Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "HANČIL, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cesta k autorskému vyjádření v sociálně-divadelním projektuŠupová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-26Tématem diplomové práce je analýza vývoje a představení autorské inscenace Co čumíš?!, v níž autoři spolupracovali s ženami bez domova. V ní bude zohledněn terapeutický a sociální aspekt projektu, autorský přístup tvůrců, specifika umělecké výpovědi a teoretické ukotvení uměleckého tvaru.
- Directing for Devised TheatreLalos, Evangelos(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-25In this thesis I will reflect on my creative journey of being a director for groups working with Devised Theatre. From the first attempts at creating a play and the awareness of the satisfaction I feel during the creation process, to the years at ‘TeArt’ when I learned the hard way what it means to be a director in a group of equals; On my studies in two schools, DAMU and RESAD, and what I learned there improving my skills, to the latest project in which I believe I put all the knowledge I acquired into practice. A reflection that juxtaposes theories on Devised Theatre and Collaborative Creation with my own personal experiences.
- Herectví animované tvorbyJarošová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-22Diplomová práce Herectví animované tvorby reflektuje autorčinu zkušenost, kterou získala propojením oboru animované tvorby a oboru autorského herectví. Pokouší se objasnit a zformulovat, co lze zahrnout do teorie herectví animované tvorby. Následně hledá obecné závěry, které by mohli animátoři či tvůrci autorských animovaných filmů uplatnit ve své praxi. Lze animátora označit za herce? Jaké lze vysledovat principy hereckého projevu animovaných aktérů? Kdo je autorský animátor?
- Hledání spontaneityUrválková, Tamara(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-25Ve své práci se zabývám tématem hledání spontaneity a úvahami o ní. Zamýšlím se nad některými cestami, jak poznávat sám sebe a tím se ke spontaneitě vracet. V úvodu se zamýšlím nad pojmy improvizace, náhoda a nonsens, které, dle mého mínění, se spontaneitou úzce souvisí. Dále se zabývám knihou Keitha Johnstona IMPRO. Pro mě byly důležité kapitoly o východiscích jeho pedagogické práce, ve kterých popisuje, jakým způsobem vzdělávací systém odmítá spontaneitu a tím studenty zbavuje kreativity, ve prospěch imitování zažitých norem. Dále Johnstone popisuje metody, která mají jeho studentům pomoci se ke spontaneitě znovu vrátit. Tyto metody srovnávám se svojí vlastní zkušeností v hledání spontaneity v dialogickém jednání. Jak jsem se s tímto hledáním potýkala se snažím popsat v závěrečné reflexi.
- Mé cesty k autorskému herectvíChrostková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-22Tato práce se věnuje cestám autorky k autorskému herectví v souvislosti se studiem na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. První část se zabývá pojmy autorského divadla a autorského herectví v českém i světovém kontextu divadelní tvorby. Druhá část je věnována reflexi a rozboru zkušeností autorky s autorským herectvím. V rámci ní nás v jednotlivých kapitolách autorka seznamuje, jak se utvářely její přístup k autorskému herectví a vývoj její jevištní osobnosti prostřednictvím studia, tvorby autorských prezentací i zkušeností s dalšími divadelními přístupy. Vyústěním této práce je formulace východisek autorského herectví autorky, která vycházejí z pojetí autorského herectví jako otevřené hry, tvořivého jednání a osobnostního rozvoje.
- Přemýšlení v/o divadleVečeřa, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-26V předložené práci se autor zabývá možností vnímání divadla jako celku, který se vzájemně propojuje a ovlivňuje s okolním světem. Zkoumá osobnostní stránky divadelníka, jeho schopnost uvažovat v celku inscenace, schopnost nepodléhat vnějšímu vlivu a uchovat si svoji originalitu a tvořivou podstatu. Dále autor v práci apeluje na obecnou podstatu divadla jako takového bez ohledu na to, zda je divadelníkovo směřování autorské, nebo interpretační. Autor vychází ze svých osobních zkušeností a postřehů.
- Tréma a strach při vystupování na veřejnosti aneb "Strachu, tvoř!"Julínková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-25
- Výchova k herectví jako proces objevování a obnovováníKozak, Marianna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-26Ve své diplomové práci jsem se pokusila sledovat a pojmenovat svou cestu k autentickému, autorskému hereckému projevu. A to skrze reflexi určitých přístupů, disciplín a škol se kterými jsem se na této cestě setkala.