Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education podle vedoucí "LÖSSL, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hra v roli a možnosti jejího využití v tanečním oboru ZUŠTomášková, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-09Ovlivňuje širší využití hry v roli v taneční průpravě autentičnost projevu dětí a mládeže? Chtěla bych touto prací postupně obhájit kladnou odpověď na tuto otázku. V diplomové práci nejprve představuji hru obecně. Uvádím hru v roli - základní metodu dramatické výchovy jako součást nejen herní kategorie mimikry, ale i tance. Chci nabídnout příklady využití hry v roli v tanci v rámci výuky v tanečním oboru ZUŠ na I. stupni s přihlédnutím ke školním dokumentům a v souladu s psychosomatickým vývojem, v závislosti na věku.
- Od vědomé práce s tělem a pohybem k dramatické hřeBostlová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-28V této práci se budu zabývat vědomou prací s tělem a pohybem jako jednou z možných průpravných cest, kterými lze vést začínající skupinu (v rámci volnočasové DV) k dramatické hře, tedy k zásadnímu prostředku dramatické výchovy. Nejprve se budu zabývat východisky z oblasti dramatické výchovy, která mne pro výstavbu této cesty inspirovala a která zároveň vysvětlují její smysluplnost. Dále se budu zabývat zdroji, z nichž lze čerpat při hledání možností průpravné práce s tělem a pohybem pro dramatickou výchovu, půjde zde především o obor taneční a pohybové výchovy a v jejím rámci především o metody průpravy k výrazovému pohybu. Dále se budu věnovat popisu skupiny, pro kterou budu tvořit konkrétní podobu této cesty v rámci víkendové dílny, přičemž zásadním faktorem je v tomto ohledu fakt, že jde o skupinu začínající a volba této cesty tak vzešla velkou měrou také z potřeb skupiny. Poté popíšu přípravu samotného projektu, jeho realizaci a celý proces zhodnotím. Vedle cílů stanovených vlastnímu projektu (tedy cílů v rovině rozvoje skupiny a jejích členů) je mým cílem také vystavět konkrétní cestu od vědomé práce s tělem a pohybem po dramatickou hru a v rámci reflexe si poté uvědomit, v jakých aspektech byla tato cesta funkční, v jakých méně a co z toho lze vyvodit. Nakonec tedy provedu jak celkové zhodnocení projektu samotného, tak toho, jaká nová zjištění z oblasti dramatické výchovy a jakou zkušenost mi výstavba této cesty a práce na projektu přinesla.
- "ramatika" jako cesta k autentickému pohybovému projevu (doba, hudba, obraz a situace jako zdroj pohybového materiálu)Tomášková, Petra(2004)Datum obhajoby: 2004
- Tělové vnímání v herecké pedagogice a v dramatické výchověSkuhrovcová, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-05Práce popisuje, co je tělové vnímání, jak funguje v našem těle, a jak je využíváno v herectví. Hledá způsoby jak je možno tělové vnímání rozvíjet pomocí dramatické výchovy. Inspiruje se z práce Michaila Čechova a Jerzyho Grotowského.
- Tvorba novocirkusové inscenace se skupinou dětí staršího školního věkuHejdová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-02Bakalářská práce se věnuje základním principům pedagogiky nového cirkusu a stanovení společných základů pro syntézu s dramatickou výchovou. Poukazuje na rozdílnosti mezi těmito dvěma obory, kterými se mohou vzájemně obohatit a rozšířit tak svůj edukační potenciál. Stěžejním bodem této práce mělo být ověření teoretických poznatků v praxi pomocí realizace tvůrčího projektu, v tomto případě tvorby novocirkusové inscenace s dětmi staršího školního věku. Avšak praktická realizace byla znemožněna nařízením vlády v důsledku trvající pandemie koronavirové infekce a zamýšlená inscenace nikdy nevznikla. Popis projektu je proto pojatý jako analýza přípravné fáze a teoretická rozvaha nad praktickým tvůrčím procesem.