Katedra kamery - KK / Department of Cinematography
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra kamery - KK / Department of Cinematography podle vedoucí "MAREK, Diviš"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje ParadžanovaHrubý, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13Bakalářská práce se zabývá dílem Sergeje Paradžanova, jedné z nejvýraznějších postav světového filmu 20. století, který svým jedinečným autorským přístupem dal vzniknout snímkům, které jsou uhrančivé svou obrazovou poetikou. Prostřednictvím analýzy výrazových prostředků stěžejních děl Paradžanovovy tvorby zkoumá aspekty, které jsou pro ni charakteristické, nejvíce pozornosti je věnováno obrazovým výrazovým prostředkům a kameramanským přístupům. Cílem práce je ukázat svébytnost umělecké vize Sergeje Paradžanova a poukázat na tak možnosti filmové řeči, které jsou stranou většinové filmové produkci současnosti.
- Pojetí přírody ve filmovém magickém realismuBelicová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-06Účelem této práce je na základě definice pojmu magický realismus a stanovení jeho základních rysů zachytit, jakým způsobem se tento směr objevuje v kinematografii. Na výběru čtyř filmů napříč dobou a zeměmi vzniku se ukazují jejich společné magickorealistické rysy a je zkoumáno, jak se tento směr projevuje ve znázornění přírody a přírodních vlivů.
- Přirozenost obrazu v kinematografiiBelica, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-08Účelem této práce je prozkoumat metody stylizace obrazu především v hrané tvorbě a transformaci reality na filmové plátno. Snaží se definovat pojem přirozený obraz jako běžný postup kameramanské tvůrčí práce. Stejně tak shrnuje stylizační prostředky používané kameramany po celém světě v historii i současnosti ve vztahu k normální percepci vizuální reality. Součástí práce je i studie, která pomocí eye-trackingové kamery zkoumá rozložení pozornosti na vybraných obrazech.