Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre podle vedoucí "HYVNAR, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Anatomie SmíchuKupelyan, Arman(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Cílem této práce je zkoumat smích, komično a humor z různých úhlů pohledu, abychom měli větší představu o tom, jaké má smích funkce ve společnosti a proč se smějeme. Jelikož se nedá na tyto otázky odpovědět jednoduše, budu se v této práci zaměřovat na smích z fyziologického pohledu, ale taky z pohledu psychologického a filosofického.
- Kdo je mim?Vernerová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17Má bakalářská práce s názvem, Kdo je mim? prozkoumává téma pantomimy a poukazuje na definice pojmu pantomima a mim z pohledu divadelních historiků, teoretiků a mimů 20. a 21. století v Evropě. Tato práce si nedává za cíl podat historický přehled pantomimy, ale prozkoumat tento pojem, jak na něj mnou vybraní představitelé nahlížejí a jak odpovídají na otázku, kdo je mim, ať už z pohledu praktika, teoretika nebo historika. Na tuto otázku v závěru práce odpovídám metodou analýzy, syntézy, komparace a logické indukce, které používám v celé práci. Docházím k tomu, že pojem pantomima a mim se nedají uzavřít do jedné stručné definice, neboť jsou to pojmy, které jsou definovány svým kontextem a dobou.
- Ľudské kuriozityHudačková, Katarína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-14This bachelors thesis details about human disorders on human body, not just in the cirkus. Human curiosites of the world from the time before Christ to this days. How the society was looking at them in every historical time, in what social conditions they lived, what use they found in society, have they found their place in the world?
- Pedagogická metodika pantomímy Radima VizváryhoRozložníková, Simona(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-07Táto práca pojednáva o pedagogickom procese predmetu Pantomima a telesný mimus, ktorého výuka prebieha na Katedre nonverbálního divadla, Akademie múzických umění v Praze. A je tak jediným miestom na území celej Českej aj Slovenskej republiky, kde sa táto technika vyučuje na profesionálnej úrovni. Výuka prebieha pod vedením Radima Vizváryho, ako poprednej osobnosti pantomickej scény v medzinárodnom charaktere. Podrobne v nej rozoberám jeho vlastne vytvorenú pedagogickú metódu, ktorá študentov prevádza od fyzického tréningu, cez techniku Mime Corporel až po samotnú techniku mimu a pantomické herectvo. Chronologicky tak popisujem celý proces výuky skladajúci sa z jednotlivých princípov, metód, cvičení a techník, ktoré študenta následne privádzajú k samotnej tvorbe.
- SUZUKIHO METODA PRO VÝCVIK HERCŮJícha, František(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Tato práce se zabývá tréninkovým systémem herců známým jako Suzuki Metoda, kterou vyvinul Tadashi Suzuki a jeho společnost SCOT Company of Japan. Suzukiho vývoj jako mezinárodně uznávaného divadelního režiséra je zkoumán z hlediska toho, jak si přál začlenit určité principy a postupy z tradičních japonských hereckých režimů do moderního divadla, aby to mělo smysl pro mezinárodní publikum. Za tímto účelem vytvořil Suzuki svou metodu, která se vyvinula do šesti základních cvičení, z nichž každá má pododdělení. Autor na základě svého výzkumu a praktických zkušeností s firemními kurzy SITI v Suzuki v létě 2017 a 2018 podrobně popisuje, jak se tato základní cvičení provádějí.
- Znak a jeho proměna v pouličním divadleVnouček, Jonatan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-07-02Tato diplomová práce se zabývá, proměnami znaku v pouličním divadle, na příkladě autorského představení Johnny & Jenny. Dále se zabývá vztahem herce s objektem, proměnami jejich vztahů a dějotvorné schopnosti těchto vztahů. Cílem bylo zjistit do jaké míry objekt s hercem dokáží rovnocenně koexistovat na jevišti, jak utvářejí vzájemné charaktery, jak vybraný objekt ovlivňuje samotné téma představení, co vše je možné skrze objekt sdělit a jakým způsobem dokážeme u diváka pozměnit vnímání daného objekt. Otázky se podařilo úspěšně zodpovědět na základě teoretických studií a během praktické práce na představení Johnny & Jenny.