Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "BÁRTA, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Americká opera a její vývoj ve 20. stoletíVacíková, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tato práce pojednává o vývoji americké opery, tj. opery na území dnešního USA, ve 20. století. Je chronologickým přehledem hlavních vlivů, které tento vývoj formovaly. Zaměřuje se na přelomové okamžiky, historické milníky, významné operní skladatele a jejich stěžejní díla. Všímá si odlišností americké a evropské hudební tradice a soustředí se na specifika formující americkou operní tvorbu. Práce byla vytvořena kompilační metodou, která vychází z několika odborných děl předních amerických muzikologů či badatelů v oblasti kulturní historie. Důvodem pro vznik je absence jakékoli obsažnější či souhrnnější literatury v českém jazyce, která o tomto tématu pojednává.
- Basové role v operách Bedřicha SmetanyKovačič, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Diplomová práce se detailněji zaměřuje na basové role v operním díle významného českého skladatele Bedřicha Smetany. Cílem práce je seznámit čtenáře s těmito rolemi, nastínit jejich pěvecká i herecká interpretační úskalí a vytvořit tak jakýsi kompilát informací pro jejich zdařilé studium. První část práce se pro lepší pochopení kontextu kompoziční práce Bedřicha Smetany zabývá životem, dílem a dobou tohoto skladatele. Hlavní část práce pak již pojednává o konkrétních postavách scénických děl Bedřicha Smetany, přičemž k tvorbě této části autor využívá zejména notové podklady jednotlivých oper a částečně také zmiňuje vlastní dosud nabyté interpretační zkušenosti.
- Belkantové centrum Mirelly FreniVrábĺová, Agneša(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02Diplomová práca prezentuje osobnosť Mirelly Freni v pozícii pedagóga. Zameriava sa na jej didaktické projekty - od krátkodobých pedagogických aktivít až po zriadenie inštitútu CUBEC, medzinárodného belcantového centra v talianskej Modene. Práca podrobne zachytáva priebeh vzniku CUBEC, analyzuje systém prijatia ako aj vyučovací systém na CUBEC. Záverečnú časť práce tvorí konfrontácia poznatkov o pedagogických kvalitách Mirelly Freni s osobnou skúsenosťou autora práce. Práca zároveň obsahuje kapitoly zo života Mirelly Freni. Zachytáva najdôležitejšie momenty - počnúc detstvom až po ukončenie profesionálnej kariéry. Záver diplomovej práce prezentuje osobný pedagogický prínos Mirelly Freni pre autora práce.
- Inscenace opery Iris v Plzni - s přihlédnutím v roli KjótaHliněnský, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Diplomová práce se zabývá operou Iris italského skladatele Pietra Mascagniho v souvislosti s inscenací plzeňského Divadla Josefa Kajetána Tyla, která měla premiéru 13. dubna 2019. Autor práce se na inscenaci nejprve podílel jako asistent režie a poté měl možnost nastudovat roli Kjóta. Nabízí se tedy možnost rozebrat dílo jednak ve vztahu k plzeňské inscenaci, ale zároveň z pohledu interpreta, který je zároveň studentem operního zpěvu. Práce se věnuje Pietru Mascagnimu jako skladateli, opeře Iris jako dílu v kontextu doby a autorovy další tvorby, plzeňské inscenaci a konkrétní pěvecké příležitosti, kterou pro autora představovala role Kjóta. Cílem práce je mimo jiné přiblížit méně známé dílo a jeho nesporné kvality širší veřejnosti a případným dalším zájemcům o jeho zpracování.
- Leoš Janáček -operní díloVaňáč, David(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Tato diplomová práce pojednává na straně jedné o životě a práci Leoše Janáčka, na straně druhé o okolnostech vzniku jeho hudebních skladeb. V této práci je podrobně uveden celý Janáčkův život pro snazší pochopení jeho osoby a hudby samé. Na operní dílo Leoše Janáčka se práce zaměřuje za tří pohledů. Z pohledu okolností vzniku díla, z pohledu dějového obsahu a z výčtu scénického obsazení pěvců představení při brněnských a pražských premiérách.
- Rosina, Il Barbiere di SivigliaŠťastná, Dana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Práce uvádí život a dílo G. Rossiniho, jeho tvůrčí období. Blíže popisuje operu Il barbiere di Siviglia se zaměřením na postavu Rosiny. Čtenář zde nalezne vysvětlení pojmu belcanto a jeho specifika. Autor popisuje vlastní zkušenost s rolí Rosiny.
- Smetanova Libuše na scéně Národního divadla v Praze od roku 1918Potoma, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-03Diplomová práca sa zameriava na všetky doposiaľ známe uvedenia opery Libuše ,hlavne od konca 1. svetovej vojny, v Národnom divadle v Prahe. Hneď v úvod-nej kapitole vysvetľuje a približuje význam a obsah tejto opery, aké historické udalosti sprevádzali vznik Libuše. Ako autor pristupoval k svojej kompozícii a aké zdroje využíval pri svojej práci. Taktiež sa zameriava na prvé uvedenia tejto slávnostnej opery. Akí poprední sólisti spievali v týchto inscenáciách a zároveň ako rástla ich kariéra, nie len na scéne Národného divadla. V druhej kapitole sa zameriava na historické obdobie medzivojnového obdobia. Akí režiséri, dirigenti a speváci titulných rolí účinkovali v týchto uvedeniach a v niektorých uvedeniach, aj ako sa o nich písalo v médiách. V tretej kapitole približuje povojnové obdobie, nie len po spoločenskej a politickej stránke, ale aj ako to ovplyvnilo túto operu. Aké významné a pamätné udalosti pomohli k jej opätovnému uvádzaniu. V štvrtej kapitole sa zameriava na najnovšie informácie o uvedeniach, ktoré sa odohrali po nežnej revolúcii a ako ich vnímali a hodnotili média.
- Vaňáč David : Magisterský koncertVaňáč, David(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Vokální tvorba Zdeňka LukášeSeibertová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-01SEIBERTOVÁ, Zuzana: Vokální tvorba Zdeňka Lukáše s vlastním interpretačním pohledem na cyklus Prosté písně, op. 112. ( Diplomová práce ) / Zuzana Seibertová. - Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta; Katedra zpěvu a operní režie. - Vedoucí práce: MgA. Martin Bárta. Praha: HAMU, 2014. Diplomová práce seznamuje čtenáře s českým skladatelem 20. století Zdeňkem Lukášem, přibližuje jeho vokální tvorbu a přináší vlastní interpretační pohled na písňový cyklus Prosté písně. První kapitoly popisují jeho život, vývoj hudební řeči a především samotnou tvorbu skladatele, která měla vliv na rozvoj české hudební scény. V dalších kapitolách se autorka práce věnuje jednotlivým písním cyklu z hlediska interpretace, vztahu slova a hudby a propojení uplatněných složek zpěvu, flétny a klavíru. Při analýze jednotlivých písní autorka zohledňuje vlastní zkušenosti s provedeným dílem. Klíčová slova: Zdeněk Lukáš. Vokální tvorba. Sborová tvorba. Písňový cyklus. Píseň.