Katedra produkce / Department od Arts Management
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra produkce / Department od Arts Management podle vedoucí "JEŽEK, Vlastimil"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 20
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dárcovské programy komunikace kulturních institucí s dárciRoušalová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-14Tato diplomová práce se zabývá možnými způsoby komunikace kulturních organizací s dárci se zaměřením na tzv. dárcovské programy - tedy systematizovanou, jasně formulovanou a transparentní práci s dárci. Hlavní část se věnuje individuálním dárcům a (po vymezení pojmu dar a výčtu jeho možných forem) popisuje možnosti vnitřní organizace práce s dárci, která zahrnuje především způsoby personálního zajištění, vytváření dárcovských klubů a databází či zapojení členů správní rady do práce s dárci. Následuje podrobný rozbor procesu hledání, výběru a oslovení vhodných potenciálních dárců společně s analýzou členění benefitních programů a jednotlivých benefitů. Práce se dále zabývá možnostmi péče o dárce a organizací speciálních akcí - eventů v souvislosti s touto péčí. Poslední část práce je věnována korporátním dárcům, zejména využíváním strategií společenské odpovědnosti firem při komunikaci s těmito dárci a vazbami mezi individuálním a korporátním dárcovstvím. Teoretické poznatky jsou v celé práci doplňovány příklady z praxe českých i zahraničních kulturních institucí. Cílem práce je popsat situaci na poli dárcovství u nás a vytvořit spektrum možností, které mohou kulturní manažeři při práci s dárci využít.
- Dobrovolnictví v divadleSvobodová, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-13Bakalářská práce Dobrovolnictví v divadle zkoumá možnosti zapojení dobrovolníků v českých divadlech. Jako dobrovolník je chápána osoba, která vykonává určitou činnost bez nároku na finanční odměnu. Teoretická část práce se věnuje terminologii dané problematiky a právnímu ukotvení dobrovolnictví v České republice. Praktická část mapuje konkrétní postup zapojení dobrovolníků včetně výhod a nevýhod dobrovolnictví v divadelním prostředí, dále uvádí nástroje vypočítání hodnoty dobrovolníků. V poslední části práce je konkrétně popsáno fungování spolupráce s dobrovolníky ve Studiu Hrdinů. Text je obohacen o data získaná dotazníkovým šetřením provedeným mezi dobrovolníky Studia Hrdinů. Cílem této bakalářské práce je poukázání na význam dobrovolnictví. Údaje tvoří inspirativní materiál a zdroj informací pro divadla, která mají zájem o spolupráci s dobrovolníky.
- E-marketing v slovenských a českých diva dláchKánová, Mária(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-10KÁNOVÁ, Mária: E-marketing v slovenských a českých divadlách. [Diplomová práca] ? Akadémia múzických umení v Prahe. Divadelná fakulta; Katedra divadelnej produkcie. ? Vedúci magisterskej práce: Mgr. Vlastimil Ježek Predkladaná diplomová práca sa zaoberá marketingom na internete a jeho využitím v divadelnom prostredí. Opisuje vzťah internetu a marketingu, obsah, rolu a definíciu e-marketingu a poukazuje na základné špecifiká marketingu divadiel. Hlavná časť je zameraná na podrobný rozbor jednotlivých nástrojov marketingového mixu na internete a podanie príkladov ich možného využitia v divadlách. Práca môže poslúžiť marketingových stratégií pre prostredie internetu. Cieľom práce je zmapovať súčasný stav e-marketingu v slovenských a českých divadlách a poukázať na možné príležitosti do budúcnosti. najmä divadlám ako teoretické východisko
- Interní komunikace v kulturní sféřeKravcová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-12Interní komunikace bývá často velmi opomíjenou a zanedbávanou součástí vztahů s veřejností, a to jak v komerční, tak i neziskové sféře. Přitom právě interní komunikace může výrazně ovlivňovat nejen fungování, ale i prosperitu a rozvoj organizace. Nedostatek potřebných informací a špatně nastavená komunikace častokrát vede k demotivaci, pasivitě, frustraci a zhoršeným pracovním výkonům zaměstnanců. Interní komunikace totiž neznamená pouhé předávaní informací od nadřízených k podřízeným, ale jedná se o proces utváření a vyjasňování postojů a chování pracovníků, zvyšování pocitu sounáležitosti a identifikace s organizací a její organizační kulturou. Předkládaná práce přináší výsledky praktického výzkumu v kulturních organizacích - konkrétně v Městských divadlech pražských, Národním divadle a Divadelní fakultě AMU - a odhaluje, jakými způsoby interní komunikace v těchto organizacích probíhá. Zaměřuje se na analýzu dostupných nástrojů a efektivní strategie řízení interní komunikace s ohledem na specifické podmínky uvnitř organizací působících v kulturní sféře.
