Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 40
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- A.Dvořák"Rusalka" práce na hlavní roliSup, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01Tenorová postava prince z tříaktové opery " Rusalka" od Antonína Dvořáka, pro mně byla dlouhou dobu svým charakterm, pěveckou obtížností a technickou vypjatostí velkou výzvou. Rozhodl jsem se tedy po dvou letech , kdy jsem tuto roli studoval, napsat magisterskou práci o postavě prince, zamyslet se nad jeho postavou a jejím celkovým vystavěním od samého začátku, po nejtěžší pěvecké party v závěru opery.
- Alena Hellerová - magisterský koncertHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14
- Americká operní a písňová tvorba od počátku 20. stoletíKatrovasová, Ema(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato práce je přehledem americké písňové a operní tvorby od raného 20. století po současnost a je koncipována jako prvotní, stručný vhled do tohoto, v Čechách zatím neznámého, repertoáru. Je myšlena jako doplnění chybějících informací o americkém repertoáru v současném českém muzikologickém díle a je určena hlavně zpěvákům, kteří by chtěli do svého repertoáru zařadit díla amerických skladatelů. Práce má celkově přiblížit rozmanitost i národní charakter amerického písňového a operního repertoáru; činí tak přes úvahu o národním charakteru americké vážné hudby, historické pojednání o americké opeře, rozdělení skladatelů písní do stylových kategorií, a výběr jednadvaceti amerických skladatelů vokální hudby, který by měl zpěvák znát.
- B. Martinů: "Ariadna"Houkalová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato práce se věnuje rozboru operního díla Bohuslava Martinů, zejména opery Ariadny. Polovinu práce tvoří životopis autora, zpracovaný ve formě událostí v datech, přehled jeho koncertní vokální tvorby s krátkými rozbory vybranných děl a rozbor operní tvorby skladatele. Druhá polovina práce je věnována výhradně opeře Ariadna, jejímu hudebnímu rozboru, vykreslení děje, souvislostí, za jakých byla autorem složena, charakteristika a psychologický rozbor postav opery, rozbor hlavní postavy z pohledu interpreta, možnosti inscenace opery a vlastní osobní zkušenosti autorky práce s touto operou. Závěr je věnování reflexi tvorby Bohuslava Martinů s přínos studia a interpretace díla pro autorku práce.
- Charakteristika ženských postáv z opery Figarova svadba a Idomeneo od W. A. MozartaDutková, Lubomíra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28V mé diplomové práci se hlavně zaměřuji na charakteristiku ženských postav v opeře Figarova svadba a Idomeneo od W.A.Mozarta . V úvodu mé práce je krátký Mozartův životopis, který obsahuje téma a také příběh obou oper.
- Cosi fan tutte - (práce na roli Despiny ve studijní inscenaci operního studia HAMU)Smoláková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Diplomová práce se zaměřuje na studentské zpracování opery Così fan tutte v operním studiu HAMU. Cílem práce je prokázat, že symbióza libreta Lorenza da Ponte a Mozartovy hudby otevírá z hlediska své nadčasovosti možnosti pro vkusné moderní režijní uchopení této opery. Na základě charakteristiky studentské inscenace operního studia HAMU, analýzy vybraných hudebních čísel s ohledem na kompozici a inscenační titulky, konečně i pojetí role Despiny z hlediska interpretky práce dokazuje, že úspěch studentské inscenace spočívá v syntéze nadčasovosti opery Così fan tutte a netradičního režijního pojetí. Teoretickým základem práce jsou kapitoly, které se zabývají vývojem opery buffa v 18. století, charakterem komické opery v Mozartově vídeňské tvorbě a seznamují s operou Così fan tutte. Součástí práce je notový materiál vybraných hudebních čísel. Diplomová práce obsahuje rozhovor s režisérkou Veronikou Loulovou.
