Katedra produkce / Department od Arts Management
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra produkce / Department od Arts Management podle vedoucí "HUDEČEK, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Crowdfunding pro divadloMichel, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-13Tato práce řeší problematiku crowdfundingu jako nástroje, se zaměřením na divadelní oblast, respektive na neziskový sektor. Svou pozornost zaměřuji na všechny fáze kampaně, hlavní důraz přitom kladu stanovení cílů kampaně, identifikaci a vyčíslení všech nákladů, které jsou s ní spojeny. Zaměřuji se na využití celého potenciálu tohoto nástroje, a na objem práce s ním spojený. Stručně se zabývám také motivací dárce. Poslední částí jsou tři případové studie konkrétních úspěšných kampaní. Praktickým výstupem práce je pak mnou vytvořený nástroj pro tvorbu rozpočtu kampaně, přesněji nástroj, díky kterému budou autoři schopni identifikovat a vyčíslit veškeré náklady spojené s kampaní a tím lépe určit jaká by měla být cílová částka. Díky tomuto nástroji jsem došla ke zjištění, že při vybírané částce 50 000 korun činí náklady na tvorbu kampaně okolo 30% z této částky, čím vyšší vybíraná částka je, tím nižší je poměr nákladů s kampaní spojených.
- Internetové technologie a divákPelechová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-13Tato bakalářská práce představuje způsoby využití internetových technologií pro obor divadelní produkce. Zkoumá možnosti, jak využít analytické a komunikační nástroje prudce se rozvíjejícího oboru internetových technologií ve prospěch divadla a jeho diváka. Práce se zaměřuje na možnosti využití internetových technologií pro zlepšení komunikace mezi tvůrcem-divadelním subjektem a divákem a za účelem odstraňování bariér v jejich vztahu. Popisuje možnosti aktivizace diváků, prohloubení jejich prožitku a zážitku a popisuje, jak lze poskytovat divákům lepší či zcela nové typy služeb. Zkoumá možnosti využití internetových technologií pro efektivní zahájení a udržení kontaktu tvůrce-divadelního subjektu a diváka v jednotlivých období komunikace s použitím rámce See-Think-Do-Care. Prostřednictvím internetových technologií lze také získávat data o divácích ‒ tomu je rovněž v práci věnovaná kapitola. V praktické části usiluji o zmapování současného stavu využívání internetových technologií. Formou výzkumu jsou nestandardizované rozhovory se zástupci několika vybraných tvůrců-divadelních subjektů, kteří nastiňují problematické body současného stavu.
- Mezisektorová spolupráce mezi uměním a organizacemiNazarova, Nadezda(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-02-12Mezisektorová spolupráce mezi uměním a organizacemi (nebo jiným názvem je umělecká intervence) byla prozkoumána a používána v praxi v evropských zemích, jako je Švédsko, Norsko, Dánsko, Francie, Španělsko, Spojené království, Švýcarsko. Výzkum diskutuje mezisektorovou spolupráci, při nichž lidé, praktiky a / nebo produkty ze světa umění vstupují do světa organizací na podporu a spouštění rozvoje a inovací. Prozkoumám a zmapuji vývoj této oblasti v České republice a na Slovensku, stejně jako prozkoumám otazku "jaké jsou dopady takové spolupráce?". Zda dokážeme identifikovat potenciální "přidané hodnoty" pro organizace, umělce a pro společnost, ve které jsou přiloženy? Práce také obsahuje výsledky výzkumu, během praxe v roce 2020, která byla provedena ve Švédsku v rámci organizace TILLT, jeden z nejzkušenějších projektových týmů v oblasti mezisektorové spolupráce od počátku roku 2000.
- Potenciál správní rady v kultuřeMichel, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Jakým způsobem fungují správní rady v českém kulturním prostředí? Tato práce zkoumá současnou situaci v kulturních neziskových organizacích na našem území. Zkoumá zejména to, jak hodnotí práci správních rad ředitelé organizací a jakým způsobem by podle těchto ředitelů měly rady pracovat v ideálním případě. Na počátku výzkumu stála domněnka, že kulturní organizace v naší zemi staví správní rady téměř výhradně z důvodu zákonné povinnosti a že pozice rady je ve většině organizací jen formální. Práce komparuje teoretické i praktické fungování správních rad v České republice se zahraniční (Americkou) teorií i praxí. Výsledky vlastního výzkumu jsou stavěny do srovnání s obdobným výzkumem z Ameriky. Je až překvapivé, nakolik se některá hodnocení z ČR ze současnosti shodují s daty z roku 1996 z Ameriky.
- The Sponsoring Collaborations between Corporations and Arts InstitutionsHu, Xinxin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-02-06With the increasing sponsorship scale since the economic crises in 2008, attentions on arts and culture sponsorship are brought generally. With the development and update of the strategic planning and marketing channels, the motivation, value proposition and methods regarding sponsorship are all required to be adjusted accordingly. Great cases and practice can be used as models and summarized for other arts institutions and corporations to learn from. However, sponsorship studies mainly focus on sports and causes. Research gaps are laid between general sponsorship conclusions and its relations regarding arts sponsorship, especially in the area of live arts and performing arts. Detailed analysis inside the arts and cultural sector, like matching points and sharing vision, are expected. The thesis explained the modern motivation for arts organizations. Other than financial benefits, creating access as well as diversify programs are also as important. Then the value propositions of sponsorship collaborations are analyzed in the order of four segments, the elite sponsors, luxury brands, B2C corporations, and technology corporations. In the end, the problems in practice are also provided as a complementary reference.