Katedra produkce / Department od Arts Management
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra produkce / Department od Arts Management podle vedoucí "DVOŘÁKOVÁ, Jolana"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divadelní síť pro dětiHudská, Karolína Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-11Bakalářská práce s názvem Divadelní síť pro děti má za cíl popsat specifika divadel zaměřených na dětského diváka se zaměřením na produkční specifika. Práce je rozdělena na čtyři části. V první, historické části se práce věnuje profesionalizaci loutkového divadla po roce 1948 a stručně popisuje vznik, vývoj a klíčové osobnosti jednotlivých divadel pro děti na základě divadelní literatury a periodik. V druhé části práce se na základě odborné literatury a polostrukturovaného rozhovoru s dětskou psycholožkou Veronikou Francovou snažím charakterizovat tři věkové skupiny a určit témata odpovídající psychosociálnímu vývoji dítěte. Tato kapitola se věnuje i práci s dětským divákem a na základě polostrukturovaného rozhovoru s dramaturgyní Laterny magiky Hanou Strejčkovou popisuji vhodné formy doprovodného programu a interakce. Třetí část se věnuje provozním specifikům dětských divadelních scén, konkrétně se jedná o hradecké Divadlo Drak, Malé divadlo v Českých Budějovicích a Divadlo loutek Ostrava. Informace jsou získány na základě polostrukturovaných rozhovorů a výročních zpráv. Čtvrtá část se okrajově věnuje regionům, které nedisponují dětskou divadelní scénou, se zaměřením na strategie a řešení přijímaná těmito regiony. Tato část se opírá o analýzu dat získaných z dotazníků a rešerše.
- Divadelní záznamy České televizeMazánková, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-13Bakalářská práce představuje způsoby snímání divadelního představení za účelem převedení na obrazovky Československé televize a České televize. Úvod se věnuje vývoji a historii divadla v televizním prostředí. Hlavní část pojednává o typech snímání s důrazem na možnosti a povinnosti produkční složky v kontextu doby i technického pokroku. Zároveň uvádí několik experimentů, které se v průběhu let realizovaly a nabídly netypické pohledy na tento intermediální překlad.
- Sociální a správní aspekty aplikace ESG v divadelním prostředíHanáková, Adina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Práce otevírá diskuzi o důležitosti správní a sociální udržitelnosti v divadelním prostředí a identifikuje oblasti, které v případném rozvoji brání. Hlavními tématy jsou ESG, udržitelnost a její současný legislativní rámec, cyklus úspěšné kulturní organizace, udržitelné financování, etický kodex, dopad divadla na komunitu, status umělce, evaluace kulturních organizací, fluktuace a odměňování zaměstnanců v divadle. když česká divadla nemají zákonnou povinnost řešit ESG a nefinanční reporting, práce uvádí důvody, proč by se měla udržitelností zabývat. Výzkum ukázal, že mnohá divadla nemají SMART cíle ani jasně definované poslání. Důležitost dobře definovaného poslání je podložena Cyklusem plánování kulturního manažera Michaela M. Kaisera. Práce také zdůrazňuje roli etiky v divadle. Výzkum také hodnotí evaluační nástroje pro kulturní organizace, včetně ESG aspektů, jako jsou britský Impact and Insight Toolkit a český pilotní projekt Evaluart, které mohou poskytnout cenná data a pomoci při vyjednávání s financujícími subjekty. Závěrem práce zdůrazňuje, že divadla by měla mít jasně definované cíle, pravidelně je vyhodnocovat a brát v úvahu všechny zainteresované strany.
- Vězeňské divadloHorká, Emma(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Tato bakalářská práce se zaměřuje na fenomén vězeňského divadla, které představuje významnou součást sociálního divadla. Cílem práce je provést podrobné mapování současné divadelní scény v oblasti vězeňského divadla v České republice a získat ucelený přehled o realizovaných projektech. Analýza je zaměřena na identifikaci klíčových aspektů a specifik práce s odsouzenými jedinci, s důrazem na organizační záležitosti a přístup vězeňského systému k uměleckým aktivitám vězňů. Práce se snaží objasnit, jak tyto aktivity přispívají k rehabilitaci a reintegraci odsouzených do společnosti a běžného života. Výzkum zahrnuje studium různých projektů vězeňského divadla, analýzu produkčního zajištění těchto projektů a identifikaci překážek, které brání jejich profesionalizaci. Práce se rovněž věnuje otázce, jaké kroky by mohly přispět k profesionálnějšímu přístupu k vězeňskému divadlu a jeho širšímu uznání a integraci do kulturního a sociálního kontextu mimo věznice. Výsledky práce ukazují, že vězeňské divadlo má významný potenciál jako nástroj rehabilitace a resocializace odsouzených jedinců. Nicméně, jeho rozvoj je často omezován nedostatkem finančních zdrojů a institucionální podpory. Na základě analýzy jsou navrženy konkrétní kroky a strategie, které by mohly přispět k překonání těchto překážek a k rozvoji profesionální úrovně vězeňského divadla v České republice.