Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "JONÁŠOVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Antonín Dvořák s jeho písňová tvorba se zaměřením na písně milostnéHrbáčková, Noema(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato práce pojednává o díle slavného českého skladatele Antonína Dvořáka. První kapitola obsahuje autobiografii a kompoziční styl hudební osobnosti. Hlavní část této práce tvoří jeho písně, především cyklus " Písně milostné op.83. Snažila jsem se popsat nejdůležitější momenty a technické problémy interpretace.
- Giuseppe Verdi: La TraviataMyřátská, Libuše(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Hlavní kapitolou této práce je podrobnější rozbor role Violetty z opery La Traviata Giuseppe Verdiho. Důraz je kladen na pěvecký part, technická úskalí a vlastní pohled. Hlavní téma doplňuje kapitola popisující důležité životní momenty skladatele s výčtem jeho operních děl a záležitostí kolem jejich vzniku. Velký prostor je věnován srovnání různých interpretací titulní role. Je zde obsažen široký výběr slavných sopranistek od začátku 20.století až po současnost.
- Gunel Alakbarová : magisterský koncertAlakbarova, Gunel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- Koloraturní sopránová árie a její vývojHavránková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02Tato magisterská práce s názvem "Vývoj koloraturní arie" je rozdělena do několika částí, které se dále větví na jednotlivé oddíly. V první části se zabývám objasněním základních pojmů koloratury a arie, jak o nich je psáno v naučných slovnících a encyklopediích. Na tuto část navazuji stručným formálním vývojem arie v průběhu věků. Pokračuji historickým rozvojem koloratury od kapitoly Středověk, přes navazující období renesance a vícehlasu po baroko, kde se podrobněji zabývám vznikem opery jakožto dramatického žánru. Právě tato část se dělí na podkapitoly, ve kterých se rozepisuji o vzniku koloraturní arie a recitativu a popisuji zrod jiných žánrů, ve kterých se koloraturní arie hojně využívají. Další kapitola je věnována fenoménu kastrátů, kteří se zasloužili o rozšíření koloraturní arie do celého světa. V kapitolách Alessandro Scarlatti, Georg Friedrich Händel a Johann Sebastian Bach uvádím kromě jejich kompozičních technik také příklady práce s koloraturou a jejich přínos budoucím generacím. Následuje Klasicismus a s ním i kompoziční techniky Wolfganga Amadea Mozarta. V další kapitole zabývající se romantismem se věnuji zejména "belcantistům" Rossinimu, Donizettimu a Bellinimu, kteří se zasloužili o příklon ke koloraturním technikám. Posledním představitelem této éry byl Giuseppe Verdi.V předposlední kapitole píši o vybraných rolích, které by mohly být vhodné pro koloraturní soprán, a závěrem popisuji svůj vztah ke koloraturnímu sopránovému hlasovému oboru.
- La Traviata na cestě světem za sto letMilotová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Těžištěm diplomové práce jsou rozbory konkrétních inscenací Verdiho La traviaty, které jsem posuzovala samostatně, bez okolních vlivů, na základě videozáznamů z živých provedení. Tyto inscenace jsou porovnávány pěvecky, režijně a inscenačně. Všechna zpracování této opery jsou řazena do různých částí na základě společných prvků a poté jsou analyzována. Součástí mé diplomové práce je stručný popis Verdiho díla v časové ose a dále historické portfolio opery La traviata, týkající se premiéry v Benátkách a jejího uvedení v Čechách.
- Libuše Myřátská - magisterský koncertMyřátská, Libuše(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- P.I.Čajkovskij: :Život a dílo se zaměřením na operu " Panna Orleánská".Alakbarova, Gunel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09V magisterské práci se mluví o životě a díle Petra Iljiče Čajkovského, ve kterém je hlavní téma jeho opera Panna Orleáská.Zde probíhá analýza celé opery. Panna Orleánská Petra Iljiče Čajkovského je napsaná na historický sižet o odvážné mladé francouzské hrdince - o Janě z Arku. Podle praxe autorky této práce je však velmi těžké interpretovat roli hlavní hrdinky jak technicky, stejně jako není snadné pochopit její lyricko psychologický základ. Opera Petra Iljiče Čajkovského Panna Orleánská , která je nevýslovně krásná a neopakovatelná, byla první ruskou operou, která se hrála na pražské scéně a vůbec na zahraniční scéně.
- Umění koloraturního sopránuDolejší, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Téma " Umění koloraturního sopránu" jsem si vybrala , protože úzce souvisí s programem mého magisterského koncertu,který obsahoval árie vesměs z tohoto oboru. V první části své práce se snažím objasnit význam a prospěšnost technických prostředků spojovaných s technikou koloratury i pro lyrické soprány. Dále se zabývám historií a rozdělením rolí v rámci tohoto oboru. Ve druhé části uvádím mnou zvolené představitelky Editu Gruberovou, Janu Jonášovou a Marii Tauberovou, které se velmi zasloužily v oboru koloraturního sopránu, a objasňuji pozitivní přínos jednotlivých reprezentantek pro moji osobu. Mapuji vývojové etapy těchto tří pěvkyň, zabývám se teoreticky studiem jejich repertoáru v té či oné etapě a hodnotím jej. Snažím se pomoci autio nahrávek osvojit si některé technické a výrazové prostředky jednotlivých interpretek, pojmout je za své a následně implementovat do své interpretace arií ( Karolína - Dvě vdovy, Bedřich Smetana, Gilda - Rigoletto, Giuseppe Verdi, Lucie z Lammermooru, Gaetano Donozatti).
- Vejmelková Pavla : Magisterský koncertVejmelková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Vliv posturálního systému na pěvecký výkonJanů, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Práce si klade za cíl ukázat komplexní pohled na klasickou pěveckou techniku v kontextu posturální funkce a držení těla. Základní otázkou je, jakým způsobem ovlivňuje postura zaujímaná při pěveckém výkonu jeho výslednou technickou i zvukovou kvalitu, s ohledem na úzkou vazbu klasické pěvecké techniky a fyziologického procesu dýchání a současně na úzkou vazbu dýchání na posturu. Daná tématika je nahlížena jak z pohledu kineziologického, tak z pohledu pěveckého, a získané poznatky jsou posléze aplikovány na případ konkrétní pěvecké árie.
- Život a dílo Manuela Patricia GarcíyVejmelková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Ve své práci se chci věnovat především životu a dílu pěvce, hudebního vydavatele hlasového pedagoga Manuela Patricia Garcíy. Zaměřuji se na jeho anatomické a fyziologické předsravy o hlasovém aparátu, které byly díky využívání laryngoskopického zrcátka velmi přesné. Dochované popisy a obrázky dějů odehrávajících se v lidském těle během zpívání jsou jednoznačným důkazem toho, že García II. výrazně předběhl svou dobu a s pomocí jednoduchého laryngoskopického zrcátka byl schopen již v 19.století učinit správné závěry o hlasovém aparátu, které je dnes třeba dokazovat pomocí speciálních a složitých vyšetřovacích metod. Součásrí této práce je i úvodní pojednání o členech Garcíovy rodiny.