- Fenomén slovenské pěvecké školy s přihlédnutím na činnost profesorky Zlatice Livorové - věnováno k jejímu životnímu jubileuŠmídová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Mou práci, která nese název Fenomén slovenské pěvecké školy s přihlédnutím na činnost prof. Zlatice Livorové - věnováno k jejímu životnímu jubileu, jsem si vybrala proto, že jsem během tříletého studia u ní na VŠMU uvědomila, jak výjimečná je to osobnost a jak prospěšná je její pedagogická činnost nejen mně, ale i desítkám dalších studentů, kteří prošli, tak říkajíc, jejíma rukama. Dále také proto, že o ní ještě nikdo nenapsal knihu, málo kdo ví, jaký je člověk a málo kdo zná detailně její metodiku zpěvu, až teprve co slyší její jméno v životopisech pěvců světových divadel. A pak chci touto formou poděkovat paní profesorce za tu několikaletou dřinu a pogratulovat jí k životnímu jubileu. Práce se skládá ze šesti částí - první část obsahuje úvod, druhá životopis paní profesorky Livorové, třetí obsahuje sedm rozhovorů, čtvrtá část je o osobním setkání s metodikou paní profesorky Livorové, pátá obsahuje Kulturní situaci v Čechách a na Slovensku a šestá závěr. Práce zahrnuje fotografie pro dokumentaci.
- Francis Poulanc a jeho piesneMihalcová, Stanislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29
- Hlasové charaktery ženských postav v Donu GiovannimŘeřichová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tématem mojí absolventské práce jsou hlasové charaktery ženských postav v opeře Don Giovanni. Toto téma jsem se rozhodla rozdělit do několika základních částí. Nejprve se podrobně zaměřuji na život Wolfganga Amadea Mozartova a jeho tvorbu. Další část mé diplomové práce patří samotné opeře Don Giovanni, ve které se věnuji historii jejího vzniku, ději, zápletce, jednotlivým postavám a rozdílnostem v nastudování i pojetí ženských postav, které se v opeře objevují. Dále podrobně analyzuji tři základní typy ženských hlasových charakterů v této opeře a uvádím jejich slavné představitelky. Závěrečná část pojednává o hlasivkách, typech hlasů a jejich rozdělení v obecné rovině.
- Hugo Wolf - život a dílo ( se zaměřením na písňovou tvorbu)Pochmanová, Sonja(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06V mé magisterské práci s názvam " Hugo Wolf - život a dílo ( se zaměřením na písňovou tvorbu)" se můžete seznámit s jedním z nejvýznamnějších písňových autorů 19. století. Hugo Wolf je neprávem opomíjený autor. Snad pro jeho interpretační náročnost se k němu přikloní o mnoho méně interpretů, než třeba k Schubertovi. Má práce by měla pomoci zájemcům o blizší seznámení se s tímto mimořádným autorem a probudit zájem o interpretaci jeho nádherných, citlivých a působivých písní. V kapitolách rozdělených podle jeho životních i tvůrčích etap se věnuji přiblížení jeho komplikované, ale zajímavé osobnosti. Čtenář se v úvodních kapitolách dočte o rodném městě, kam se často vracel za svojí rodinou a také o jeho problematických začátcích studia hudby, díky jeho nepřizpůsobivosti a svéhlavosti. Hugo Wolf žil pouhých 43 let, během kterých složil obrovské kvantum písní, dokončil jednu operu a věnoval se i orchestrálním a komorním skladbám. Zaslouží si pozornost každého profesionálního interpreta. O tomto skladateli neexistuje žádná literatura v českém jazyce. Proto si myslím, že by mohla být má práce čtenářům alespoň trochu užitečná a mohla je navnadit k přiblížení se k dílu Hugo Wolfa.
