Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre podle vedoucí "SOCHOR, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- BalagániHorák, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Komediální studie lidí a loutek inspirována ruským jarmarečným divadlem Balagan.
- Herecký tréninkHorák, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Diplomová práce "Herecký trénink" pojednává o sedmileté zkušenosti v hereckém oboru. Práce obsahuje dokumentaci osobní herecké práce a různé metody hereckého výcviku, se kterými jsem se seznámil skrze literaturu anebo v divadelní praxi.
- Markéta Vacovská: ALYSSEVacovská, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-02
- Pantomimissimo (etuda)Vizváry, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Stačí holá scéna, paprsek světla a člověk s bílou tváří. Vypráví příběh, aniž by použil jediné slovo. A přece mu všicni rozumí. Veselé i smutné, krátké i dlouhé, sólové i společné, ale hlavně autorské moderní pantomimy, které svým tragikomickým pohledem útočí na svět plný zbytečných slov, komerčních masmédií a chaosu. Příběhy, u kterých se budete smát i plakat. Protože právě u vás začíná ten příběh - takový, jaký si přejeme, a záleží jen na vás, jak jej uvidíte. Zjistíte, že příběhy beze slov vám dokážou sdělit víc než sáhodlouhé texty a projevy. Pantomissimo je pantomimická báseň v obalu metaforického vyprávění a je zakomponována do autorského představení "Mime must go on!" souboru Theatro Pantomissimo (Radim Vizváry a Miřenka Čechová).
- Pierot v dějinách pantomimyVizváry, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Tato práce zachycuje nejdůležitější osobnosti a umělecká díla, od vzniku Pierota v lidových římských fraškách až po konec 20. století, zasluhující se o přežití divadelního typu. Každý velký herec posouval a proměňoval svého Pierota silou vlastního talentu a imaginace. Mezi ně patřil především rodák z Kolína Jean Gaspard Deburau, francouzský herec Jean Louis Barrault, francouzský mim a průkopník moderní pantomimy Marcel Marceau, český mim Ladislav Fialka a mim slovenského původu Milan Sládek. Jejich vliv na mojí uměleckou činnost je shrnut v závěru práce a dokládá fakt, že tyto osobnosti se staly mojí velkou inspirací a vzorem.
- Pouliční divadlo v dnešní doběŠtěpánek, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-02Stručná charakteristika: Tato bakalářská práce se snaží vymezit pojem pouličního divadla a představit alespoň některé soubory, která se jím u nás zabývají. Zahrnuje také revoluční Living Theatre a Bread and Puppet, kteří vývoj u nás do značné míry ovlivnili. Součástí této práce jsou také moje zkušenosti s pouličním divadlem a postřehy z oblasti nezávislé scény. Obsahuje také rozhovor ne jen s pouličním umělcem Dominikem Tesařem a bohatou obrazovou přílohu.
- Prostředky mima, jeho sólová a skupinová formaBychek, Oleksiy(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-02Tato práce se zaměřuje na bázové shrnutí a reflexi prostředků mimického divadla (zejm. v pojetí Étienna Decrouxe) v obecnějším divadelním a uměleckém kontextu. Významnou část reflexe tvoří srovnání práce mima-jednotlivce a mima ve větší skupině. K tomu jsou užity scénáře etud Marcela Marceaua, stejně jako jeho mimodramatu Le Manteau / Plášť (na základě povídky N. V. Gogola). Práce je složena z krátkých esejů.
- Soubory Derevo a Teatr novogo frontaJanč, Robert(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08