Katedra produkce / Department od Arts Management
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra produkce / Department od Arts Management podle vedoucí "DVOŘÁKOVÁ, Jolana"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divadelní síť pro dětiHudská, Karolína Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-11Bakalářská práce s názvem Divadelní síť pro děti má za cíl popsat specifika divadel zaměřených na dětského diváka se zaměřením na produkční specifika. Práce je rozdělena na čtyři části. V první, historické části se práce věnuje profesionalizaci loutkového divadla po roce 1948 a stručně popisuje vznik, vývoj a klíčové osobnosti jednotlivých divadel pro děti na základě divadelní literatury a periodik. V druhé části práce se na základě odborné literatury a polostrukturovaného rozhovoru s dětskou psycholožkou Veronikou Francovou snažím charakterizovat tři věkové skupiny a určit témata odpovídající psychosociálnímu vývoji dítěte. Tato kapitola se věnuje i práci s dětským divákem a na základě polostrukturovaného rozhovoru s dramaturgyní Laterny magiky Hanou Strejčkovou popisuji vhodné formy doprovodného programu a interakce. Třetí část se věnuje provozním specifikům dětských divadelních scén, konkrétně se jedná o hradecké Divadlo Drak, Malé divadlo v Českých Budějovicích a Divadlo loutek Ostrava. Informace jsou získány na základě polostrukturovaných rozhovorů a výročních zpráv. Čtvrtá část se okrajově věnuje regionům, které nedisponují dětskou divadelní scénou, se zaměřením na strategie a řešení přijímaná těmito regiony. Tato část se opírá o analýzu dat získaných z dotazníků a rešerše.
- Divadelní záznamy České televizeMazánková, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-13Bakalářská práce představuje způsoby snímání divadelního představení za účelem převedení na obrazovky Československé televize a České televize. Úvod se věnuje vývoji a historii divadla v televizním prostředí. Hlavní část pojednává o typech snímání s důrazem na možnosti a povinnosti produkční složky v kontextu doby i technického pokroku. Zároveň uvádí několik experimentů, které se v průběhu let realizovaly a nabídly netypické pohledy na tento intermediální překlad.