Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "BILINSKÁ, Kvitoslava"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hatsumi Saitoh: Magisterský koncertSaitoh, Hatsumi(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Historie vážné hudby a hudebního vzdělávání v JaponskuNorioka, Mao(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-05Tato diplomová práce se věnuje dějinám a vývoji hudební a klavírní výuky v Japonsku a rozebírá jednotlivé teze jako principy didaktiky klavírní hry. Dějiny vážné hudby v Japonsku jsou především z náboženských a politických důvodů poněkud vágní. Práce uvádí možné příčiny, proč ve velmi krátké době došlo i tak k velkému rozvoji vážné hudby, která se nakonec stala integrální částí japonské kultury s vlastní tradicí. Druhá část práce analyzuje a interpretuje klavírní školu Beaty Zieglerové a knihu Ruský pianismus, která je v Japonsku momentálně mezi studenty klavíru velmi populární. Cílem rozboru jsou především přínosy a záporné stránky různých metod hraní ve spojení s Japonskou kulturní povahou.
- Hudební výchova v JaponskuSaitoh, Hatsumi(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Po roce 1868 Japonsko přijalo evropský moderní systém, i v oblasti vzdělání. Západní hudba je součástí školního systému a díky tomu se začala rozšířit. Japonský školní systém klade velký důraz na všeobecné vzdělání, zatímco odborné vzdělání je málo rozvinuto. V dnešním Japonsku je možné získat odborné vzdělání v rámci školního vzdělávání od věku 16 let. Nyní existuje mnoho hudebních škol a příliš mnoho studentů se také specializuje na západní hudbu. Avšak praktická výuka hry na nástroj není zaměřena na výchovu "profesionálních" hudebníků, a úroveň na hudebních školách v Japonsku je velmi rozdílná. Lze říci, že japonská hudební škola zcela ustrnula. V posledních letech je usilováno o školní reformy, nejenom reformy osnov a oborů ale i rozšíření hudebních žánrů. Jednotlivé hudební školy uplatňují různé postupy v rámci úsilí přilákat studenty.
- Interpretační tradice a analýza skladby ”Pan” od Vítězslava NovákaBrizhaneva, Tatiana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-01Cílem této diplomové práce je všestranná a zevrubná analýza programové Básně v tonéch Vítězslava Nováka „Pan“ opus 43. Tato práce současně představuje perlu českého klavírního repertoáru. Jen málo klavíristů zařazovalo toto dílo do svých programů pro jeho délku trvání a technickou obtížnost. Přesto by, díky svéráznosti, bohatosti harmonických a melodických zdrojů i kvalitě propracovanosti detailů, klavírní hudba Vítězslava Nováka zasloužila mnohem častějšího provedení v koncertních sálech. Autorka se opírala hlavně o české tištěné zdroje, například monografie a sborníky statí o Novákovi, jeho biografické poznámky a pokusila se tak nashromáždit do jednoho celku informace o vzniku myšlenek „Pana“, historii jeho tvorby a o úspěšných interpretech tohoto jedinečného cyklu. Jako cenný materiál pro srovnávací analýzu různých interpretací posloužily nahrávky Františka Maxiána, Františka Raucha, Martina Vojtíška, Margaret Fingerhut a nahrávka Orchestru slovenské filharmonie pod řízením Zdeňka Bíleka. Pro tuto práci autorka použila i vlastní pozorování, které získala během studia a interpretace „Pana“ a představila analýzu formy celého díla.
- Jelena Bečejac - lMagisterský koncertBečejac, Jelena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-03
- Klavírní dílo S. Rachmaninova se zaměřením na cyklus Moments Musicaux.Švehláková, Zdeňka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-06Tato práce pojednává o skladateli Sergeji Vasiljeviči Rachmaninovi. Obsahuje stručný životopis a soupis jeho klavírního díla. Hlavní část práce je zaměřena na klavírní cyklus Moments musicaux, který se skládá ze šesti skladeb. Je zde uveden formální rozbor díla, doporučení ke hře cyklu a možnosti jeho nácviku. Závěrečná část práce je věnována nahrávkám cyklu. Obsahuje seznam interpretů, kteří dílo nahráli a srovnání tří vybraných nahrávek: Alaina Lefévra, Victora Ryabchikova a Nikolaie Luganského. O každém z nich jsou též uvedeny základní informace.
- Semjon Bendickij a jeho vliv na klavírní pedagogiku SaratovaVorobyeva, Evgenia(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Semjon Solomonovič Bendickij je mimořádná osobnost klavírního umění v Saratově. Bendickij byl klavírista, dirigent a zapálený pedagog, který valnou měrou přispěl k rozvoji klavírní školy Saratovské státní akademie. Během celého života rozvíjel klavírní umění v různých oblastech Sovětského svazu a stal se zakladatelem jedné z nejvýznamnějších regionálních klavírních škol. Cílem této diplomové práce je ukázat roli a vliv S. Bendického v historii klavírní hry v Saratově, zanalyzovat jeho pedagogické a interpretační principy a ohodnotit jeho přínos jako pedagoga k rozvoji hudebního umění města Saratova. Pro Bendického byla charakteristická improvizace a otevřenost novým řešením, a také spontánnost a nepředvídatelnost. Nekonečná zvídavost a erudice ve všech sférách jeho činnosti, víra ve studenta a empatie spolu s přiměřenou přísností přitahovaly mladé talenty a inspirovaly je k tvrdé práci. Pedagogická činnost S. S. Bendického a jeho studentů představuje nejlepší tradice Saratovské klavírní školy, které nejen neztratily svůj význam, ale mohou výrazně obohatit výuku soudobé klavírní pedagogiky v Saratovské oblasti.
- Sergej Dorenskij a jeho vliv na ruskou klavírní pedagogikuGavrilova, Iuliia(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-05Diplomová práce „Sergej Dorenskij a jeho vliv na ruskou klavírní pedagogiku“ se zaměřuje na analýzu přínosu profesora Dorenského pro rozvoj ruské klavírní pedagogiky a interpretačního umění. Práce popisuje Dorenského pedagogickou činnost, jeho hlavní cíle a metody, které používal při výuce svých studentů, s důrazem na kontinuitu tradic a význam jeho vztahu s předními pedagogy minulosti, jako byl G. Ginzburg. Dále se práce zaměřuje na Dorenského schopnost rozvíjet silné stránky a individualitu každého interpreta, což činilo jeho třídu a pedagogiku unikátními. Výsledky ukazují, že Dorenského odkaz představuje nejlepší tradice ruské klavírní školy a může sloužit jako inspirace pro budoucí klavíristy a pedagogy. Práce se opírá o dostupné rozhovory, nahrávky a literaturu.
- Současné klavírní školyBečejac, Jelena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-03Ve své magisterské práci se zaměřuji na rozbor klavírních škol které používam ve své pedagogické praxi a které považuji za velmi vhodný materiál pro vyučovaní hry na klavír v počátečném stadiu. Jsou to Nová klavírní škola Zdeny Janžurové a Milady Borové, Evropská klavírní škola Fritze Emontse a Klavírní školičky autorky Miroslavy Lili Petrović.