Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "BROTHÁNEK, Adam"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza filmu Meshes of the Afternoon podle teorie archetypů Carla Gustava Junga a jeho analytické psychologieKašparová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Tato bakalářská práce si klade za úkol analyzovat symboliku filmového díla Meshes of the afternoon podle teorie archetypů Carla Gustava Junga a jeho analytické psychologie. Analýza se opírá o autorské spisy Carla Gustava Junga a jungiánskou literaturu. Výsledkem práce je koncept, který apeluje na důležitost našeho nevědomí, které může fatálně ovlivňovat naše reálné životy. Zároveň analýza potvrzuje přínosnost analýzy podle teorií Carla Gustava Junga, která umožňuje objevovat skryté obsahy příběhů, které mohou vést k většímu porozumění sebe samého i okolního světa.
- Jump cut, střih poskakující po konvencích kontinuální vazbyKozáková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13Tato bakalářská práce nahlíží diskontinuální střihový postup - jump cut v kontextu teoreticko-historickém, tak v rámci tří filmových analýz pak i praktickém a významovém. Teoretická část této práce slouží k uvědomění si základních principů střihové skladby a zejména pak definuje okolnosti, které stojí za úspěšnou vazbou záběrů obecně. V další části textu je věnován prostor technické stránce jump cutu a s tím souvisejícím aspektům, které jsou určující pro jeho skladebnou kvalitu. V této části je také zkoumán historický původ jump cutu na příkladech filmů, kde se objevuje vůbec prvně, popřípadě uvědoměle. Do značné míry je zde rozvedeno, nakolik a jakým způsobem k jeho popularizaci přispěla dobová filmová kritika. A konečně analýzy tří vybraných filmů, které zkoumají jak technicky “povedený” jump cut, tak i případy, kdy se tak nestalo, mají za cíl konkrétně charakterizovat význam i provedení jump cutu a jeho vliv na diváka v rámci příběhu analyzovaných děl a zda, popřípadě za jakých okolností jump cut přispěl k výslednému celku díla, či nikoliv.
- Počátky a konce Petera JacksonaNavrátilová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-14Tato bakalářská práce se zabývá filmovou tvorbou novozélandského režiséra Petera Jacksona. Zkoumá jeho proměnu z nadšence bez filmového vzdělání k uznávanému tvůrci s mnohamilionovými rozpočty. Analýzou jeho raných filmů a porovnáním s filmy současnými zjišťuji, jak se změnily jeho formální a vypravěčské postupy v souvislosti s jeho vstupem do mainstreamové tvorby.
- Skladobná špecifikácia dialógových scén vo filme Komúna od Thomasa VinterbergaSlimáková, Lívia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Úlohou tejto bakalárskej práce je definovať dôležitú, ale často opomínanú zložku výstavby filmového diela – filmový dialóg. Práca sa okrem charakteristiky filmového dialógu zaoberá históriou dialógu a následne aj využitím a skladbou dialógu vo filme. Nadobudnuté poznatky sú v druhej časti práce demonštrované na filme významného dánskeho režiséra Thomasa Vinterberga. Ide o film Komúna (2016), kde sú podrobne rozobrané a porovnávané dve významovo kontrastné a emocionálne odlišne ladené scény dialógu/polylógu, v ktorých je zvolený taktiež kontrastný prístup kamery a strihu. Cieľom práce je hlbšie skúmať postupy a tvorbu filmového dialógu z hľadiska strihovej skladby.
- Zraková laboratoř Jana Evangelisty PurkyněDavydova, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-13Bakalářská práce Zraková laboratoř Jana Evangelisty Purkyně představuje myšlení tohoto významného přírodovědce a fyziologa první poloviny 19. století. Zaměřuje se převážně na jeho uvažování o smyslovém orgánu zraku, oka, a jeho možného přírodního vzoru pro vynález kinematografie. Nosnou částí práce je rozbor Purkyňových experimentů se zrakem, doplněný o vlastní pokusy podle jeho návodů.