Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education podle vedoucí "NOVOTNÁ, Lenka"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Práce s dětmi s Aspergerovým syndromem ve skupině účastníků dramatickovýchovné dílnyHrdličková, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-28Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití metod a technik dramatické výchovy při práci se skupinou dětí s diagnózou Aspergerova syndromu. Je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou představeny paradivadelní systémy, blíže pak dramatická výchova, dramaterapie a jejich vzájemné porovnání. Dále je věnován prostor Aspergerovu syndromu: diagnostickým kritériím, popisu symptomů a zásadám práce s dětmi s touto diagnózou. Jsou shrnuty dosavadní poznatky o možnosti využití paradivadelních systémů při práci s jedinci s Aspergerovým syndromem. Jako poslední je věnován prostoru Centru terapie autismu, ve kterém autorka práce působí a ve kterém byla realizována dramatickovýchovná dílna. Praktická část se věnuje dramatickovýchovné dílně pro skupinu dětí s Aspergerovým syndromem a dětí z intaktní populace. Je charakterizována skupina, která se projektu zúčastnila, přiblíženy inspirační zdroje pro přípravu dílny a následně popsána její celá realizace. Práci uzavírá závěrečná reflexe.
- Využití dramatické výchovy při rozvoji dětí s narušenou komunikační schopnostíBenešová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-05-30Diplomová práce se zabývá možnostmi využití dramatické výchovy v oblasti vzdělávání a rozvoje dětí s narušenou komunikační schopností. V teoretické části je popsána problematika narušené komunikační schopnosti z pohledu speciální pedagogiky. Dále jsou stručně popsány principy, metody a cíle dramatické výchovy využitelné při vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. V praktické části je popsán půlroční projekt intervence dramaticko-výchovnými prostředky. Projekt byl realizován se skupinou předškolních dětí v rámci výchovně-vzdělávací práce v logopedické třídě mateřské školy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Na základě reflexe projektu byla definována doporučení pro vzdělávání a rozvoj dětí s narušenou komunikační schopností za využití prostředků dramatické výchovy. Součástí projektu je i vyjádření odborníků z oblasti speciální pedagogiky a logopedie.