Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "DOLENSKÝ, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Narativní trhliny a jejich kompenzaceHoffmann Polenský, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-09Narativní trhliny jsou dramaturgické chyby, které narušují divákovo vnímání příběhu a fikčního světa filmu. Na příkladu divácky nejúspěšnějších českých filmů z let 2000-2010 práce analyzuje konkrétní narativní trhliny a zamýšlí se nad otázkou, jak mohou být tyto filmy úspěšné, přestože vykazují významné nedostatky ve vyprávění příběhu. Práce hledá odpověď na tuto otázku z pohledu diváka i tvůrce. Na základě kognitivistických filmových teorií popisuje autokompenzační procesy, které divák při sledování filmu aplikuje, a popisuje také mechanismy atrakce, jimiž tvůrce narativní trhliny zakrývá.
- Pravidla žánru: Romantická komediePeml, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-14Práce sumarizuje pravidla a postupy aplikované v romantických komediích. Na rozboru filmu Notting Hill analyzuje jejich praktické použití.
- Prvý akt v naratívnej štruktúre celovečerného filmuMidriaková, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-08Práca porovnáva rôzne prístupy ku konvenčnej naratívnej štruktúre. Definuje jednotlivé prvky a rozdielnosti v ďalších používaných štruktúrach. Určuje prvky prvého aktu v trojaktovej štruktúre a skrze analýzu filmov o dospievaní s rôznymi štrukturálnymi odchylkami pozoruje všeobecné špecifiká budovania prvého aktu. Ďalej hľadá prepojenia medzi prvým aktom a aktom dospievania.
- Střih v digitální kinematografiiSýkora, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Tato práce si klade za cíl analyzovat změny v oboru střihové skladby, které jsou důsledkem nástupu moderních elektronických technologií. Porovnáním klasických filmových postupů s možnostmi přinášenými digitálními systémy se snaží definovat nové metody práce filmového střihače. Zároveň hledá výhody a upozorňuje na problémy vycházející z nahrazení klasické filmové suroviny elektronickým záznamem, jakožto společného jmenovatele celé kinematografie. Prozkoumává možnosti elektronického záznamu současných digitálních kamer s ohledem na dopady ve střihačské profesi. Zamýšlí se nad pozicí střihače přetíženého novými technologiemi a hledá východisko z kumulace funkcí, které je střihač v dnešní době nucen zastávat.