- Kulturní politika hlavního města PrahyRundová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-13Tato bakalářská práce zpracovává přístup ke kultuře a fungování kulturní politiky v Praze. V první části jde především definici pojmu kultura, specifika českého prostředí a nahlížení kultury jako veřejné služby. Sleduje vývoj přístupu od roku 2000 až po současnost z hlediska strategických dokumentů a jejich vlivu na kulturu, její financování a advokacii.
- Literární festivalyVelichová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-10Tato práce se věnuje mapování současné situace literárních festivalů v České republice a naplnění definice slovního spojení literární festival. Cílem je popsat vybrané literární festivaly z produkčního pohledu a pokusit se najít vzájemné společné znaky. U každého festivalu popisuji jeho vznik, cílovou skupinu, způsob propagace, financování a současný stav. Zároveň se věnuji i situaci knižních veletrhů, které svůj doprovodný program prezentují jako literární festival. Dále se zabývám problematikou financování literárních akcí v České republice s důrazem na roli Ministerstva kultury České republiky. Práce Literární festivaly by měla čtenářům napomoci pochopit způsob realizace literárních festivalů a jejich specifika. Posloužit může i jako návod na přípravu vlastního festivalu, kde se potenciální organizátor může seznámit s různými přístupy k produkci samotného festivalu.
- Marketingový audit festivalu Divadlená NitraSurovková, Simona(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Divadelná Nitra je medzinárodný divadelný festival s vyše 20-ročnou tradíciou, ktorý každoročne prináša do Nitry výber najlepších európskych inscenácií sezóny. Svojim návštevníkom ponúka prezentáciu špičkových diel súčasného činoherného divadla s presahom do tanečného, pohybového, výtvarného a hudobného umenia, nové a inšpiratívne umelecké formy, bohatý sprievodný a pracovný program, a množstvo iných umeleckých a kultúrnych aktivít. Festival je medzinárodne uznávaným kultúrnym podujatím a má zásadný význam v kontexte súčasného slovenského divadelného umenia. Napriek tomu, podobne ako veľa iných neziskových organizácií, každým rokom bojuje o zachovanie stabilnej finančnej situácie a aj pri vynaložení enormnej snahy a dlhoročných skúsenostiach manažmentu sa niektorým organizačným problémom nevyhne. Viaceré z nich súvisia s marketingom organizácie. Cieľom marketingového auditu je zanalyzovať aktuálnu situáciu, v ktorej sa festival Divadelná Nitra nachádza, zhodnotiť stav vlastných marketingových aktivít a na základe zistených výsledkov navrhnúť riešenia, ktoré by mohli pomôcť k zlepšeniu fungovania marketingu Divadelnej Nitry.
- Nová média v práci s divadelním publikemZavřelová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-02-01Předkládaná práce se věnuje problematice využití nových médií a implementace současných trendů online komunikace v prostředí divadel. V první části jsou definovány nejdůležitější pojmy a představeny hlavní platformy online komunikace. Následuje komparativní analýza komunikace pěti českých divadel na sociálních sítích – jedná se o Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích, Slovácké divadlo v Uherském Hradišti, Městské divadlo Zlín, Moravské divadlo v Olomouci a Klicperovo divadlo v Hradci Králové. V další části je pak vyhodnocen výzkum publika Jihočeského divadla s důrazem na online komunikaci a participaci, který byl realizován ve spolupráci s tímto divadlem. Na základě tohoto výzkumu a komparativní analýzy jsou v práci formulována doporučení pro komunikační strategii Jihočeského divadla.
