Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "DANIELIS, Aleš"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza návštěvnosti českých filmů v letech 2010-2015Králová, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-08Kino patří stále k hlavním místům šíření audiovizuálního obsahu i navzdory jiným, rozvíjejícím se možnostem. Jeho návštěvnost měla v minulosti různé tendence a za poslední rok dokonce vzrostla. Jednou věcí je ale návštěvnost celková, kdežto další stránkou věci je návštěvnost tuzemské tvorby, přičemž právě tato problematika je tématem mé práce. První část práce se zaměřuje především na výsledky a statistiky týkající se návštěvnosti českých filmů. Konkrétně jde o výsledky návštěvnosti, tržeb a rozdíly mezi klasickými kiny a multiplexy. Jedna kapitola také reflektuje žánry v českém filmu. Následující část je věnována faktorům, které mohou návštěvnost kin ovlivňovat a jejich posouzení s výsledky, uvedené v první části práce. Závěrečná část předkládá shrnutí této analýzy.
- Dramaturgická a komunikační strategie současného českého hudebního dokumentuAdam, Mikuláš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12V této teoretické bakalářské práci se zaměřím na „komunikační linku“ současných českých hudebních dokumentů. Přesněji řečeno budeme zkoumat, jakým způsobem se producenti a distributoři českých dokumentárních filmů s hudební tematikou snaží oslovit potenciální diváky a přesvědčit je o kvalitě či zajímavosti těchto filmů. Analýza komunikační strategie těchto filmů bude vedena primárně pomocí metody komparace významných hudebních dokumentů vyrobených mezi lety 2010 a 2022, jejichž distribuce je primárně zaměřena na český trh. Provedeme srovnání metod, jakými se tyto projekty snažily oslovit zdejší publikum, pokusíme se zanalyzovat cílovou skupinu daných filmů, a také hlavní stručnou komunikační linku, pod níž byly tyto projekty inzerovány. Na závěr se v krátkosti také podíváme, jak úspěšně si komunikační strategie těchto projektů vedle vzhledem k datům o jejich sledovanosti a stopě, kterou v české společnosti zanechaly. Nutno dodat, že toto období bylo na hudební filmy a dokumenty poměrně bohaté, a proto se budeme zaměřovat pouze na jejich užší výběr. Ten bude vytvořen jak podle úspěšnosti projektů vyjádřené jejich výslednou sledovaností, ale také podle společensko-kulturního významu projektů, popř. podle originality sdělení. Výsledkem této práce by měl bát pokus o kategorizaci komunikačních sdělení jednotlivých typů hudebních dokumentů v kontextu české audiovize, případně alespoň nalezení určujících faktorů pro vytvoření jádra komunikační linky. Tento výsledek bude zdůrazněn v závěru práce.
- Koronavirová krize jako příležitost pro rozvoj VOD platforem na českém trhuMálková, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Tato bakalářská práce se zabývá rychle se rozvíjejícím fenoménem služeb video on demand, a to v kontextu zasažení audiovizuálního průmyslu pandemickou krizí, jež propukla v roce 2019. Cílem práce je, s odstupem tří let od první vlny pandemie, zmapovat, jaký vliv měla krize na vývoj a fungování těchto služeb a ověřit, zda se jednalo, na rozdíl od jiných sektorů, o pozitivní zásah, který může mít vliv i na další vývoj VOD platforem na tuzemském trhu. První část práce mapuje veškeré pojmy této oblasti, současnou nabídku a sledovanost. Jelikož je pro tyto služby bezprostředně zásadní divák a jeho návyky v další části jsou popsány, v souvislosti se současnou situací, výhody a nevýhody, které tyto služby pro diváckou obec přináší. V neposlední řadě se práce zaměřuje na samotný faktor pandemie na poli VOD služeb a audiovize obecně.
- Politika Zlaté palmyPecinovský, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-10Analýza a komparace vítězných celovečerních snímků, které obdržely hlavní cenu na filmovém festivalu v Cannes, Zlatou palmu v posledních pěti letech a pohled na politiku, kterou reprezentují v rámci současného světa.
- Pražská alternativní kina:David, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Cílem této bakalářské práce je zmapování komunity pražských alternativních kin, vysvětlení jejich pozice, pochopení významu jejich fungování a hledání odpovědí na otázky týkající se provozu a marketingu. Po vysvětlení kontextu pražských alternativních kin od historie po současnost se bude práce zaměřovat na konkrétní provozní otázky a postupy v oblasti marketingu vybraných pražských alternativních kin.
- Předplatitelské modely v kinechLebeda, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-13Ve své práci se snažím porozumět filmovému průmyslu z pohledu distributorů a z pohledu kin. V první části se zaměřuji na to, jak se kina měnila s dobou, jakým výzvám čelila a jakým překážkám čelí dnes. Za poslední rok (2020/21) to byl hlavně Covid-19, jehož vliv ve své práci nechci a ani nemohu opomenout. Nicméně převážně se hodlám věnovat různým předplatitelským modelům, protože si myslím, že je to jedna z cest, jak zvýšit návštěvnost kin a ruku v ruce s tím i oblíbenost filmu jako takového.
