Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "MÁROVÁ, Libuše"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Antonín Dvořák - RusalkaŽárová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Diplomová práce popisuje život významného českého skladatele 19. století Antonína Dvořáka. Přibližuje a popisuje tento hudební odkaz, zaměřuje se zejména na operní tvorbu. Stručně též přibližuje život a dílo básníka a libretisty Jaroslava Kvapila a jeho pozdější spolupráci se skladatelem Antonínem Dvořákem na společné opeře " Rusalka". Poslední část práce popisuje okolnosti prvního uvedení opery ! Rusalka" v Národním divadle a proměny jejího zpracování v 21.století.
- "České" Nabucco v NěmeckuHlaváčková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Diplomová práce se zabývá vznikem festivalu Nabucco. První část nás seznamuje s autorem opery Giuseppem Verdim a s dějem a postavami opery. Druhá část je zaměřena na samotnou realizaci projektu a na rozhovory s důležitými osobnostmi podílejícími se na samotném provedení. Cílem díla je nastínit pracovní a jiné pochody , které se skrývají za výslednou inscenací představení Nabucca.
- Čeští pěvci 19. a 20.století působící v zahraničíGuth, Miloš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato práce se zaobírá činností českých pěvců 19. a 20. století působících v zahraničních angažmá. Mnoho z nich mělo významný vliv na vývoj pěveckého umění. Někteří pěvci v zahraničí dokonce ovlivnili operní tvůrce k novým tvůrčím cílům. Vzhledem k tomu, že většinou tito pěvci nezanechali žádné zvukové nahrávky svých hlasů, je dnes většina z nich zapomenuta. Přesto, ale právě proto, je tato práce těmto našim předchůdcům věnována.
- Ema Destinnová: Propojení osobního života s jejím profesním působenímDobešová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Cílem této práce je proniknout blíže do povahy světové pěvkyně Emy Destinnové a odhalit četné spojitosti mezi osobním životem a profesním působením této slavné pěvkyně. Nejdříve se zaměřuje na oblasti, které měly vliv na utváření osobnosti a následně i kariéry pěvkyně (povaha, zázemí, výchova, zájmy, osoby důležité pro rozvoj kariéry). Dále podrobně rozebírá významné pracovní i osobní vztahy pěvkyně s důrazem na častou vzájemnou propojenost mezi těmito dvěma oblastmi. Také se zaměřuje na aspekty osobnosti, jež způsobovaly vnitřní rozpolcenost pěvkyně, popisuje její potřebu klidu a samoty, ale také blízké osoby, následně je zde popsán intenzivní vztah s její společnicí a blízkou přítelkyní Marií Martínkovou. Velký důraz je v závěru práce kladen na výrazný povahový rys pěvkyně, jenž měl za následek úpadek její kariéry. Přínos práce je jednak v pochopení a vysvětlení některých událostí v profesním životě pěvkyně s ohledem na příčiny v životě osobním a naopak, hlavně pak ale v poznání, že není všechno zlato, co se třpytí. A že i hvězda světových rozměrů oplývající bohatstvím a slávou může prožívat své osobní peklo, aniž by o tom svět věděl či pro ni něco udělal, když nastane nouze (jako v závěru jejího života).
- Gustav Mahler:Písňová sbírka "Chlapcův kouzelný roh"Šulková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-05První polovina této diplomové práce je soustředěna na život skladatele a jeho inspirační zdroje a druhá část je zaměřena na hudební stránku písňové sbírky a její uplatnění v symfoniích.
- Hana Žárová - magisterský koncertŽárová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Jules Masenet a jeho operní dílo s přihlédnuitím k opeře WertherKadyieva, Elmaz(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Tato práce se snaží zmapovat operní dílo francouzského skladatele Julesa Masseneta; zvláštní pozornost je pak věnována Massenetově opeře Werther. První kapitola chronologicky zachycuje celé Massenetovo operní dílo. Druhá a třetí kapitola popisují charakter Massenetovy skladatelské osobnosti a vlastnosti jeho hudebního stylu. Čtvrtá kapitola sleduje historické souvislosti opery Werther; pátá kapitola pak uvádí detailní popis děje opery s využitím hudebních příkladů.
