Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation podle vedoucí "LANGEROVÁ, Viera"
Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Gender, identita a sexualita v japonském animeHoffová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-02Magisterská diplomová práce s názvem "Gender, identita a sexualita v japonském anime" se bude zabývat zobrazováním a uchopením genderu, sexuality a identity a přesahováním tradičních hranic těchto pojmů v japonském anime. Význam slova "gender" je v této práci pojímán zejména v jeho původním významu, odkazující spíše na tradiční sociální a kulturní uspořádání genderových rolí, nežli na biologické rozdíly mezi pohlavími, jak je často význam slova gender pojímán a vnímán. Primárně půjde o hloubkovou rešerši různorodého pojetí genderu a sexuality v japonském animovaném filmu z hlediska historie, tradic a sociálního uspořádání a vývoje Japonska od jeho mytologických prvopočátků až po jeho současnost. Japonský animovaný film se vyznačuje širokou škálou žánrů a velkou různorodostí, která čerpá jak z bohatství ojedinělé japonské kultury a jedinečného "japonského" způsobu uvažování, tak i z přejatých západních konceptů, které byly v japonském anime smíchány, zhněteny a spojeny v novou, originální formu. Tento způsob přejímání určitých aspektů z jiných kultur a jejich spojování s japonskou tradicí a kulturou vytvořil bohaté podhoubí pro vznik nových konceptů problamtiky genderu, sexuality a identity, které nemají jinde ve světě obdoby. I díky tomuto aspektu si japonský animovaný film získal ve světě obrovskou základnu věrných a nadšených fanoušků, kterých každým rokem více přibývá. Cílem této práce je osvětlit čtenáři pozadí vzniku rozdílných koncepcí genderu, sexuality a identity v japonském anime a poukázat na tyto aspekty při pohledu na jednotlivé filmové a seriálové produkce, které tyto rozdílné koncepce znázorňují.