Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "DAŇHEL, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: MršinaŠpidla, Šimon(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-08Short film about present tense.
- Dvakrát měř a jednou řežKrutská Vrbová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-09,, Dvakrát měř a jednou řež." Montáž narativního super8 formátu v 80.tých letech u Ing. Kunce. Předkládaná diplomová práce se zabývá amatérskými autorskými filmy Ing.Vladimíra Kunce na formátu super 8mm s důrazem na montážní skladbu jako odrazu doby svého vzniku v letech 80tých. Fenomén nanaseného magnetického zvuku Dr.Rentzem na Kuncovy obrazové montáže, budu srovnávat se zvukovou skladbou autorských filmů Čaroděje OZ, který zvolil dobrodružnou cestu magnetofonových pásků ke svým filmům na formátu super 8mm ve stejném desetiletí.Aspekt autorské zvukové montáže je nahlížem skrze soudobé technologické a distribuční možnosti.Text rovněž prezentuje analýzu výrazových prostředků super 8mm filmů a způsob jejich používání v rámci jednotlivých autorských přístupů ? modelových autorských subjektů. Předkládaná práce zkoumá narativní filmy, které v průběhu natáčení a střihu hledají nejen svoji výpovědní hodnotu, ale také způsob vyprávění. Filmy, které hledají nejen svoje sdělení, ale i svoji formu v dobovém kontextu.
- JeveníKulka, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Tato diplomová práce je pokusem o formulování osobního manifestu filmového tvůrce. Jde o pokus o reflexi současné situace z hlediska tvůrčího, technologického, společenského i historického. Pokus o nalezení vlastní odpovědi na základní ontologickou otázku: co je film? Co je to světlo? Jaká je povaha vztahu tvůrce a aparátů, které používá. To vše s důrazem na praktické naplnění těchto úvah. Jako případová studie je proto součástí také kapitola věnovaná speciálnímu promítacímu aparátu jménem Pramítačka, která je ztělesněním, výsledkem i iniciátorem výše popisovaných úvah.
- MěstoBrothánek, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03Film Město je minimalistickou filmovou básní, impresí moderního města a jeho architektury. Tématem filmu je vztah krajiny vnější a krajiny vnitřní, které se vzájemně determinují. Mnohé výtvory člověka mohou se zdát nelidské, přesto je však stvořil člověk. Jsou tedy lidské jako cokoli jiného a odráží stav vědomí současného člověka. Zdají se obludnými i krásnými zároveň, budí obdiv i strach. Člověk umírá, jeho město žije dál. Film byl natočen na filmový materiál Super 8mm.
- NesvatbovVlčková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13Starosta středně velké vesnice se snaží dát dohromady třicátníky, kteří zbyli na ocet. Slovenská vesnice Zemplínske Hámre pomalu ale jistě vymírá. Její starosta, generál ve výslužbě, se ale nechce vzdát. Ke svému boji s třicátnickou samotou používá různé prostředky: nabízí nemalou finanční odměnu za každé nově narozené dítě, nabádá místní rozhlasem k plození dětí a nakonec uspořádá seznamovací večírek pro ?nezavrabčené?. Najdou si naši hrdinové konečně životní partnery? Sociální inženýrství 21. století v situačním dokumentárním filmu Eriky Hníkové, který výběrem tématu a způsobem zpracovaní navazuje na předchozí úspěšné snímky ŽENY PRO MĚNY a SEJDEME SE V EUROCAMPU.
- Příliš mladá nocVlčková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13Trojice mladých lidí odchází předčasně ze silvestrovského večírku. Štěpán miluje Kateřinu, Kateřina miluje Davida a David je ženatý. Potkávají na cestě dva malé kluky, posílají je po láhev vodky a večírek v bytě u Kateřiny začíná. Děti, podobné Davidovi a Štěpánovi, se zaplétají do krutě otevřených dospělých her na vlastnění, na pomstu, na lásku a na přátelství.
- PrologProcházka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-10-07Jako “prolog” se dnes ve filmu označuje téměř cokoli před úvodními titulky. Jde o termín bez ustáleného významu. Tato diplomová práce nedefinuje fenomén zvaný “prolog”, nechce ho popisovat ve sférách umění v rámci dějin. Práce se věnuje úvodním záběrům na začátku filmu, před samotnou stavbou hlavního příběhu a zabývá se funkcemi těchto záběrů v celkové dramaturgické struktuře díla. Pro uchopení a popis funkce “prologů” se pokouší pojem zobecnit a dělí jej do několika skupin, dle stanovených kritérií. Cílem práce není vytvoření definice, ale rozbor dramaturgické struktury konvenčně chápaného pojmu “prolog” a iniciování diskuze na všech frontách filmového řemesla o tomto nástroji, který umožňuje více než jen zatraktivnění prvních minut filmu.
- Rodinný film a vliv autorského subjektu na jeho možné podobyBrabcová, Evženie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-12Předkládaná diplomová práce se zabývá fenoménem rodinného filmu s důrazem na otázku tvůrce a možné autorské přístupy. Fenomén rodinného filmu je představen v kapitolách věnujících se vývoji technologie a jejímu vlivu na amatérskou tvorbu, problematice soudobé terminologie, týkající se tohoto tématu a reflexe rodinného filmu v odborných kruzích. Aspekt autorského subjektu je nahlížen skrze práci několika osobností, které v souvislosti s rodinným filmem představují autory charakteristické pro jednotlivé přístupy- zároveň ale i hraniční, jakým je např. Ludvík Šváb. Studium sbírky jeho soukromých a experimentálních filmů umožnilo vysledovat a pojmenovat určité třecí plochy, skrze něž lze nahlížet na rodinný film nejen v rámci diskurzu amatérské tvorby. Až transcendentální perspektivu pak ukazuje metoda tvůrčí recyklace a reinterpretace rodinných filmů v podání Martina Ježka. Text rovněž prezentuje analýzu výrazových prostředků rodinných filmů a způsob jejich používání v rámci jednotlivých autorských přístupů - modelových autorských subjektů.
- SestraBrothánek, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03Film Sestra stojí na motivech stejnojmeného románu Jáchyma Topola a hudby Filipa Topola a skupiny Psích Vojáků. Jde o lovestory vyprávěnou experimentální metodou filmové koláže, kde obraz, slovo a hudba hrají rovnocenou roli. Slovy režiséra Víta Pancíře, film "vyjadřuje společenské odcizení a deziluzi, které se hlavní hrdina Potok pokouší překonat láskou. Jedině láska mu dovoluje, aby se identifikoval také s něčím krásným, jako je naděje a víra ve smysl věcí a dění."
- Úvod do narace dokumentárního filmuBrothánek, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03Diplomová práce Úvod do narace dokumentárního filmu se zabývá specifickými vlastnostmi narace v oblasti dokumentárního filmu a to zejména s ohledem na střihovou skladbu díla. Vychází z teorií současné naratologie, které aplikuje při analýze vybraných filmů napříč dějinami kinematografie. V první části se práce zabývá vlastnostmi dokumentárního filmu ve vztahu média a skutečnosti, a o tyto poznatky se dále opírá při definování odlišností v narativní skladbě díla. V kapitolách zabývajících se postupně dramaturgickou skladbou, stylizací času, fenoménem vypravěče, hlediska a postavy, se snaží odhalit specifické vlastnosti narativní skladby dokumentárního filmu v opozici k filmu fikčnímu. Práce je orientována tak, aby její poznatky bylo možno uplatnit ve střihačské praxi.