Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "KOPECKÝ, Čestmír"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 24
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Art kina, filmové kluby a problematika jednosálových kinŽůrek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Cílem mé práce je popsat současný stav artových kin a filmových klubů v České republice. Tradice těchto institucí trvá na našem území od konce padesátých let. V dnešní době v této oblasti probíhá řada změn, které se snažím analyzovat. V první části vymezuji pojmy, které jsou pro práci stěžejní. Dále si všímám aktivit klubů a art kin do roku 1993, kdy vznikla Asociace českých filmových klubů. O její činnosti, stavu art kin a klubů píšu v kapitolách 4 a 5. Dále se zabývám fungováním jednosálových kin po dramaturgické i finanční stránce. Na závěr se zamýšlím nad budoucností těchto institucí v České republice, používám k tomu i srovnání s vývojem v zahraničí.
- České filmové centrum v návaznosti na APA a další filmové instituceTřeštíková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-17Tato práce se zabývá vznikem a fungováním Českého filmového centra v kontextu a ostatími filmovými institucemi. Výchozím bodem pro práci byl osobní kontakt se zástupci Asociace producentů v audiovizi a českého filmového centra. Tato setkání byla také hlavním zdrojem informací. Cílem práce je nejen přehledně zmapovat strukturu organizací kolem centra, ale především popsat činnost této instituce tak, abysi čtenář mohl utvořit jasnou představu, proč a jak centrum funguje.
- Divácké preference cílové skupiny 65+ v letech 2011-2014 na kanálech ČT1 a ČT2Slivoňová, Juliána Silvie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-08Obsahem této práce je konkretizovat vztah mezi divákem a vysílatelem televizního přenosu, objasnit problematiku diváckých skupin s důrazem na cílovou skupinu 65+. Dále se snaží vyvrátit stereotypy, které tuto cílovou skupinu reprezentují, zmapovat preference diváků seniorské divácké skupiny na prvním a druhém kanále České televize a žánrově zařadit nejúspěšnější pořady z hlediska seniorského diváka.
- Divadelní filmyDoležalová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Tématem této práce jsou divadelní filmy, které autor vidí jako ty, které adaptují divadelní hry se zachováním některých postupů divadelních. První a největší část se věnuje filmovým postupům a jejich funkci z hlediska narace. V další části se zabývá v menší míře postupy divadelními a zkoumá hlavní specifika divadla a jejich formy užití. Následuje shrnutí, které se snaží vymezit rozdíl mezi filmem a divadlem. V další části autor na základě dvou snímků, které považuje za divadelní, zkoumá, jakým způsobem divadelní postupy ovlivňují zmíněné filmy.
- Filmový průmysl a práce s publikemPojarová, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-08Studie stavící na vlastním průzkumu a kulturních teoriích věnující se tématu zapojení aktérů filmového průmyslu v oblasti práce s publikem. Práce se orientuje na filmové profesionály a jejím cílem je představit potenciál filmové a audiovizuální výchovy a její užitek pro sektor filmového průmyslu. Příklady dobré praxe jsou ve studii zmíněny za účelem inspirovat prostředí českého filmového průmyslu. V neposlední řadě je navrženo několik modelů, jak by čeští filmoví producenti a distributoři mohli oblasti práce s publikem přispět.
- Financování českého komerčního a nekomerčního filmuHrubý, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Bakalářská práce Financování současného českého komerčního a nekomerčního filmu se detailně zaobírá producentskými postupy, které vedou k získání financí na české snímky. V jednotlivých kapitolách se odděleně věnuje různým zdrojům, seřazeným dle důležitosti a velikosti. Hlavním zdrojem informací jsou rozhovory s důležitými producenty, vedoucími managery televizí a zástupci grantových komisí, kteří vysvětlují různorodé postupy vedoucí k zafinancování filmů. Práce také rozlišuje způsob financování mezi komerčními a nekomerčními filmy a sumarizuje výhody a úskalí jednotlivých soukromých a veřejných zdrojů, ze kterých se v současnosti české filmy finanují.
- Financování televizního vysílání se zaměřením na soukromé staniceKozánek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-15Práce zachycuje přechod od veřejnoprávního k soukromému televiznímu vysílání a možné způsoby jeho financování.
- Financovanie médií verejnej službyBadač, Peter(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-16V mojej práci sa zaoberám financovaním médií verejnej služby v Európe. V úvodnej časti predstavujem 6 rôznych modelov financovania médií a históriu jeho vývoja, ktorá je dôležitá v kontexte súčasného stavu v danej krajine. Predstavujem aj jednotlivých vysielateľov v každej krajine (televízie a rozhlasy) s ich stručnou charakteristikou. Konkrétne ide o modely a vysielateľov vo Veľkej Británii, Francúzsku, Nemecku, Maďarsku, Slovensku a Estónsku. Tiež hodnotím súčasnú situáciu v Českej republike a v záverečnej kapitole sa snažím aplikovať niektoré prvky z európskych modelov do českého prostredia a analyzovať ich vplyv na financovanie médií verejnej služby v ČR.
