Katedra produkce / Department od Arts Management
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra produkce / Department od Arts Management podle vedoucí "ČUŘÍKOVÁ, Tamara"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- AbonmáGregor, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-10Začátek práce definuje metodu její analytické části. Dále jsou vymezeny všechny důležité pojmy. Následující kapitoly začínají malým vhledem do historie a pokračují popisem tvorby abonmá. Jsou definovány tři pilíře, které abonmá musí nést. Dále se detailněji rozebírá strukturování abonentní nabídky, cenové strategie, distribuční kanály i možné obecné zásady, které je důležité sledovat při tvorbě abonmá. Stěžejní, analytická část práce začíná stručným číselným shrnutím výsledků analýzy abonentních systémů v České republice. Následují podrobné popisy obecných poznatků, které z analýzy vyplynuly. Je odkryta typologie abonentních skupin a zároveň dochází k pojmenování konkrétních případů, které se zdají být signifikantní. Na závěr jsou jmenovány zajímavé skupiny, které vybočují z normálu. V poslední podkapitole se setkáváme s konkrétními, nejzajímavějšími divadly, v jejichž světle zřetelněji vyniknou některé předcházející body práce. Přílohy obsahují ukázky webových prezentací divadel a několik nejzajímavějších statistických zdrojů.
- Budování kulturního centraRoubalová, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-10Kulturní centrum nebo kulturní dům jako budovu najdeme v Čechách téměř v každé obci. Jejich provozování je zdánlivě jednoduché, ale v praxi se ukazuje, že je to otázka velmi komplikovaná. Po roce 1989 byla zrušena síť kulturních center a v současné době už neexistuje databáze, která by mapovala skutečný stav existence a fungování kulturních domů v České Republice. Také nyní se ojediněle staví, ale velmi často přestavují budovy kutlurních center. Tyto stavby mají specifická pravidla daná předpisy a normami a zároveň by ve své koncepci měly vycházet z potřeb současných a budoucích uživatelů, ať již provozovatelů nebo návštěvníků. Magisterská diplomová práce shrnuje obecné a specifické požadavky, které je třeba brát při budování kulturního centra v širším kontextu v úvahu a uvádí případovou studii zaměřenou na konkrétní budování kulturního centra v okrajové části Prahy. Hlavním impulsem k napsání této práce je přesvědčení, že je třeba tomuto tématu věnovat více pozornosti, protože kulturní dům jako multifunkční prostor nabízející širší spektrum programů dostupných všem vrstvám obyvatelstva je prvním a nejbližším místem kontaktu s kulturou pro jednotlivce. Ovlivňujíe jeho celkový vztah ke kulturním hodnotám a je také místem, kde bude mít každý k těmto hodnotám zaručen rovný a svobodný přístup.
- Divadlo školámMathauserová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-10?Divadlo školám? je prací, která mapuje možnosti využití profesionálního divadla jako systematického vzdělávacího prostředku. ?Divadlo školám? zde nahlížím ze tří stran - zástupcem té první jsou samotná divadla a divadelní skupiny, které se ?Divadlem školám? aktivně zabývají, tou druhou jsou jeho odběratelé, tedy pedagogové a studenti a třetí skupinu tvoří samotné instituce, které danou problematiku reflektují z pozice svých specializací. Vedle toho hledám inspiraci i v konkrétních příkladech využití ?Divadla školám? v zahraničí. Tato práce se zároveň zamýšlí nad nevyužitým potenciálem ?Divadla školám? v České republice, shrnuje možný přínos, rizika i překážky, se kterými se kamenná divadla v naší společnosti setkávají, pokud se rozhodnou své umělecké aktivity cíleně integrovat do vzdělávacího systému.
- Nadace podporující kulturuUrbánková, Monika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-10Tato bakalářské práce s názvem Nadace podporující kulturu byla od začátku tvořena s vizí naplnění hned několika cílů. Tím prvotním bylo prosté popsání fungování nadací, jelikož většina obyvatel naší země sice souhlasí s existencí těchto neziskových organizací, ovšem zdaleka netuší, jak tyto subjekty fungují. Tato skutečnost se mi potvrdila prostřednictvím průzkumu, který jsem v rámci sběru informací provedla. Práce je rozšířena o další pohled, který s sebou přináší rozdělení vybraných nadací na dvě skupiny dle způsobu jejich financování. První skupina nese název ?soukromé? nadace, druhá nadace ?firemní?. Jednotlivé kapitoly se věnují původu samotného slova nadace, přes historii nadací a platný zákon upravující právní normu až po konkrétní příklady dobře fungujících nadací v oblasti kultury. Věřím, že práce Nadace podporující kulturu bude přínosná budoucím čtenářům, kteří by měli díky ní lépe pochopit samotnou podstatu nadací, jejich fungování a poslání.
- Povodně v DlouhéŠvecová, Aneta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10Bakalářská práce se zabývá obdobím Divadla v Dlouhé, které ovlivnilo jeho provoz na více než jeden rok. Toto období začíná 14. srpna 2002, kdy bylo divadlo vyplaveno porušenou kanalizací, a končí slavnostním otevřením divadla po celkové rekonstrukci dne 24. října 2003. Cílem této práce je vytvořit ucelený dokument, který podává informace o tom, jak divadlo řešilo nastalou krizovou situaci. Snažila jsem se zaměřit na veškeré důsledky povodně, které ovlivnily činnost divadla. Proto se zde zabývám prvními momenty a záchrannými pracemi po vytopení, náhradním krizovým hracím plánem, vyčíslením následků povodně a nákladů na obnovu, podmínkami účinkování v náhradních prostorech, kam se činnost divadla na jednu sezonu přesunula, způsobem prodeje vstupenek, zdroji financování obnovy divadla a rekonstrukcí budovy.
