Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education podle vedoucí "KASÍKOVÁ, Hana"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cesty k projektové maturitní zkoušce z českého jazyka a literaturyBumerlová, Jindřiška(2002)Datum obhajoby: 2002
- Divadlo ve výchově v Čechách v porovnání se zahraničím (Maďarsko)Krejsová, Marcela(2004)Datum obhajoby: 2004
- Dramatická výchova jako samostatný vyučovací předmětBlahůšková, Marcela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04Diplomová práce se věnuje problematice dramatické výchovy na druhém stupni základní školy. Cílem práce bylo jednak zmapování situace na brněnských základních školách, jednak specifikace faktorů, které v praxi umožňují úspěšné začlenění dramatické výchovy do výchovně vzdělávacího procesu na druhém stupni základní školy, a také hledání cesty, jak využívání potenciálu dramatické výchovy na druhém stupni základní školy rozšířit. Východiskem práce byl výzkum autorky na brněnských školách, data získaná z 83 škol jsou zpracována do sumářů a tabulek. Autorka zachycuje kromě číselných výstupů také zkušenosti pedagogů i ředitelů škol s výukou dramatické výchovy jako samostatného předmětu na 2. stupni i se vstupem dramatické výchovy do školy. Kromě přehledu faktorů, ovlivňujících úspěšnost zavádění i vyučování dramatické výchovy nabízí práce v závěru návrh rámcového plánu začlenění dramatické výchovy do života základní školy, vytvořený na základě informací, získaných z výzkumu i zkušeností autorky.
- Jak volbu metod a formu látek ovlivňují vývojové rysy adolescenceKráčmerová, Lucie(2000)Datum obhajoby: 2000
- Kooperace v dramatické výchověMoravec, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato diplomová práce se zabývá problémem kooperace v dramatické výchově. Teoretická část obsahuje charakteristiku kooperace, podmínky její účinnosti, principy, metody a techniky kooperativního učení, kooperativní dovednosti a řízení v kooperativním vyučování a je završena kontextem dramatické výchovy a rolové hry. Ve výzkumné části se věnuji popisu a interpretaci dramaticko-výchovného programu pro utváření kooperativního chování a jednání dětí středního školního věku. Vycházel jsem z realizace celkem dvanácti dílen a ze společné práce na divadelní inscenaci ?Kráska a Netvor?.
- Metodika dramatické výchovy na středních pedagogických školáchStrnadová, Hana(2003)Datum obhajoby: 2003
- Prožitková pedagogika a dramatická výchova v projektu přechodových rituálůBinková, Zdenka(2003)Datum obhajoby: 2003
- Srovnání dramatické výchovy na základních školách, základních uměleckých školách a nižších stupních víceletých gamnázií v jihočeském krajiMasopustová, Jaroslava(2004)Datum obhajoby: 2004