- Interaktivní rozměr audiovizuální zábavyBareš, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Účelem tohoto myšlenkového experimentu je navrhnout budoucí možné funkce, pravidla a koncepty pro sluchově a zrakově vnímatelná virtuální paradigmata, jejichž podoba a průběh vznikají současně s procesem v jejich uživatelích. Tyto úvahy by měly na jedné straně vycházet z historických odchylek od základního proudu médií filmu, videa a televize, které obohatily jejich vyjadřovací a emocetvorné schopnosti, a na straně druhé z massive multiplayer online games a obecně imerzivních realit, které umožňují hráči realizovat svoje schopnosti ve specifické roli.
- Jak vytvořit charakter televize prostřednictvím vizuálního designu anebo jak upoutat divákaMacková, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-15Grafické funkce televize jsou významným prostředkem komunikace, kterým se televize snaží upoutat svého diváka. Korporátní image a design televize tvoří dnes výrazný prvek televizního světa a není tedy pouze marketingovým nástrojem.
- Kino-distribuční formáty současnostiPříkaská, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Bakalářská práce Kino-distribuční formáty současnosti se zabývá aktuální fází stavu digitalizace v České republice. Snaží se popsat současný vztah mezi digitální a analogovou technologií, vyjmenovává jejich výhody, nevýhody a uvádí možnosti kombinace obou technologií v jednotlivých fázích výroby filmu. Popisuje technické parametry související s přechodem z analogové na digitální projekci a snaží se zjednodušeně popsat současné dostupné vybavení pro digitální kina. Uvádí postoj státu k této problematice. Snaží se také zmapovat aktuální nabídku digitálních kamer s vysokým rozlišením.
- Nezávislý producent v ČRKonečný, Lubomír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Práce se znaží definovat pojem nezávislého producenta v ČR.
- Nová média - digitalizace médií a její význam pro filmařeEslam-Bahadorie, Farid Werner(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Popis jednotlivých druhů digitálních médií, vývoj digitalizace médií a jejich vliv na práci filmařů.
- Odraz konce státního filmového monopolu v československých odborných filmových časopisechKnapp, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-16Bakalářská práce pojednává o tom, jakým způsobem dvě odborná periodika Film a doba a Kino reflektovala konec státního filmového a televizního monopolu v Československu. Jako zkoumané ročníky byly zvoleny léta 1990, 1991 a 1992. Práce si klade za cíl analyzovat pomocí kvalitativní interpretativní analýzy soubor článků, které se jakýmkoliv relevantním způsobem vztahovaly k proměnám v československé kinematografii a televizi způsobené přechodem k tržnímu hospodářství.
- Porovnání české a britské producentské a sociaceVorlová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Abstrakt: Bakalářská práce s názvem Porovnání britské a české producentské asociace se zabývá porovnáním činnosti a organizace české Asociace producentů v audiovizi a britské Producers Alliance for Cinema and Television. Cílem práce je pomocí komparativní analýzy porovnat obě asociace z různých hledisek a zhodnotit, co by mohlo vést ke zlepšení a čím by se mohly asociace jedna od druhé inspirovat.
- Problematika arabského filmu a jeho uplatnění na světovém trhuShahine, Mourad(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-15Autor se zabývá společenskými, kulturními a ekonomickými faktory, které ovlivňují tvář moderní arabské kinematografie.
- Proměna filmového diváka v době InternetuTrojánek, Tadeáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Ve své bakalařské práci bych se chtěl pokusit nastínit, proč a jakým
- Proměny televizního veřejnoprávního vysílání v éře digitalizaceKubečková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Téma této bakalářské práce jsou proměny televizního veřejnoprávního vysílání v éře digitalizace. O tom, že televize v současnosti prochází velkými změnami, a to jak proměnou technologickou, tak i co se týká struktury obsahu, není pochyb. Proces digitalizace výrazně ovlivňuje nejen kvalitu obrazu a zvuku a množství televizních kanálů, ale také divácké návyky. Ačkoliv je digitalizace již v plném proudu, mnohé tyto změny jsou prozatím teprve v začátcích. Tato práce se má soustředit především na vysílatele veřejné služby, ale mnohé fenomény jsou společné pro komerční i veřejnoprávní Tv. Cílem této práce je podívat se na digitalizaci Tv vysílání jako na fenomén "shora", z obecného pohledu. Neklade si za cíl popsat specifika této problematriky v jednotlivých zemích (tedy ne ani v ČR).
- Realizace reality show VyvoleníKoza, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-14Bakalářská práce je sestavená z praktických výpovědí jednotlivých štábových profesí televizní reality show Vyvolení. Pro konkrétní představu o tom, jaké administrativní úkoly musí produkční plnit během celé realizace pořadu, je práce doplněna skutečně používanými materiály (např. denní dispozice, rozpis směn, plán vily, technický scénář atd. viz seznam příloh).
- Televizní seriály po roce 1989 - výrobní procesy a propagaceStehlík, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-14Hlavními body této práce je konfrontace produkčních procesů (natáčecí a posprodukční technologie) a hodnocení TV seriálů ve vztahu k self promotion TV stanic.