- Produkce a fundraising expozic v otevřeném prostoruMenzelová Kelymanová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-10Tématem bakalářské práce je popis vlastních zkušeností s produkcí a fundraisingem pro expozice v otevřeném prostoru. Konkrétně jde o rozsáhlé fotografické výstavy velkoformátových fotografií, které jsou umístěny v centru metropole či velkého města a jsou zdarma ke zhlédnutí pro všechny návštěvníky. Cílem práce je popsat průběh produkcí těchto výstav a otevření tématu fundraisingu v českých podmínkách. Produkce výstav zahrnuje projekt od počátku, tedy od oslovení autora fotografií po smlouvy, zajišťování všech potřebných povolení, najímání pracovníků, výrobu nosičů pro fotografie až po kompletní zafinancování celé akce. Práce se dotýká i fundraisingu v českých podmínkách. Toto téma, které je v České republice tak málo zpracované, bych ráda otevřeněji zpracovala v navazujícím magisterském projektu. (studiu)
- Projektové řízení a divadloSochorová, Iveta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Tato magisterská práce řeší otázky projektového řízení v oblasti kultury, respektive v jedné z nejvíce sledovaných a nejcitlivějších oblastí kultury ? v divadle. Od definicí pojmů, přes vysvětlení základních otázek projektového řízení v kultuře, vysvětlení významu užití konkrétních metod projektového řízení, přechází k využití projektového řízení v divadle a k problémovým stránkám tohoto procesu. Na příkladech u vybraných tří renomovaných a zajímavých scén z domova i ze zahraničí, ukazuje možnosti použití obecných zásad a principů projektového řízení a následně u těchto vybraných divadelních scén provádí analýzu a formuluje doporučení. V závěru práce, k jejímuž zpracování autorka využila praktické zkušenosti především z Prahy a ze skotského Edinburghu (zahraniční odborná stáž), a také zkušeností domácích i zahraničních (hlavně anglicky píšících) autorů odborné literatury a článků, i zkušeností domácích i edinburghských divadelních manažerů a producentů, se vrací k hlavním aspektům využití projektového řízení v českém divadle. Konstatuje, že přes určitý dluh z minulosti a menší zkušenost českých divadelních manažerů s řešením praktických otázek projektového řízení lze říci, že české divadlo tuto znalost potřebuje a že metody projektového řízení jsou pro rozvoj českého divadla potřebné a nezastupitelné. Zároveň konstatuje, že zvládnutí těchto otázek a zvládnutí praxe projektového managementu neznamená pro české divadlo a pro české divadelní profesionály nepřekonatelnou bariéru?České divadlo neustále udržuje krok se světovou špičkou jak v otázkách uměleckých, tak v otázkách manažerského řízení a velice pružně a živě reaguje na zahraniční podněty a zkušenosti, v tomto případě především na zkušenosti, které přicházejí ze Západní Evropy a Spojených států amerických. Autorka práce ale zároveň upozorňuje na to, že projektové řízení není a ani nemůže být šablonou, a ne vždy, a nikoliv automaticky, přináší výsledky.
- Ředitel Národního divadla vývoj statutuUrbánková, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-13Diplomová práce s názvem "Ředitel Národního divadla - vývoj statutu" byla vytvořena primárně jako historicko-badatelské dílo, které pomůže nahlédnout na tuto neodmyslitelnou kapitolu historie České republiky z odlišného pohledu, než bývá zvykem. Samotný základ tvoří statuty Národního divadla, které jsou popisovány dle podobné šablony, čímž vzniká přirozené srovnání vývoje této instituce. Diplomová práce začíná rokem 1929, tedy zestátněním Národního divadla a vrcholí prvním "demokratickým" statutem v roce 1993, resp. jeho novelou v roce 1994. Práce je obohacena o pohled na samotnou historii naší země, jelikož každá kapitola začíná krátkým shrnutím událostí dané doby pro snazší orientaci čtenáře. Neopomenutelnou složku tvoří též právní aspekty týkající se Národního divadla ve vybraném období. Věřím, že práce "Ředitel Národního divadla - vývoj statutu" bude přínosná všem budoucím čtenářům, kteří by díky ní měli pochopit samotnou podstatu fungování této organizace a postavení ředitele v ní v průběhu více jak šedesáti let.
- Využití prostorů bývalých kin ke kulturním účelůmŠvecová, Aneta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-15Diplomová práce je věnována přeměně bývalých klasických kinosálů v Praze pro jiné formy kulturního využití. Věnuje se problematice úbytku prostorů, jež byly dlouhá léta zásadním dějištěm kulturního života hlavního města Prahy. Práce se stala jedinečným materiálem svého druhu, který se zabývá vývojem konkrétních kin až do současnosti. Přeměnou kinosálů na dnešní divadla, hudební kluby, taneční studia apod. byla zachována tradice místa k setkávání lidí za účelem kulturního zážitku, vzdělávání a zábavy. Součástí diplomové práce jsou i příklady nevyužitých bývalých kinosálů, které na své využití teprve čekají. V úvodní části práce nechybí přehledně zpracovaný vývoj sítě kin a vlivů na současnou situaci kin v České republice.