Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "GRYGAR, Štěpán"
Nyní se zobrazuje 1 - 17 z 17
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 77Šnajberková, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Snaha o určitou sebereflexi v určitém časovém úseku. Na základě konceptu pořídit snímek každý den, budu fotografovat sama sebe každý den ráno.
- AlbenaDržková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Na základě desítky systematicky sesbíraných pohlednic jsem sestavila prostorový model bulharského letoviska Albena. Díky opakujícím se architektonickým prvkům jsem mohla zpětně zrekonstruovat celkovou podobu hotelového resortu a objevit tak místa, která nebyla pro pohlednice tolik atraktivní.
- Autoportrét a jeho podoby v tvorbe známich fotografov a v tvorbe mladej generácie v Čechách a na SlovenskuBričová, Katarína(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01Moja diplomová práca je zamyslením nad fenoménom autoportrétu. Zaujíma ma najmä odpoveď na otázku, prečo autoportrét priťahuje väčšinu umelcov. Na začiatku mojej diplomovej práce sledujem príklady autoportrétu v histórii výtvarného umenia. Prvá časť poukazuje na vývoj autoportrétu vo fotografii. Ukazujem ako bol autoportrét ovplyvnený od Egypta cez renesanciu až po impresionizmus a ako je ovplyvnený dnes. Autoportrét sa vo fotografii objavuje od jej začiatkov. Vo fotografiách slávnych fotografov ukazujem rôzne aspekty autoportrétu. V nasledujúcej kapitole sa zameriavam na rozličné polohy tohto fenoménu v dielach súčasných fotografov ...... . Šiesta kapitola je venovaná hľadajúcej a skúmajúcej generácii mladých umelcov z Českej a Slovenskej republiky. Sú to buď čerství absolventi vysokých výtvarných škôl alebo súčasní poslucháči. Kladiem im otázky v snahe objaviť, čo ich inšpirovalo k nafotografovaniu samých seba a v snahe zistiť ako to začalo, čo chceli dosiahnuť seba zobrazovaním a čo im to dáva. V poslednej kapitole vysvetľujem dôležitosť autoportrétu v mojom živote. Je autoportrét forma arteterapie alebo forma narcizmu? Sú intímne spovede autorov skutočne dôležité v dnešnej dobe? V závere sa zamýšľam nad odpoveďami z rozhovorov s niektorými súčasnými fotografmi a podávam zhrnutie svojich zistení z rozhovorov.
- Fotografi priestorov a architektúryUhlíková, Jarmila(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-14Práca sa venuje problematike fotografovania konkrétneho miesta, čo je veľmi úzko spojené s priestormi všetkých druhov a architektúrou. Obmedzuje sa však na tzv. no name architektúru, ktorá nemá známeho autora, teda prevažne na bežné domy a úžitkové stavby. Tiež však na špecifické miesta v krajine alebo v meste, ako napríklad záhrady alebo parkoviská. Dôraz je na súvislostiach medzi priestorom a jeho fotografickou reprezentáciou. Demonštruje ich na tvorbe jednotlivých autorov. Skúma otázky tvorby fotografického obrazu priestoru a autorovej voľby a ich vplyv na výsledné diela, ako aj pôsobenie jednotlivých fotografií na diváka. Zmyslom tejto práce je ponúknuť prehľad základných prístupov k fotografovaniu miesta, ktoré sa vyskytli od polovice šesťdesiatych rokov 20. storočia po súčasnosť.
- PosteleŠnajberková, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Chaos a zmatenost současnosti je někdy těžké pochopit, avšak můžeme zde občas zahlédnout zvláštní záblesky, momenty naplněné posvátností a magií, momenty intimity. Snaha zastavit čas a najít intimní momenty v nepřetržitém a divokém proudu života. Intimitu míst, událostí, zvířat či lidí.
- Povedomé miesto po konciUhlíková, Jarmila(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-14Fotografie vznikli na špecifickom mieste, ktoré je už takmer zabudnuté. Je poznamenané zánikom sklárskej továrne, kvôli ktorej bolo celé vybudované. Výrazná minulosť sa mieša s nezmyselnou existenciou dneška. Všetko podstatné, už bolo. Ľudiastratili svoje mnohogeneračné poslanie. Na fotografiách sa striedajú spontánne situácie zo života obce s aranžovanými. Oboje však vypovedajú hlavne o pocite z tohto miesta.
- Publikace: 5%Hrabětová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01V období normalizace platil nepsaný zákon, že pět procent z celkového nákladu na výstavbu musí patřit umění. Vznikala tak velkolepá, ale mnohdy i velmi absurdní díla.
- Publikace: AlbumGravlejs, Ivars(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-09
- Publikace: ProletyCoubal, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-11Fotografická publikace
- Publikace: UntitledTesař, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01Soubor Untitled je inspirován náhrobními kameny bez informací. Text byl smazán vodou, větrem, mrazem a květinami. Náhrobní kameny nevypadají jako pietní místa, ale připomínají neidetifikovatelné objekty.
- Saint John´s WoodKrejčí, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-053 fotografie zachycující intimně blízkou osobu ve stavu deprese
- SEM (Slow Eye Movements)Ulver, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- Soft materialVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Soubor vypráví o partnerských vztazích, o pocitech a citech, které jsou velice osobní. Přesto jsou všem známé, skrze vlastní zkušenosti.
- Výstavní soubor: KontrastyCoubal, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-11...podzim, zima, jaro, léto, podzim, zima, jaro, léto, podzim, zima, jaro, léto, podzim, zima, jaro, léto....
- Výstavní soubor: Souvislosti - Za obrazemHladký, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01Od vzniku fotografie a filmu je svět stále více zaplňován a zároveň zprostředkováván obrazy. Tyto obrazy jsou dále přejímány, přetvářeny a interpretovány a jejich význam se posouvá. Obraz (či odraz) světa kolem nás vytváříme skrze aparáty, které obsluhujeme. Paradoxně ale nikdy nevidíme co se odehrává uvnitř, v místě, kde obraz doopravdy vzniká. Můžeme se jen dohadovat zda-li je výsledek skutečně odrazem toho, co chceme vyjádřit, či jenom možností a omezení kterými aparát disponuje?
- Výstavní soubor: Užitečné informace pro fotografaGravlejs, Ivars(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-09
- Výstavní soubor:Alegorická hierarchie prioritTesař, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01?Alegorická hierarchie priorit? je název popisující funkci. Soubor osobních vizuálních výpovědí o prožívaných situacích, vzpomínkách a názorech. Fotografii využívám jako nositele toho co bylo. Je to zástupce události. Tu prezentuji v kontextu s ostatními. Přefotografováním instalace vzpomínek a myšlenek zaujímám určité stanovisko. Snímky v instalaci k sobě zaujímají hierarchické postavení. To je zhmotněno několika způsoby. Např. ostření do konkrétního prostorového plánu, zviditelnění větším množstvím světla, nebo nadřazenost vertikální osy. Takto podané situace se nechají číst podobně jako kniha. Narativnost je v tomto případě obohacena o vizualitu. Obraz není ale využíván jako pouhá ilustrace. Měl by být nosným elementem zprostředkování mého postoje.