Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "KAŇKA, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Becerra a Yamazaki: dvě chilské skladby pro violoncelloAguirre-Araya, Evelyn Nora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-06Dva názory, které reprezentují chilskou identitu prostřednictvím hudebního díla zvaného “Partita č. 2” zkomponovaného chilským skladatelem Gustavem Becerrou-Schmidtem pro violoncello sólo a nově napsanou skladbou pro violoncello a klavír s názvem "Hudební cesta po Chile" vytvořenou japonskou hudebnicí Chiaki Yamazaki.
- Gustav MahlerJugendorchesterDrtina, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-03Práce pojednává o prestižním mezinárodním orchestru mladých - Gustav Mahler Jugendorchestru ( GMJO). Zabývá se jeho vznikem, historií, jeho iniciátorem Claudio Abbadem, postavou Gustava Mahlera. Autor předkládá své osobní zkušenosti z působení v tomto orchestru a sleduje i příbuzné iniciativy a orchestry - dirigentskou soutěž pod záštitou Salzburského festivalu, Mahler Chamber Orchestra a Gustav Mahler Academy v Bolzanu.
- Intonace a řešení této problematiky z pohledu metody O. ŠevčíkaMikawa, Keishiro(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10Tato diplomová práce se zabývá adaptací Ševčíkovy "Školy intonace op. 11" pro housle na violoncello a analýzou jejího dopadu na zlepšení intonace violoncellistů. Práce vychází z osobní zkušenosti s potřebou zlepšit intonaci a z praktického tréninku metod Otakara Ševčíka, konkrétně opusů 2 a 3, které jsou zaměřeny na techniku pravé ruky. Na základě očekávání, že Ševčíkova "Škola intonace" poskytne řešení intonačních problémů, byla provedena snaha o přepis notového materiálu pro violoncello. Tento úkol však narazil na technické rozdíly mezi houslemi a violoncellem, zejména v rozsahu tónů dosažitelných v jedné poloze. Housle umožňují rozsah kvarty, zatímco violoncello pouze tercie bez prázdné struny, což komplikovalo přímou adaptaci. Navzdory těmto výzvám jsem zkoumal důležitost jednoduchých, ale efektivních každodenních cvičení pro zlepšení intonace. Byly také prostudovány další Ševčíkovy metody, například opus 8 a 9, které přinášejí další užitečné techniky. Dále práce zmiňuje například knihu "Jak hrát na housle čistě" od Břetislava Novotného nebo "Intonace u smyčcových nástrojů" od Christiny Hermanové jako doplňkový zdroj teoretického porozumění intonace. Hlavním cílem práce je tedy poskytnout návod a materiály pro violoncellisty, kteří chtějí systematicky zlepšovat svou intonaci prostřednictvím adaptace osvědčených houslových metod.
- Klavírní tria Bohuslava Martinů se zaměřením na Trio č. 3Petras, Vilém(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-07Cílem práce je prozkoumat tvorbu Bohuslava Martinů pro klavírní trio. Autor práce se snažil stručně shrnout skladatelův život se zaměřením na jeho hudební kariéru, nastínit okolnosti vzniku těchto děl, interpretační tradice. Informace jsou čerpány z knih a studií, hudebních periodik, audionahrávek i rozhovorů s interprety děl B. Martinů.
- Mstislav Rostropovič - violoncellová legenda 20. stoletíFedorov, Zachar(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Tato práce je portrétem legendárního ruského violoncellisty, pedagoga a dirigenta Mstislava Leopoldoviče Rostropoviče (1927 - 2007). V několika kapitolách je zde popsána jeho životní cesta, mnohostranné umělecké i společenské působení, interpretační, pedagogická a dirigentská práce.
- Violoncello v době Beethovena a jeho sonátyKos, Danijela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-07Tématem mé diplomové práce je "Violoncello v době Ludwiga van Beethovena jeho violoncellové sonáty". První část této práce je zaměřena na technický vývoj nástroje a na významné violoncellisty, kteří Beethovena obklopovali a hráli důležitou roli v rozvoji violoncella. Druhá část je zaměřena na Beethovenovy sonáty a obsahuje úvod o každé sonátě a také strukturální rozbor. Doporučuji sledovat rozbor s partiturou ( například : Bärenreiter Urtext Edition of Sonatas for Violoncello and Piano by Beethoven).
- Wolfgang Boettcher- život a hudbaPetr, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-08Tato diplomová práce se snaží přiblížit čtenáři jedinečnou osobnost Wolfganga Boettchera. Jedná se o vůbec první ucelený text o tomto geniálním violoncellistovi. Rozebírá jeho život od dětství až po současnost. Podrobně se zabývá jeho rodinou a vykresluje podrobnosti a souvislosti jeho hudebního dospívání. Seznamuje čtenáře se všemi důležitými mezníky ve Wolfgangově životě i setkání s důležitými osobnostmi, která byla pro jeho profesní růst nejzásadnější. Snažím se představit Wolganga Boettchera ne pouze jako hudebníka, violoncellistu a pedagoga, ale i jako člověka s velkým srdcem a bezednou láskou k hudbě. Do druhé části práce je zařazena podrobná historie Berlínské filharmonie, neboť to je orchestr, který sehrál v jeho životě velmi důležitou roli.
- Život a violoncellová tvorba Luboše FišeraNečaský, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Tato práce představuje výzkum života a díla českého skladatele druhé poloviny dvacátého století Luboše Fišera (1935 – 1999). První částí je uvedení skladatele nejen do hudebně-historické souvislosti, ale je též vhledem do vnímání umění ve dvacátém století. Popisuje též Fišerovy současníky a hudební směry, které skladatelé minulého století využívali. Druhá kapitola se věnuje životu a dílu Luboše Fišera. Hovoří se zde nejen o osudech skladatele, ale též i o zásadních dílech, charakteristických pro jednotlivá životní a umělecká období Fišera. Třetí kapitolu tvoří tři analýzy violoncellových sonát Luboše Fišera.