Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "BROTHÁNEK, Adam"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Expozice dokumentárního filmuElšík, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-26Diplomová práce Expozice dokumentárního filmu / determinace hrubým materiálem se zabývá specifickými vlastnostmi narace v dokumentárním filmu s ohledem na střihovou skladbu. Vychází ze současných teorií naratologie, které aplikuji při analýze mého filmu Central bus station. V první části diplomové práce se zabývám jakostí dokumentárního filmu ve vztahu k jeho vzniku, realitě, pravdě a narativní tříaktové struktuře. Tyto poznatky nadále používám při definování alternativní narativní formy tří aktové struktury filmového díla. V závěrečné části se zabývám, jak v praxi přistupovat k hrubému materiálu a jak ovlivňuje práci na expozici dokumentárního filmu. Diplomová práce je orientovaná tak, aby její poznatky mohly být využity pro praxi střihače.
- Film jako fosílie: Poznámky z Eremocénu Viery ČákanyovéKozáková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-12Diplomová práce se zabývá posledním filmem z trilogie Viery Čákanyové Poznámky z Eremocénu a nahlíží jej skrze pojmy antropocén, fosílie a samota. Tyto pojmy uvádím do současného kontextu skrze fenomény, které se vyskytují ve společnosti a zároveň odkazují k filmu. Takovými fenomény myslím například ztrátu jedinečnosti vlivem algoritmu, riziko vzniku nové totality, jež funguje v digitálním prostoru nebo destrukce planety vlivem klimatické krize, která se objevuje už ve výtvarném umění na konci 19. století, kdy vyobrazuje například smog v přístavu. Analýzou filmu pak dokládám, jakým způsobem film pracuje sám se sebou jako s médiem ve smyslu fosílie, kterou právě “vykopala” umělá inteligence.
- Komparatívna analýza stvárnenia autentickosti hlavnej postavy vo filmoch Thomasa Vinterberga - Hon a ChlastVrabeľ, Lívia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-12Táto diplomová práca sa zameriava na problematiku autenticity vo filme a ako na jej vytváraní spolupracujú rôzne výrazové prostriedky a vyjadrovacie postupy filmovej reči, predovšetkým obrazová tvorba a strihová skladba. V úvodnej kapitole práce bude skúmaná autenticita vo filme a jej prepojenie s identifikáciou diváka s postavami. Cieľom tejto práce je skrze dôkladnú analýzu vybraných scén z dvoch filmových diel od režiséra Thomasa Vinterberga - Hon a Chlast, keď identický herec stvárňuje identickú spoločenskú rolu (učiteľ), preskúmať proces dosahovania autenticity vo filme pomocou výrazových prostriedkov filmu a zhodnotiť, ako tento faktor ovplyvňuje divákovo vnímanie príbehu.
- Manipulácia matérie animácieTesáček, Roman(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-08Diplomová práca analyzuje aktuálny ročník medzinárodnej súťaže animovaných filmov Anifilm 2015. Cieľom práce je popísať základnú podstatu, matérii animácie, jednotlivých filmov v súťaži. Identifikovať používané pravidla a umelecké prostriedky. Ťažisko práce tvorí potenciálne eliminovanie, či možné odstraňovanie filmových kazov práve manipuláciou s jednotlivými obrazmi či scénami. Práca je rozdelená do dvoch hlavných časti. Prvá zahrňuje teoretické a schematické poznatky o animovanom filme so zameraním na dramaturgiu a strihovú skladbu. Pritom pomenúva umelecké nástroje, ktoré tvoria jadro matérie animácie. Spomenuté sú aj rozdiely a dramatické prístupy u krátkych a celovečerných animovaných filmov. Druhú praktickú časť tvorí súbor rozborov a analýz krátkych a celovečerných animovaných filmov v súťaži Anifilm 2015 so zreteľom na miesta a scény filmov, ktoré prispievajú k nejasnej výpovedi, alebo inak skresľujú zobrazované téma, ale ani nevynecháva filmové diela s jasným a zreteľným vyznením.
- Mary LampsonHálová, Nicole(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-25Mary Lampson je oceňovaná nezávislá filmařka a střihačka. Své první zkušenosti získala při spolupráci s pionýry hnutí Direct Cinema, režiséry D. A. Pennebakerem a Richardem Leacockem a později navázala dlouholetou spolupráci s režisérem Emilem De Antoniem, jehož přístup k dokumentární formě měl zásadní dopad na politicky angažovanou tvorbu. Jako střihačka pracovala na mnoha nezávislých dokumentárních filmech, včetně přelomového Harlan County USA Barbry Kopple. Snímky, na nichž se podílela nejen střihačsky, hledají odpověď na následující otázky: Pomáhá expozice procesu natáčení komunikaci s publikem, nebo ji naopak ztěžuje? Dopomáhá snímku k větší autenticitě? Na tyto otázky Lampson odpovídá v rozhovoru uskutečněném pro účely této práce, jež se soustředí v rámci její filmografie na řešení této problematiky ve střižně.
- Záblesky realityKozáková, Mariana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-25V této práci zkoumám realismus ve filmu. Zkoumám už samotný pojem, který je v rámci filmu, jemuž realita matérií samou, komplikovaný. Přes výzkum toho, jak se v našem západním myšlení k realitě vztahujeme, jak o ní myslíme, se dostávám k důležitému vztahu mezi autorem, dílem a divákem. Autor v záblesku reality může na chvíli osvětlit realitu v jejím neuchopitelném smyslu. Nejde o nějaký návod, jak vždy postupovat, ani o obecnou teorii, spíše o výzkum, kdy a jak, se to povedlo v konkrétních případech, ať už v jeskynních malbách, renesanční fresce nebo ve filmech jako “My brother’s wedding” Charlese Burnetta nebo v “La Terra Trema” Luchina Visconito, či v “Husbands” Johna Cassavetese. Zdrojem autentických momentů hodných výzkumů jsou i “dokumentární” texty Jamese Cooka, Michela de Montaigne. Zkoumání autentické řeči mě zavedlo až na večeři ke dvěma diktátorům, Stalinovi i Hitlerovi. Jelikož se ukazuje, že v záblescích reality je důležitá pozice autora, jsou součástí práce i pasáže, které ukazují moje, autorské myšlení, i můj vlastní výzkum práce s autentickým dialogem.