Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education podle vedoucí "HRNEČKOVÁ, Anna"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dramatizace starověkých bájí a pověstí se začínající skupinou mladšího školního věkuZitová, Marta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-01-11Práce se zabývá dramatizací starověkých bájí a pověstí a představuje inscenační proces se skupinou dětí mladšího školního věku, kteří nemají předchozí zkušenost s dramatickou výchovou. Je zde podrobně představena skupina, s kterou se pracuje. Následuje popis přípravy inscenačního procesu, kdy je jeho cílem najít tematické východisko a vybrat vhodnou předlohu pro danou skupinu. Tou se stala kniha Hany Doskočilové Diogenés v sudu. Předloha je pak podrobena analýze a jsou z ní vybrány konkrétní báje a pověsti. Po návrhu rámce inscenace jsou stanoveny cíle inscenačního procesu. Práce dále pokračuje popisem zrealizovaného inscenačního procesu a z důvodu pandemie covid-19 následně teoretickým pokračováním inscenačního procesu, který uzavírá celková reflexe.
- Se třídou do divadla.Váňová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-27V této bakalářské práci se zabývám metodami přípravy dětí na návštěvu divadelního představení a na možné způsoby jeho reflexe. V první části popisuji téma v kontextu primárního vzdělávání žáků. Z výsledků dotazníkového šetření vyvozuji závěry pro vytvoření dvoudenní dílny, cílené na učitele základních škol a studenty pedagogiky. Dále zachycuji jednotlivé části dílny společně s jejich teoretickým ukotvením a popisuji proces přípravy a jednotlivých realizací dílen, včetně vyhodnocení přínosu pro účastníky. Na závěr porovnávám plánované a dosažené cíle celého projektu a reflektuji jeho přínos pro svoji práci divadelního lektora a svou pedagogickou práci obecně.
- Tvůrčí proces při práci na autorské inscenaciVltavská, Šárka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-27Bakalářská práce nese název: „Tvůrčí proces při práci na autorské inscenaci.“ Cílem práce je představit proces tvorby autorské inscenace „Garry a Hermelína“ a přiblížit vývoj všech účastníků této inscenace. Účastníky jsou míněni žáci, jako jednotlivci i jako celá skupina, a autorka práce. Záměrem bakalářské práce není dopodrobna analyzovat vzniklou inscenaci, ale naopak podrobně se zabývat procesem jejího vzniku, který je i vzhledem k tématu práce zásadní. V úvodu práce se autorka zabývá tvořivým procesem, který provází celou tvorbu inscenace. Dále představuje tvůrčí tým, s nímž pracovala, tedy skupinu jako celek, jednotlivé žáky i sebe samotnou po stránce zkušeností s vedením dramatického kroužku. Tvůrčí tým je představen na začátku společné tvorby inscenace, aby mohlo dojít k záznamu jeho vývoje. Podstatná část práce je zaměřena na popis postupu tvorby inscenace, který je řazen dle jednotlivých opěrných bodů, k nimž autorka se skupinou směřovala. Je zde uveden i předběžný inscenační plán a důvody jeho proměny. Autorka dále reflektuje premiéru a reprízu inscenace. Nedílnou součástí je i záznam již zmíněného posunu vývoje skupiny, jednotlivých žáků i autorky. První záznam vývoje je uveden po tříměsíční práci a druhý na konci procesu, tedy po půl roce práce. Je zde uvedena i reflexe celé inscenace, včetně shrnutí jejího děje, nedostatků i limitů. V závěru práce autorka vyhodnocuje naplnění vytyčených cílů inscenačního procesu i bakalářské práce celkově. Práce se opírá o odbornou literaturu, skrze kterou autorka vysvětluje pojmy, které se v bakalářské práci objevují.
- Vačice, která se nesmálaMarková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-28Tato bakalářská práce je záznamem ročního divadelního projektu, který vznikl se skupinou mladších dětí (6 - 11 let) z Divadelního klubu Vršky fungujícího při Základní škole U Vršovického nádraží. Tato bakalářská práce popisuje průběh založení Divadelního klubu Vršky, materiální zázemí pro práci, charakterizuje skupinu, která se na tvorbě inscenace podílela a sleduje její proměnu v průběhu třinácti měsíců. Dále bakalářská práce rovněž popisuje výběr literární předlohy, stanovení cílů v rovině dramatické a osobnostně - sociální, postup práce, ukázky z úvodních a navazujících lekcí, průběh premiéry, reflexi práce a závěry pro naše další tvoření. Součástí je rovněž originální scénář, který vznikl pro potřeby Divadelního klubu Vršky, umístěný v příloze spolu s fotkami dokumentujícími lekce.