- Proměna postavení kin jako formy šíření audiovizuálních děl v České republiceJežek, Mikoláš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11Cílem bakalářské práce je na základě aplikovaného výzkumu odpovědět na otázku, jak mohou kina reagovat na vývoj audiovizuálního průmyslu a s tím související požadavky současných českých diváků, aby nadále prosperovala. Tomu předchází zmapování sítě kin v České republice a popis vývoje VOD platforem a dalších událostí, které návštěvnost kin ovlivňují. Je zřejmé, že provozovatelé kin se musí v koncepci vedení svých kin přizpůsobovat vyvíjejícím se trendům, a to především po dramaturgické stránce. V práci jsem tedy popsal, jaké filmy dokáží diváky do kina stále nalákat a kterým se v tomto formátu distribuce naopak v současnosti nedaří. Na základě toho jsem pak vyvodil, co mohou provozovatelé kin udělat proto, aby jejich podnik nadále prosperoval, a zjišťoval, jaké kroky k tomu doposud podnikli. Při práci se statistikami návštěvnosti kin v období 2018-2023, které je navíc specifické tím, že do něj zasáhla pandemie onemocnění covid-19, jsem použil obecně teoretické metody, jako jsou analýza a komparace. Dále jsem provedl průzkum formou dotazníkového šetření zaměřeného na samotné provozovatele kin. K stanovení závěrů jsem použil kvalitativních metod, konkrétně analýzu dokumentů a analýzu diskurzu, tedy výstupů, které z dotazníků vzešly. Na základě všech shromážděných dat a informací se hypotéza o proměně postavení kin, kterou předznamenává titul bakalářské práce, potvrdila. Diváky stále do kin táhnou velké filmové hity, jejichž charakter se však v nedávné době pozměnil. Jinak se však provozovatelé kin musí stále více snažit o to, aby přitáhli jejich pozornost a různými formami eventizace projekcí a práce s publikem jim zprostředkovali zážitek, který žádná jiná forma sledování audiovizuálního obsahu nepřinese.
- Teen publikum v dobe digitálnej éryZatkalíková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Bakalárska práca sa bude venovať analýze súčasnej filmovej tvorby určenej pre publikum 12-17 rokov, na volené marketingové stratégie producentov a úspešnosť distribúcie v českých kinách. Nakoľko v Českej republike vzniká len veľmi málo filmov pre túto cieľovú skupinu, môj záujem sa sústredí na príčiny tohto faktu, akými môžu byť nedostatok námetov, nízka atraktivita tohto žánru pre režisérov a producentov, či slabá divácka odozva. Ďalej sa v práci zameriam na príčiny nezáujmu publika a s tým súvisiacu nízku návštevnosť v kinách. Jej príčiny budem hľadať predovšetkým v neohybných reklamných kampaniach k filmom, ktorým sa nedarí zasiahnuť svoju cieľovú skupinu. Ďalej zmene diváckych návykov teenagerského publika a presunu jeho záujmu k obsahu na internete. Taktiež porovnám výsledky domácich filmov s výsledkami zahraničných filmov pre teenagerov a ich podiel v českých kinách a pokúsim sa tak odhaliť rozdiely medzi nimi.
- Vítězné filmy na Berlinale v letech 2010-2019Pertold, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Práce se zabývá porovnáváním vítězných filmů na Berlinale v letech 2010 - 2019, tedy filmů, které obdržely cenu Zlatého medvěda. Srovnáváním filmů za poslední dekádu zjišťuji, čím byly filmy jedinečné a čím nejvíce oslovili konkrétní porotu. Záměrem práce je zjistit, jestli mají vítězné filmy něco společného, nebo jde vždy o osobitost, originalitu tématu a nápaditost zpracování a tudíž, jestli existuje určitý „klíč” při výběru nejlepšího filmu roku. Práce specifikuje společné atributy filmů a zároveň vliv obsazení poroty na výběru nejlepšího snímku. Výsledkem práce je také zjištění, zda-li má smysl kalkulovat při vývoji filmů, usilujících o úspěch na tomto prestižním festivale.
- Vývoj a aktuální podoby distribuce alternativního obsahu v českém filmovém prostředíKnott, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11Bakalářská práce se zabývá distribucí alternativního obsahu a místy, kde se s ním můžeme setkat, v angličtině známé jako event cinema. Práce obsahuje jak historický přehled, tak zároveň i současnou situaci event cinema v České republice. Práce se podrobně zabývá i vlivem pandemie Covid-19 na filmový průmysl. Předmětem zkoumání je dopad na online streamovací platformy a další vybrané subjekty, jejichž model fungování prošel změnou v důsledku této globální události. První část práce se zaměřuje na historický pohled distribuce a promítacích míst, blíže specifikuje a popisuje jednotlivé možnosti distribuce a technologický vývoj. Druhá část se zaměřuje na rozbor jednotlivých fyzických i virtuálních prostorů, fungování vybraných organizací, jejich postupy a programové nabídky. Zkoumá také celkovou udržitelnost těchto projektů z pohledu dlouhodobého fungování a divácké úspěšnosti.
- Vztah diváka k české romantické komediiKopecká, Denisa(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-21Tato práce zkoumá jaký vztah má průměrný český divák k současným filmům české romantické komedie. Práce se v první polovině z velké části věnuje objasnění současné podoby české romantické komedie, jejich charakteristických vyprávěcích prvků a marketingové strategie. Druhá část této práce, která je postavena na šetření mezi diváky české romantické komedie, si klade za cíl určit diváka romantické komedie a objasnit jeho vztah k české romantické komedii. Cílem této práce je porozumět, jakou motivaci má divák ke shlédnutí filmu české romantické komedie, jaký prožitek z filmu má, jaká jsou jeho očekávání a zda jsou po shlédnutí dané české romantické komedie naplněny.