacích noci na plátně. Jedná se o výčet návodů jak postupovat v přípravách takové atmosféry, jak nejlépe a za pomoci jaké techniky natáčet, čemu se věnovat až v postprodukci v laboratoři. Vše je doplněno o četné ilustrace ve formě grafů, fotografií, exportovaných políček z filmů a obrazových návodů ?jak na to?.
- Ostrost a neostrost zobrazení jako jev i výrazový prostředekChlumská, Františka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-20Tato bakalářská práce nesoucí název ,,Ostrost a neostrost zobrazení jako jev i výrazový prostředek'' se zabývá ostrým a neostrým obrazem, vzniklým na filmovém políčku či digitálním čipu. Shrnuje základní vlastnosti lidského oka, a technické parametry a vlastnosti snímacích objektivů. Věnuje se též ''vizuální'' historii z pohledu neostrého obrazu a v závěru sumarizuje psychologický účinek ostrého versus neostrého obrazu na diváka. Přibližuje tedy dva možné úhly pohledu na ostrost a neostrost. Orientace v technologické a i psychologické stránce vzniku a vlivu ostrosti a neostrosti je pro kameramana stěžejní znalostí pro jeho tvorbu. Tato práce shrnuje pouze základy týkající se daného tématu, které je možné v rámci bakalářské práce předložit, nicméně věřím, že může být někomu k prospěchu v jeho studiu či profesi.
- Realistická kamera v současném hraném filmuDvořák, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-10-05Analýza třech současných filmů využívajících realistické kamerové nástroje.
- Rozdíly a specifika kameramanské práce v hraném a dokumentárním filmuKukulová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-20Tato bakalářská práce nesoucí název ,,Rozdíly a specifika kameramanské práce v hraném a dokumentárním filmu?? se zabývá, odlišnou praxí kameramana v těchto dvou oborech, zvolením vhodného formátu obrazu, typu kamery, objektivů, materiálu a dalších technických specifik, které se zdokonalily a usnadňují tak filmařům práci. Zmiňuji zde filmovou historii dokumentu a hraného filmu, dříve užívanou filmovou techniku v porovnání s difitálními videokamery a digitálními fotoaparáty. Dále popisuji hraný film obsahující dokumentární prvky a dokumentární film obsahující prvky hraného filmu. Jako příklady uvádím dva filmy, o kterých dělám krátký rozbor. A také zde cituji slavné filmové tvůrce, jak českého tak světového filmu, kteří se zasloužili o filmový příděl v kinematografii.
- Spolupráce kameramana a režiséra dokumentární a hrané režiePáviček, Jaromír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Filmové dílo je kolektivní, režisér je hlavním článkem tohoto kolektivu a spolupráce s kameramanem je nejdůležitější vazba při realizaci.
- Stylizace obrazu a její působení na diváka ve filmu a virtualní realitěDvořáček, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-27Účelem této práce je popsat si stylizační prvky a kameramanské postupy, a to hlavně v tvorbě dokumentu. Dalším cílem je vysvětlit pojem virtuální realita a popsat, co v dnešní době tento termín znamená. Účelem práce je také zamyslet se nad VR jako nad možným nastupujícím médiem a popsat si jednotlivé body výroby projektu zejména z pohledu kameramana.
- Světelné atmosféry ve filmech bratří CoenůNěmec, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Světelné atmosféry a jejich role ve filmové řeči.
- Vývoj nočních záběrůFrkal, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18Práce se zabývá historickým vývojem nočních záběrů, které je z velké míry ovlivněno technologickými možnostmi. Mimo digitální revoluci s citlivějšími kamerami a příchodem nových světelných zdrojů, zde hrají roli módní vlny. Noční záběry jsou specifické v náročnosti realizace a akceptovatenosti diváka. Práce se věnuje mimo technologické aspekty také nočním stylům, jež se měnily v rámci desetiletí. Výzkum vychází od fyziologie lidského zraku přes realizaci nočních záběrů až po predikci budoucnosti.