Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre podle vedoucí "CIHLÁŘ, Ondřej"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cirkusová stopa rodu ŠtaubertůBiel, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-08Tato práce se zaměřuje na život, cirkusovou tvorbu a specifický pohled na umění cirkusového rodu Štaubertů. Pojednává o historické linii této významné cirkusové rodiny v průběhu staletí vývoje českého cirkusu, jejich specifickém stylu, dokumentuje životy umělců tohoto rodu během několika generací a přináší osobitá svědectví žijících členů rodu.
- Mezinárodní festival nového cirkusu a divadla Letní LetnáŠvecová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17Obsahem je poznání Mezinárodního festivalu nového cirkusu a divadla Letní Letná. Důvodem psaní práce byla osobní orientace v problematice nového cirkusu. Skrze historii festivalu bylo cílem poznat českou rozvíjející se divadelní scénu se zaměřením na nový cirkus, ale i poznání přijíždějících souborů ze zahraničí. Přínosem byly rozhovory s ředitelem festivalu Jiřím Turkem a hlavními osobnostmi při jeho zrodu. Celkové poznání festivalu mě vedlo i k úvaze nad kontextem jeho působení ve střední Evropy a celková reflexe za dvacet let trvání.
- Pozůstatky šaška do dnešních dnůPetrák, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Tato práce pojednává o pozůstatcích šaška a jeho podstaty do dnešních dnů. Šašek, kašpárek, klaun/clown. Pravděpodobně všichni tato slova známe a používáme je. Možná si myslíme, že známe jejich příběh. Jaký je jejich původ? Odkud přicházejí? A jsou tady ještě s námi? Skrze historické záznamy si zde přiblížíme specifikaci těchto pojmů. Autor zde vysvětluje jejich původ a historický vývoj.
- Současné žonglování a tanecBlaha, Lukas(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-07-02Magisterská práce pojednává o současném žonglování a jeho proudech, ovlivněných pohybem a tancem. V první části této práce popisuji a definuji současné žonglování a jeho směry, zejména pak upřesňuji pole pohybového žonglování. Práce následně sleduje, jaké principy používá žonglér tanečník, jaká spolupráce existuje mezi žonglérem a tanečníkem, a v neposlední řadě, jaká choreografie využívající žongléry i tanečníky vznikají. V práci analyzuji tvorbu současných umělců a uskupení, včetně mé vlastní praxe a zkušeností.
- Tendence současného tance a cirkusu na základě analýzy vybraných inscenacíBočková, Aneta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-06Bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu na poli současného tance a cirkusu. Hlavní částí práce je kapitola analýzy, ve které je srovnáváno 5 vybraných inscenací tuzemských a zahraničních tvůrců. V práci je stručně popsán vývoj cirkusového a tanečního umění, s důrazem na období moderny a postmoderny a také jsou zde představeni jednotlivý tvůrci či soubory a jejich díla. Cílem této práce je zasadit jejich tvorbu do kontextu dnešní doby s ohledem na historii obou oborů, najít jejich styčné body a pokusit se rozklíčovat strukturu těchto děl, a to především na základě vztahu těla a objektu a práce s tělesnou virtuozitou.
- VZTAH TRADIČNÍHO CIRKUSU A NOVÉHO CIRKUSU S PŘIHLÉDNUTÍM NA PSYCHOLOGII V TRADIČNÍ CIRKUSOVÉ RODINĚKadrnožka, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08V práci jsou popsány souvislosti vývoje cirkusu u nás a v zahraničí. Je zde vyobrazen způsob tvorby nového a tradičního cirkusu. Pojednává se zde také o problematice zvířat v cirkusu. Následně zde najdeme vypracované téma vztahů nového a tradičního cirkusu u nás a rozdíly v zahraničí. Práce se dále zaobírá mentalitou členů tradičních českých cirkusů a jejich možného propojení s novým cirkusem.