Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "ČERNÝ, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Josef Coufal : Magisterský koncertCoufal, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- Michal Hanuš - Magisterský koncertHanuš, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
- Pražské romantické varhany.Moudrý, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-07Tato práce si klade za cíl pomoci varhaníkovi nalézt specifický smysl, jedinečnost a krásu pražských romantických varhan k praxi.
- Přehled dějin chrámové hudby na VyšehraděValenta, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-07Práce podává přehled o chrámové hudbě v bazilice sv. Petra a Pavla od jejího založení do současnosti. Zaměřuje se na zdejší varhany, hudebníky (varhaníky, ředitele kůru a hudebníky mezi kanovníky), zachované hudebniny a osobnosti hudebního světa pohřbené na vyšehradském hřbitově. Mezi hudebníky je největší pozornost věnována Karlu Václavu Holanovi Rovenskému. Z dochovaných památek hudebnin je pak popsán zejména tzv. Vyšehradský sborník. Podrobně jsou také popsány velké varhany firmy Bratří Paštiků. Práci uvádí kapitola o obecných dějinách Vyšehradu – historický přehled.
- Příklady užití varhan v nonartificiální hudběBeránková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-05Tato diplomová práce se zabývá využitím varhan mimo klasickou a duchovní hudbu. V práci je definován pojem „nonartificiální“, dále nastíněna stručná historie vývoje funkce varhan. Hlavní část tvoří samotné příklady tvorby, které jsou utříděné dle žánrové stylovosti. Nechybí odkazy na stránky, kde je veškerá uvedená hudba k poslechu. V poslední kapitole se práce věnuje inovativním technologiím, které byly aplikovány při stavbě varhan v nedávných letech.
- Richard Wagner a varhanyBártek, Michael(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-07Student varhan Michael Bártek představuje diplomovou práci Richard Wagner a varhany - Pronikání díla skladatelského génia z Bayreuthu do varhanní hudby jako magisterskou závěrečnou práci ve studiu na hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze. Tato práce se zabývá vztahem Richard Wagner ? varhany, vztahem, který je, navzdory absenci nějaké skladby mistra pro varhany, podivuhodně bohatá a zdá se poměrně neprozkoumaná. Vzhledem k probíhajícímu dvousetletému výročí narození skladatele (a jeho sto třicátému výročí úmrtí), téma si zaslouží býti zpracováno. Autor se zabývá přímým vztahem Wagnera a varhan, jeho vlivů na skladatele varhanní hudby a rovněž problematikou transkripce, nejprve obecně, posléze více zaměřené přímo na Wagnera.
- Srovnání českých a německých varhanních školDvořáková, Ludmila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Diplomová práce „Srovnání českých a německých varhanních škol“ sumarizuje přehled učebnic výuky hry na varhany (varhanních škol) sepsaných na českém a německém území v období od poloviny 19. století do současnosti a porovnává je mezi sebou, hodnotí různé přístupy jejich autorů k výuce. Zahrnuty jsou i takové varhanní školy, které u nás dosud nebyly známy.
- Technika varhanní hryHanuš, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04Práce Technika varhanní hry je zaměřena na základní prvky varhanní interpretace - techniku, otázku tvorby tónu a její aplikaci. V dalším bodě se zabývá také pohledem do historie, do 19. století, kdy byla založena Pražská varhanická škola a na tehdejší názor na varhanní zvuk, registraci a stavitelství varhan. Podle autora uvedené tři složky ovlivňují interpretační názor a vkus dané doby. Pro tuto základní myšlenku hledá argumenty v odborných publikacích a v instruktivní literatuře především 19. a 20. století. Dále rozvíjí svůj názor ohledně tvorby tónu na určitých typech nástrojů, kultura úhozu a artikulace podstatným způsobem ovlivňuje varhanní zvuk a vede k oživení interpretace.
- Varhanní dílo G. LigetihoCoufal, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07Tato práce se zabývá varhanními skladbami maďarského skladatele 20. století György Ligetiho (1923 ? 2006). První kapitola je věnována životu a dílu tohoto autora a snaze porozumět jeho skladatelskému odkazu. Další tři kapitoly jsou potom už zaměřeny na jednotlivé varhanní skladby, jmenovitě Ricercar pro varhany (1953), Volumina (1962) a Dvě etudy pro varhany (Harmonies ? 1967 a Coulée ? 1969). Na závěr uvádím dostupné nahrávky těchto děl.