- Podpora kultury ve vysílání českých celoplošných rozhlasových stanicVahalová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-10Tato bakalářská práce se věnuje podpoře kultury českými celoplošnými rozhlasovými stanicemi. K podrobnějšímu zkoumání jich bylo vybráno celkem šest, z toho tři veřejnoprávní a tři soukromoprávní. Konkrétně se jedná o Český rozhlas 1 Radiožurnál, Český rozhlas 2 Praha a Český rozhlas 3 Vltava. Z komerčních stanic byly vybrány: rádio Impuls, rádio Frekvence 1 a rádio Evropa 2. V úvodu práce bude nejprve popsáno, co jsou to veřejnoprávní a co soukromoprávní rozhlasové stanice a jaký je rozdíl mezi regionální, multiregionální a celoplošnou rozhlasovou stanicí. Hlavním cílem práce je zjistit, jakým způsobem se každá z vybraných celoplošných rozhlasových stanic ve svém éteru věnuje kultuře a jak ji nejlépe oslovit v případě zájmu o mediální podporu vybraného kulturního projektu. Mimo to se bude práce podrobně věnovat každé z českých celoplošných rozhlasových stanic zvlášť. Zaměřím se na hlavní cílovou skupinu, na konkrétní možnosti podpory kulturního projektu v éteru a také na to, jak žádat o mediální spolupráci. Práce na téma Podpora kultury českými celoplošnými rozhlasovými stanicemi čtenářům přiblíží současný stav v těchto stanicích a může jim pomoci při výběru vhodného mediálního partnera pro jejich kulturní projekt.
- Přenosy NT LIVEKlouzalová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09V bakalářské práci se věnuji projektu pořádanému londýnským National Theatre. Jde o projekt, kdy jsou do kin po celém světě přenášena divadelní představení z National Theatre a několika dalších vybraných divadelních společností. Tématem této práce je nejen popis fungování projektu z britské strany, ale obdobně i produkční zajištění v Čechách se zaměřením na práci s divákem. Klíčovou je pro mne otázka motivace účastnit se tohoto projektu, a to na všech úrovních - nejen motivace uspořádat takovýto projekt (National Theatre), šířit ho (distributorská společnost Aerofilms) a vysílat (kino Aero), ale také motivace diváka přijmout a stát se součásti projektu.
- Priestor pre umenie znovuvyužitie priestorov na kultúrne úče lyŠimášková, Lucia(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-02-08Diplomová práca Priestor pre umenie sa zaoberá konverziou budov na kultúrne účely, konkrétnejšie na kultúrne centrá. Práca pomenúva benefity konverzie, vplyv pamiatkovej ochrany, ponúka stručný náhľad do manažmentu, základných zdrojov financovania a dramaturgie adaptovaných centier. Takisto uvádza príklady úspešných konverzií na kultúrne účely odlišných typov budov v rôznych krajinách a podmienkach ? od dnes už bežnej konverzie industriálnych objektov, cez sakrálne pamiatky až po kameňolomy či horárne. Na vybraných príkladoch ilustruje konkrétny proces vedúci k znovuvyužitiu stavby. Stručne taktiež mapuje nové výzvy, ktoré sa v tejto oblasti otvárajú. Všeobecnou ambíciou tejto práce bolo vytvoriť základný manuál na ceste k adaptácií priestorov na kultúrny účel.
- Projekt novostavby, rekonstrukce a adaptace divadelní budovyHodonický, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-02-02Tato práce se zabývá projektem novostavby či rekonstrukce divadelní budovy, popřípadě adaptace původně nedivadelního prostoru na prostor vhodný k provozování divadelního umění. Celý Projekt je nahlížen z hlediska divadelního ředitele, resp. osoby, která je za projekt zodpovědná. V úvodu jsou definovány základní pojmy a jsou vytyčeny obecné zákonitosti funkčního divadelního prostoru. Následně jsou popsána povolání, která mají vliv na výslednou podobu hotového díla, která mohou mít protichůdné potřeby a požadavky, proto je potřeba, aby byli všichni zúčastnění korigováni zmíněnou odpovědnou osobou (ředitelem). V další kapitole jsou popsány konkrétní právní instituty a procesy, které jsou pro Projekt stěžení. Těmi je obecně uzavírání smluv, které jsou často uzavírány jako veřejné zakázky. Následně je prozkoumáno financování a stavební řízení, jemuž předchází obligatorní vypracování určitých podkladových studií, což je předmětem další podkapitoly. V průběhu a po dokončení stavebních prací je vykonáván stavební dozor a před samotným vstoupením budovy do užívání je potřeba získat kolaudační souhlas. Vše výše uvedené je v práci podrobeno výzkumu. V poslední kapitole jsou zmapovány konkrétní projekty novostaveb, popř. rekonstrukcí českých divadel. Jmenovitě rekonstrukce dvorany Divadla na Zábradlí, novostavba Nového divadla v Plzni, adaptace kina Blaník na divadlo Studio DVA a konečně novostavba Nové scény Národního Divadla. Tyto projekty se liší v rozsahu, finanční náročnosti ad., nicméně mají rovněž mnohé styčné body a konkrétně ilustrují poznatky předložené čtenáři v předcházejících kapitolách.
