Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "KOLÁŘ, Viktor"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Arthur TressKovačevič, Danica(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Danica Kovačevič se ve své diplomové práci zabývá významným představitelem světové fotografie, Arthurem Tressem. Krom prezentace komplexního a vyčerpávajícího přehledu Tressova fotografického díla je cílem předkládané práce zhodnocení autorova svébytného pojetí odkazu surrealistů a jeho osobní přínos k rozvíjení tezí tohoto hnutí. Následně se pak autorka pokouší o vlastní teoretickou interpretaci díla Arthura Tresse. V úvodní části předkládané diplomové práce, Osobnost Arthura Tresse, autorka zmiňuje životopisná data, události a takové aspekty osobnosti Arthura Tresse, jež jsou podle ní signifikantní pro jeho budoucí umělecký vývoj. Navazující část, Tvorba Arthura Tresse, se již detailně zabývá vlivy, východisky a procesem konstituování umělcovy tvůrčí metody (Arthur Tress v kontextu vývoje surrealismu ve fotografii, Zrození fotografa) a podrobným rozborem jednotlivých tvůrčích období (Inscenovaná figurativní fotografie, Koláže, Pozdní tvorba). Vycházejíc z paradoxní skutečnosti, že osobnost Arthura Tresse v běžných interpretacích získává atribut ?mistra duchovního vidění a inscenovaného surrealismu?, ovšem umělec zároveň sám sebe nazývá fotografem etnografickým či dokumentárním, a s poukazem na fakt, že všechny jeho fotografické práce obsahují prvky jednoznačné výtvarné, často surrealistické a imaginativní, se autorka pokouší rozklíčovat základní elementy poetiky Arthura Tresse a co nejpřesněji ji vymezit vůči surrealistické estetice, s níž je umělec často uměle spojován, a zároveň nabídnout vlastní, hlubší interpretaci jeho tvorby.
- Cut OutsPolverini, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Výběr fotografií, které nebyly doposavaď nikde použity
- Hranice současného fotografického dokume ntuVosáhlo, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-12Diplomová práce nesoucí název Hranice současného fotografického dokumentu je zaměřena na specifický vývoj, kterým prošla zahraniční dokumentární fotografie přibližně za poslední dvě desetiletí. Práce je rozdělena do tří samostatných kapitol, každá z nich pojednává o rozdílném tématu. První kapitola se zabývá procesem integrace dokumentární fotografie do uměleckého kontextu. Následující kapitola podrobně referuje o novém trendu uvnitř dokumentární fotografie, který je nazýván koncepční fotografický dokument. Třetí část je věnována pozoruhodné osobnosti soudobé dokumentární fotografie ? Allanu Sekulovi. Jeho fotografické a s ním úzce spojené teoretické dílo je natolik specifické, že mu je vyčleněn samostatný prostor.
- New timesKanar, Ege(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- Nobody does anything anywhereKanar, Ege(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- Picture Publication: The Bead SchoolRadecki, Molly(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2005-10-12A simple book of bw photos from a kindergarten
- Výstavní soubor: Ritual BuriedRadecki, Molly(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2005-10-12Soubor snímků vystihujících pocity stěhujících se lidí.