Katedra dokumentární tvorby - KDT / Department of Documentary Film
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra dokumentární tvorby - KDT / Department of Documentary Film podle vedoucí "BOJAR, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Nejlepší hraný film je dokumentŠtrbová, Nora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-01-23Práce se zaměřuje na analýzu vzniku hraného filmu dokumentární režisérky Zuzany Piussi Zešílet. S využitím metody případové studie se opírá především o rozhovory se samotnou režisérkou Zuzanou Piussi, scenáristkou Ingrid Hrubaničovou a dalšími členy štábu. Významným zdrojem pro práci je i vlastní pozorování autorky této bakalářské práce během natáčení. Práce zkoumá, jakým způsobem dokumentární zázemí Zuzany Piussi ovlivnilo její přístup k hranému filmu. Identifikuje přínosy a nedostatky, které tato zkušenost přinesla a jak se promítly do výsledného díla. Cílem studie je lépe porozumět autorskému vývoji Piussi a přispět k diskuzi o prolínání žánrů v kinematografii a jejich vlivu na tvůrčí proces při vzniku filmů.
- Vyšší princip 2: Maturita v listopaduJiřinec, Michael(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Tato bakalářská práce se zabývá dokumentárním přístupem na případové studii filmu Maturita v listopadu, který natočil Jiří Krejčík. Jejím cílem je zaobírat se postupy, které Jiří Krejčík zvolil, etikou ve filmu a v neposlední řadě hranicí mezi fikčním a nonfikčním filmem, jelikož Jiří Krejčík materiál pro tento film původně pořídil se záměrem zpracovat jej jakožto hraný film. Opakujícím se tématem Krejčíkových filmů je střet morální pozice jedince s upadající etikou jeho okolí, což je tématem i tohoto filmu, který pojednává o listopadových událostech roku 1989 na gymnáziu v České Třebové. Krejčík zde coby moderátor debaty mezi studenty gymnázia a jeho vedením zastupuje pozici "vyššího principu", který se nabízí problematizovat vzhledem k pozici autora v době před Sametovou revolucí. Jelikož autor filmu v době psaní práce nežije, hlavními rešeršními materiály jsou rozhovory s participujícími osobnostmi na vzniku díla, kterými jsou jmenovitě Jan Gogola ml. a Tomáš Kudrna, rozhovory v různých médiích s tvůrcem samotným, rozhovory s protagonisty filmu a další materiál, který se při rešerších podařilo získat.