- Propagace divadel v sociálních médiíchNováková, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-11Bakalářská práce v první části představuje pojem sociální média, jejich konkrétní typy a dále specifika marketingu neziskových kulturních organizací. Shrnuje několik zásadních doporučení, jakým způsobem se sociálními médii pracovat z hlediska tvorby obsahu, zejména se sítí Facebook. Druhá část se věnuje třem konkrétním pražským divadlům a jejich užívání sociálních médií v praxi. To je podrobeno stručné analýze. Závěr hodnotí práci zkoumaných divadel se sociálními médii a nastiňuje možnosti, jak jejich využívání v těchto institucích zefektivnit.
- Public relations v divadleVahalová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Cílem mé diplomové práce je zmapování a utřídění dostupných informací k tématu Public Relations v divadle. Práce je rozdělena na dvě základní části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je pozornost zaměřena především na obsah Public Relations, dále na komunikaci jako nedílnou součást PR, nové trendy, druhy sdělení a komunikační prostředky. Součástí teoretické části je i historie Public Relations, primárně kolébka PR - Spojené státy americké. Praktická část nás zavede do dvou konkrétních divadel. Tím prvním je příspěvková organizace - Švandovo divadlo na Smíchově v Praze, a tím druhým je společnost s ručením omezeným - Studio DVA, taktéž v hlavním městě. Celou praktickou část doplní komunikace s médii a novináři, kde byl můj primární zájem zaměřen na to, jak média a novináři hodnotí stávající "divadelní servis". Co dělají divadla při komunikaci s médií správně, a co by mohla naopak zlepšit. V celé práci je průběžně uvedeno mnoho inspirativních příkladů z praxe, ať už z historie či současnosti.
- Role PR ve vybraných divadlechDrvotová, Vladana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13Diplomová práce představuje a analyzuje poznatky o současném stavu a podobě public relations (PR) vybraných divadelních příspěvkových organizací a subjektů v nestátním neziskovém sektoru v pěti největších českých městech – v Praze, Brně, Ostravě, Plzni a Olomouci. Jejím hlavním cílem je zjistit, jakou roli zastává PR v těchto organizacích. Zda je vnímáno spíše jako strategický nástroj nebo výkonná služba a jaké místo má ve struktuře organizace. Přestože je termín PR stále častěji používán nejen v rámci akademické sféry, ale i širokou veřejností v běžné komunikaci, může působit matoucím dojmem. V teoretické části práce je proto věnována pozornost ukotvení PR v rámci teorie oboru samotného, ale také marketingové komunikace a managementu. Prostor je věnován i aktuálním trendům v PR. Ústřední praktická část obsahuje data získaná z osobních semi-strukturovaných rozhovorů s pracovníky PR a marketingu Národního divadla, Národního divadla Brno, Národního divadla moravskoslezského, Moravského divadla Olomouc, Divadla Josefa Kajetána Tyla, scény Jatka78, Kulturního centra Cooltour, Moving Station a Divadla Tramtarie.
- Tištěná divadelní periodikaNáhlíková, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-14Bakalářská práce představuje, charakterizuje a analyzuje tištěná divadelní periodika aktuálně vycházející v České republice. Vedle základních informací uvádí i bližší parametry související s jejich věcným obsahem, grafickou podobou, vydáváním a financováním. Na jejich základě pak dotyčná periodika srovnává. Předmětem práce jsou Divadelní noviny, Svět a divadlo, Loutkář, RozRazil, Divadelní revue, Theatralia, Taneční zóna, Czech Theatre Magazine, Tvořivá dramatika, Hybris, Divadlo pro děti a Divadelní hromada.