- Interpretační princípy vo Verdiho operáchBeneš, Andrej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-12Diplomová práca spracovává tématiku opernej tvorby Giuseppe Verdiho zo zamera- nímním na jeho poslednú operu Falstaf a pojednáva o významných interpretáciách tejto opery. Práca ma priniesť kompexný obraz Verdiho opernej tvorby zo zameraním na niektoré detaily, ktoré nie su bežne známe z verejného ani odborného hudobného života. V texte sa objavuje Verdiho korešponndencia, čo považujem za autentický zdroj pre pochopenie Verdiho tvorivých umeleckých intencií. Snažím sa ďalej bližšie priblížiť a poskytnúť návod ako vnímať operu Falstaff, nie však z’'čisto z mojho po- hľadu, ale vodítkom my boli odborné texty prevažne z prostredia talianskej kritiky a muzikológie.
- Interpretační přístup ke skladbám Bohusl ava Martinů a Vítězslavy Kaprálové Třišansony pro Červenou sedmu, Sbohem a šáteček.Laubová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01Cílem této práce je poskytnout umělecký pohled na cyklus písní Bohuslava Martinů " Tři šansony pro červenou sedmu" a píseň Vítězslavy Kaprálové " Sbohem a šáteček". Ve své práci shrnuji stanovisko analytické s hudebně-praktickým postojem a poskytuji tak umělecký pohled na tyto vokální skladby, jež často zůstávají interprety i muzikology neprávem opomíjeny. Celou práci uchopuji z pohledu interpreta, který se snaží o co nejvíce autentické pojetí vokálních skladeb a studiem kompozičně - osobnostního stylu autorů se chce přiblížit jejich pravděpodobné interpretační představě.
- Interpretační umění Dietricha Fischera-DieskauaKux, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Barytonista Dietrich Fischer-Dieskau byl jednou z nejvýraznějších osobností pěveckého umění ve 20.století. Svým interpretačním uměním zanechal hodnotný odkaz v mnoha oblastech klasické hudby. Byl to člověk, který by se dal označit jako renesanční osobnost. Vedle zpěvu se ve svém životě zabýval také dirigováním, psaním teoretických hudebních spisů, malováním a v pokročilejším věku především pedagogickou činností. Ve své práci se zaměřuji především na jeho pěveckou činnost. Ve třech tématických okruzích zmiňuji postupně důležité mezníky jeho života a v neposlední řadě se zabývám jeho přínosem na poli operního umění.
- Jan Novák : Orfeus a EurydicaKeiko, Michiyo(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Autorka práce pojednává o interpretaci a úskalá při studiu a provedení komorní kantáty " Orpheus et Eurydice" od jana Nováka. Dotýká se též jeho života i lidského rozměru osobnosti a jeho vztahu k latině. Práci doplňuje informace o vilole d´amore, která má ve skladbě významnou roli.
- Keiko Michiyo : Magisterský koncertKeiko, Michiyo(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Khidirova Arina : Magisterský koncertKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Ladislava Šindelková: Magisterský koncertŠindelková, Ladislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-24
- Lamento v hudbě na přelomu 16. a 17. stoletíHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Tato diplomová práce pojednává o vývoji lamenta a také monodických představeních na přelomu 16. a 17. století, které jsou založeny na mytologickcýc textech, které mají původ ve starověkém Řecku. Konkrétněji se zabývám operou Claudia Monteverdiho "Arianna" a zpracováním stejného textu různými autory. Dále pojednávám o zhudebnění lamenta Dido a o významu lamenta při různých dvorských slavnostech. Nakonec zařazuji příspěvek k interpretaci ozdob.
- Leonard Bernstein: MASSRůžičková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato diplomová práce podrobně rozebírá dílo Leonarda Bernsteina: MASS (Mše), a to jak po formální, hudebně – teoretické stránce, tak po stránce interpretační. V tomto kontextu se speciálně zaměřuje na problematiku interpretování multižánrového hudebního díla a na jeho definici.
- Lubomíra Dutková - sólový recitálDutková, Lubomíra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28