Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation podle vedoucí "KLOS, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Animátor loutkových filmů jeho existence a uplatnění ve 20. a 21. stoletíMrázová, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-03V této magisterské práci se zabývám problematickým postavením českého loutkového animátora. Na základě rozhovorů se dvěma loutkovými animátory zastupujícími současnou loutkovou animaci u nás a zlatou éru minulého století se snažím zjistit, jak fungoval loutkový animátor v minulém století a jak funguje dnes. Za současnou generaci čerpám ze zkušeností loutkového animátora Jana Štencla a za generaci minulou ze zkušeností pana Jana Klose. Snažím se objasnit, co všechno loutkový animátor musel a musí při své práci znát a umět a jestli se tyto jejich dovednosti nějak liší podle doby, ve které animátor působí/působil. Dále se v této teoretické práci zabývám tím, s jakými problémy se loutková animace dnes potýká a jak reagují loutkoví animátoři na rozmach 3D technologie. V závěru nastiňuji různá řešení současné situace.
- Borek stavitelKolegar, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-18Pokrok je s clovekem srostly od takove miry, ze nastavaji situace, kdy je nutno pokroku spise celit, nez aby byl k uzitku. Čelit mu lze jen s velkym usilim, a to často usilim marnym.
- Hraj, lenochode!Minářová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-18Šachová hra mezi lenochody, aneb co vše je možné stihnout během soupeřova tahu. Zatímco Černý přemýšlí, Bílý rozehrává jiné partie. A jak šachové hodiny běží, najednou není času nazbyt.
- KLÍČeníVybíralová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Příběh je o víle a duchovi, kteří spolu žijí v jednom lese. Film začíná, když je víla unesena duchem. Ten ji ve své věži uvězní a zamkne do klece. Víla mu z ní ale uteče a tím začíná jejich příběh, který je, jak jinak, o vztazích. Ten jejich není zrovna ten typický růžovoučký vztah. Jde o parafrázi na lidské vztahy a zkušenosti se zamilovaností a láskou. Film je vytvořen kombinací klasické animace a papírkové techniky. Pro postprodukci byli využity programy Adobe Photoshop a After Effects.
- Kosmomolitan radí ženámHolásková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Film je o obyčejné ženě s obyčejnou rodinou v obyčejném bytě s neobyčejným příběhem. Žena si zakoupí módní časopis, aby změnila svůj dosavadní styl života. Snaží se řídit podle jednotlivých článků z časopisu např. zavést zdravou snídani do rodiny, být ještě krásnější než krásná, být nejlepší v posteli...ale vždy narazí na skutečnost, která má s vysněnou realitou módních časopisů pramálo společného.
- Není hra jako hraMráz, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Příběh chlapce a jeho mopse, kteří k sobě hledají cestu. V tom jim pomůže tajemný tvor z říše fantazie, když si s nimi hraje celý den. Tvor zmizí zpět jakmile cítí, že už ho není třeba. Chlapce však čeká poslední rozhodnutí mezi jeho kamarádem, nebo počítačovou hrou.
- Plošková a loutková animaceRosová, Helena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-03Diplomová práce se zabývá technologií ploškové a loutkové animace. Vztahem mezi námětem a zvolenou animační technologií, charakteristickými rysy loutkové a ploškové animace, jejich klady a úskalími. Hlavním tématem práce je tvorba animační loutky pro obě technologie, možnosti jejího konstrukčního řešení, mechanika kloubů, vlastnosti použitých materiálů, technologické postupy využívané při její tvorbě.
- Stylizace charakterů v animaciSekela, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-18Abstrakce(ve smyslu zjednodušení) a hyperrealismus jsou protipóly, které s sebou nesou určitá specifika ve vyjadřování. Oba směry mají své možnosti z hlediska dramatické srozumitelnosti. V této práci chci zkoumat možnosti charakterové animace v souvislosti s mírou popisnosti postav, od jednoduchých po hyperrealistické. Dále pak v souvislosti s výtvarnou formou, co která umožňuje a kde jsou naopak její úskalí. Na závěr budu specifikovat svůj vlastní přístup k této problematice, směr kterým se vydávám, a který preferuji.
- Zkušenost s ploškovou animacíRosová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Práce se zabývá technikou ploškové animace. Jejím postavením v rámci ostatních animačních technik. Všímá si možných pracovních postupů při její tvorbě, její závislosti na daném námětu. Zamýšlí se nad vztahem animace a grafiky.