- Transformace Národního divadla a Státní opery z marketingového pohleduVelichová, Irena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-02-04Diplomová práce s názvem "Transformace Národního divadla a Státní opery z marketingového pohledu" vznikla primárně jako dílo mapující proces začlenění Státní opery do svazku s Národním divadlem s důrazem na marketingový potenciál tohoto procesu. Vývoj koexistence Národního divadla a Státní opery uvádí téma transformace do historických souvislostí a nabízí pohled na různé provozní modely a spolupráci obou institucí. Těžiště práce spočívá v reflexi současného stavu marketingu Národního divadla a vysvětlení smyslu a potřeb marketingu v umění s důležitým akcentem na potenciál brand marketingu. V praktické části představuji vlastní ideovou brand kampaň pro soubor Opery Národního divadla a Státní opery. Věřím, že práce "Transformace Národního divadla a Státní opery z marketingového pohledu" bude přínosná všem budoucím čtenářům, kteří by díky ní měli pochopit celou transformaci nejen jako organizačně a historicky komplikovaný proces, ale předně jako příležitost a šanci pro Národní divadlo, jak redefinovat poslání a cíle své marketingové strategie.
- Veřejná podpora kultury v PískuRuttenbacherová, Aneta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-08Bakalářská práce si klade za cíl seznámit čtenáře s kulturní politikou města Písku a kulturními organizacemi, které město samo provozuje. Práce je rozdělena na stručný popis obecných faktů z historie a současnosti města, dále charakteristiku kulturní politiky státu i kraje, které jsou jedním z výchozích materiálů pro koncepci kultury města Písku na léta 2005-2020, které se v práci věnujeme. Nejpodstatnější část práce tvoří popis jednotlivých kulturních organizací provozovaných městem - Centra kultury Písek o. p. s., Sladovny Písek o. p. s. a Městské knihovny p. o. Hlavním smyslem této práce je popsat fungování těchto kulturních organizací ve městě a pokusit se vysledovat, jaké výhody a nevýhody přineslo městu založení Centra kultury o. p. s. (instituce, sdružující téměř všechny hlavní kulturní organizace ve městě). Přičemž vycházím z předpokladu, že tento krok byl nevýhodný jak pro město, tak i pro jednotlivé instituce.
- Veřejná podpora pražských divadelHubálková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-11Tato bakalářská práce shrnuje problematiku veřejné podpory. Práce si klade za cíl zmapovat způsoby a formy veřejné podpory, kterými jsou podporována pražská divadla. V první části je kladen důraz na články, které upravují pravidla veřejné podpory v primárním právu Evropské unie. Hlavním pramenem právní úpravy je zejména Smlouva o fungování EU. Ve druhé části je pozornost věnována zmapování konkrétních způsobů a forem veřejné podpory pražských divadel. Na konci druhé části práce jsou popsána jednotlivá dotační řízení, o která mohou žádat pražská divadla, a která jsou vyhlašovaná Ministerstvem kultury ČR a Magistrátem hl. m. Prahy.
- Virální a guerillový marketing v kultuřeMoudrá, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-10Diplomová práce Virální a guerillový marketing v kultuře vychází z definice virálu coby cesty šíření informací a guerilly jakožto přístupu k marketingu. Virální šíření sdělení je staré jako reklama sama, ale nová média sdílení informací poskytla další rozměr a kontext. Virální a guerillový marketing představují pro umělecké organizace nevyužitý potenciál, protože kultura může pro tyto účely využívat svou virální (šíření) a guerillovou povahu (boj za lepší svět, hledání momentu překvapení a nových cest prezentace). Výchozí tezi této diplomové práci, tedy, že tyto formy marketingu kultura nedostatečně využívá, potvrzuje rozbor publika umění, specifik arts marketingu v porovnání s marketingem zboží, definování silných a slabých stránek virálu i guerilly, aktivizace veřejného prostoru ve prospěch umění a v neposlední řadě i případové studie kampaní českých kulturních organizací a výzkum znalosti a užívanosti virálu.