Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre podle vedoucí "HALAŠ, Adam"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventské představení -" Meating"Vaculíková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- DIVADLO CONTINUOVaculíková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato práce je zaměřena na jeden z významných souborů alternativního pohybového divadla v České republice divadlo Continuo. Mým hlavním cílem je pokusit se komplexně a objektivně shrnout dosavadní činnost tohoto souboru a rozebrat jej do větší hloubky včetně vývoje divadla, důležitých osobností spjatých s tímto souborem, způsobu práce, stytu i výtvarného pojetí. Práce je pro zpestření doplněna dvěma rozhovory - s uměleckým šéfem divadla Pavlem Štouračem a s bývalými členy Salvi Salvatore a Seiline Valée, kteří založili vlastní soubor Décalages - divadlo v pohybu. Nechybí ani obrazová příloha a vybrané recenze z tisku.
- Divodvůr 2021 a divadlo T.E.J.P.Tomsová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-07Bakalářská práce se zabývá vznikem a historií jihlavského nezávislého divadla T.EJ.P., osobnostmi, které se podílely na jeho založení, a postupem práce při tvorbě představení v rámci čtrnáctidenního letního divadelního projektu s názvem Divodvůr, který organizovalo právě divadlo T.E.J.P. Převážnou část faktografických údajů o divadle T.E.J.P. jsem získala z osobních rozhovorů se zakladateli. Proces tvorby reflektuji skrze osobní zkušenost z pozice asistentky pohybové složky, kterou jsem během projektu zastávala. V práci se zaměřuji na jednotlivé divadelní složky, popisuji inspirační zdroje a různé přístupy, které vedly ke vzniku jednotlivých scén a následně i finálního tvaru. Všechny zmíněné aspekty tvorby pozoruji ve vztahu k dětskému a dospívajícímu amatérskému performerovi.
- Festival PANKasprzyk, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-08Bakalárska práca Festival PAN vznikla za účelom akademického spracovania Festivalu pantomímy a pohybových divadiel PAN v Liptovskom Mikuláši a jeho 20 rokov existencie. Práca sa zľahka dotýka osobnosti zakladateľa a hlavného organizátora festivalu Miroslava Kasprzyka a jeho Štúdia pantomímy Kasprzyk, ktoré sa PANu účastnilo súťažne a neskôr sa stalo neoddeliteľnou súčasťou organizačného tímu festivalu. Informácie o histórii PANu som čerpal z archívu Miroslava Kasprzyka, festivalových bulletinov v elektronickej a tlačenej podobe. Najcennejším zdrojom pre moju bakalársku prácu bola anketa, ktorú som rozoslal v elektronickej podobe Štúdiu pantomímy Kasprzyk, dlhoročným, ale aj novým lektorom festivalu, účastníkom, pedagógom zo základných umeleckých škôl, ktorí pravidelne chodia na PAN súťažiť a učiť sa na workshopy a niekoľkým profesionálom, ktorí sú pre deti inšpiráciou do budúcna.
- Nejistota jako zdroj kreativityJešutová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-08Tato diplomová práce se snaží o výzkum stavu neznáma a nejistoty jako výchozího a z mého pohledu částečně nevyhnutelného bodu kreativní tvorby a jeho pozitivnímu přínosu pro tvorbu divadelního představení. Záměrem je podívat se “pod pokličku těchto pocitů”, rozebrat jejich fungování a pokusit se je přijmout jako stav, který může být pro kreativní tvorbu přínosným, obohacujícím a oživujícím aspektem. Bere si za cíl zmapovat otázku osobní nejistoty a rozpaků divadelního interpreta, které jsou často součástí tvorby ve chvíli kdy, je potřeba aby vystoupil ze své komfortní zóny.
- Výučba pantomimy na SlovenskuKasprzyk, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-12Magisterská práca Výučba pantomímy na Slovensku je logickým pokračovaním mojej bakalárskej práce Festival PAN. Práca začína stručným zhrnutím niekoľkých významných slovenských mímov a novej generácie vyrastajúcej na HAMU v Prahe. Po uvedení rozmanitosti a životaschopnosti slovenskej pantomímy prechádza práca k postaveniu pantomímy v slovenskom školskom systéme, porovnáva ho s českým a zakončuje kapitolou o Asociácii profesionálnych mímov Slovenska. Mojimi zdrojmi boli osobné rozhovory s mímami a pedagógmi na základných umeleckých školách, konzervatóriách či VŠMU a oficiálne štátne dokumenty Slovenskej a Českej Republiky vzťahujúce sa k umeleckému vzdelávaniu. Inšpiráciou mi bol aj vznik asociácií AMIS a festivalu PAN Art, ktoré svojimi aktivitami posúvajú vnímanie pantomímy do súčasnosti. Ako člen asociácie a porotca festivalu môžem na základe svojho vzdelania získaného na HAMU a nadobudnutých skúseností v umení a pedagogike je mojou úlohou a úlohou tejto práce poskytnúť novú perspektívu vnímania slovenskej pantomímy a jej vyučovania v slovenskom umeleckom školstve.