- Kosinová Jarmila : Magisterský koncertKosinová, Jarmila(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Krejčová Hana : Magisterský koncertKrejčová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Lucie Bártová - sólový recitálBártová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Max Brod a jeho přínos vokální tvorběKrejčová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Magisterská práce s názvem Max Brod a jeho přínos vokální tvorbě se zabývá všestrannou osobností Maxe Broda, pražského německého intelektuála, který je v dnešní době znám především jako přítel a objevitel Franze Kafky. Vykresluje Broda jako hudebního kritika, propagátora české hudby, překladatele operních libret ( Brod byl mj. takřka výhradním překladatelem oper Leoše Janáčka), a také jako skladatele. Detailnějí se práce věnuje spolupráci a přátelství Maxe Broda s Leošem Janáčkem, jehož dílo Brod propagoval v zahraničí a přispěl tak k úspěchu Janáčkovy tvorby ve světě.
- Přínos operní reformy Richarda Wagnera pro následující generaceVaculík Erlebachová, Zdeňka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-01Tato diplomová práce se zaměřuje na osobnost Richarda Wagnera, na jeho tvorbu a operní reformu. Po seznámení s životopisnými daty umělce se práce zabývá vznikem a jednotlivými etapami hudebního festivalu a Festspielhausu v Bayreuthu. Nedílnou součástí této práce je snaha o postihnutí všech inspiračních zdrojů, které Wagnera dovedly až k reformě - od svých kolegů, hudebních skladatelů, přes formální hudební struktury po ispirace dramatem a mytologií. Hlavní důraz je v této práci kladen na samotnou reformu, která úzce souvisí s teoretickými díly Richarda Wagnera a kterou následně uplatňuje ve svých operách., které jsou zde z tohoto hlediska podrobně rozebrány. Dále se práce zaměřuje na řadu hudebních skladatelů, které reforma Richarda Wagnera ovlivnila a ispirovala je v jejich operní i instrumentální tvorbě. Závěrem práce je shrnutí přínosu Wagnerovy operní reformy.
- Stres jako limitující faktor v kariéře sólového zpěvákaZajíčková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Ve své práci jsem se zaměřila na zmapování situací, které operní zpěváci při přípravě na pěveckou kariéru i při vlastním uměleckém výkonu na jevišti či koncertním pódiu zažívají. Pochopení a především zvládání stresu je pro úspěšnou pěveckou kariéru zcela prvořadé. Stres není stav vlastní každé situaci, ale je reakcí na určité, pro nás důležité a rozhodující momenty související s uměleckým výkonem. Jsou to především negativní emoční stavy, nezvládnutá frustrace, pocity nejistoty, zvýšená tréma a úzkostné stavy, které významně ovlivňují kvalitu pěveckého výkonu. Zvládnutí stresových situací vyžaduje jistou orientaci v psychologické problematice, praktickou zkušenost s výcvikem v dovednostech a orientaci v relaxačních metodách. Moji snahou je upozornit na vhodnost rozšíření stávajících učebních osnov o metody psychohygieny a relaxace, které by znamenaly významnou pomoc operním zpěvákům při pozitivním ovlivnění psychických stavů uměleckého výkonu.
- V. Belline - Opera I Capuleti e i MontecchiBártová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Život a dílo V.Belliniho;operní tvorba kolem roku 1830; opera I Capuletti e i Montecchi- rozbor díla; dostupné nahrávky; inscenace v DJKT Plzeň
- Vážná hudba v Praze v období protektorátu Čechy a Morava / Divadlo/Kosinová, Jarmila(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Ve své magisterské práci s názvem Klasická hudba v Praze v období Protektorátu Čechy a Morava / Divadlo/ se snažím jednak zachytit atmosféru této doby, běžný i kulturní život lidí, dále se zaměřuji na poslání a vliv klasické hudby na českého člověka v tomto období, ale především zde mapuji jednotlivé sezóny a důležité okamžiky dvou hlavních pražských divadelních scén v Protektorátu Čechy a Morava.
- Zajíčková Barbora : Magisterský koncertZajíčková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06