Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "KOŘÍNEK, David"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Audiovizuální tvorba původních obyvatel Severní AmerikyKlinger, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-21Magisterská práce je kombinací obecně přehledového výzkumu jednotlivých podob audiovize původních obyvatel Kanady, ale i USA, z důvodu toho, že z hlediska původních obyvatel mezi zeměmi není hranice, k nim vybraných analýz narativních filmů pracujících s jejich tématy, symbolikou apod. Věnuji se především filmům dokumentárním, hraným i experimentálním a výtvarnému umění. Práce seznamuje čtenáře se základními obrysy sociální situace původních obyvatel, což je obzvlášť důležité, protože tato je základním hybatelem tvorby, která získává klíčovou funkci při emancipaci etnika a hledání svého vlastního jazyka.
- Digitálne aspekty v pohybovej performanciiJúdová, Mária(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-26V práci sa zameriavam na polohy súčasného tanca implementujúce digitálne technológie- zmieňujem možnosti, ktoré sú dosiahnuté medziodborovou spoluprácou choreografov, performerov, vizuálnych umelcov a kreatívnych kóderov, no venujem sa i stratégiám, metodikám a konceptom, ktoré sú v danej oblasti obzvlášť problematické. Prostredníctvom priekopníckych pohybových štúdií spochybňujem novosť či prelomovosť, s ktorými je digitálna performancia typicky spájaná, a zasadením do historického kontextu navrhujem, že skôr prirodzene nadväzuje na postupný odklon od konvenčného ponímania choreografie, a prináša nové formy a postupy špecifické pre digitálne technológie. Široké spektrum aktuálnych tendencií ďalej analyzujem na príkladoch interaktívnej performancie, interaktívnej inštalácie, a vizualizácie, ktorá s fyzickou prítomnosťou performerovho tela priamo nepracuje. Pomocou filozofických konceptov nazerám na algoritmický prístup zaznamenávania a vizualizácie pohybujúceho sa tela, ktorý v súčasnosti najvýraznejšie rezonuje v kultúrnom povedomí, no pojednávam aj o iných prístupoch, ktoré z môjho pohľadu predstavujú dôležité alternatívy.
- Pohyby mysleMilec, František(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Vo svojej absolventskej práci Pohyby mysle rozoberám telesnosť v kontexte histórie a teórie filmu, avšak s presahom do iných umeleckých disciplín. Robím krátky prehľad výskumu kognitívnej lingvistiky Georga Lakoffa a Marka Johnsona, aby som čitateľa uviedol do problematiky tzv. telesných kognitívnych metafor. Taktiež sa obraciam na zbierku textov Embodied Cognition and Cinema (ed. Peter Kravanja, 2015), z ktorej čerpám konkrétne poznatky a ilustrujem ich pomocou štyroch diel patriacich do rôznych smerov a žánrov talianskej kinematografie, pričom pracujem s hypotézou o tom, že telesnosť (embodiment) bude dôležitým výrazovým prostriedkom týchto filmov. Snažím sa objasniť problém terminológie filmového disembodimentu a navrhujem nový nástroj – škálu telesnej signifikácie. V každej časti textu polemizujem o etických a ideologických implikáciách telesnosti vo filme.
- Případová studie DIS a K-HoleBurda, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-21DIS a K-Hole reprezentují v rámci druhé generace postinternetových umělců tzv. komercionalizované kolektivy. Tato práce uvádí do kontextu aktivity obou kolektivů v rovině jejich činnosti v institucích a obecně v rámci kulturního průmyslu. Umělecká praxe obou kolektivů byla enigmatická a skrývala identitu původních tvůrců. Kolektivy upřednostňovaly komunikaci skrze digitální, dobře šiřitelná média, která více inklinovala k marketingovému typu sdělení. Tvůrčím vrcholem kolektivu DIS byla kurátorská pozice na bienále v roce 2016 v Berlíně. K-Hole se nejvíce proslavil výrazem normcore, který byl použit v jednom z trend reportů a později se rozšířil v populární kultuře. Práce se dále zabývá teorií značek v kontextu ekonomických a marketingových teorií, které definují funkce značek z hlediska emocionality nebo racionality spotřebitelů. Rozvrstvení uměleckých pracovníků a firem na základě fragmentace dle faktorů kapitálu a potenciálu k rozvoji je analogické. Kolektivy DIS a K-Hole představují příklad start-upových firem, zatímco populární značkoví umělci odpovídají korporátním podnikům velkých rozměrů.
- Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion filmHorová, Anežka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-21Magisterská práce se zaměřuje na žánr fashion filmu. Primárně se zabývá filmovými režiséry, kteří natáčí autorské fashion filmy pro módní značky. Práce si klade za cíl přinést analýzu formálních a obsahových prvků jednotlivých filmů a celkový rozbor způsobu reprezentace módy v digitálním světě. Fashion film považuji za důležitý kulturní a průmyslový produkt, na kterém lze pozorovat nejen vyobrazení současných módních směrů, ale například i obecné přístupy k propagaci na internetu.Při zkoumání vztahů mezi značkami a filmovými režiséry je důležité neopomíjet tzv. cobrand a jeho možné dopady na obě spolupracující strany. Cobrand značkám pomáhá vytvářet obsah, který nemusí být nutně vnímán jako reklama v negativním slova smyslu, nýbrž jako reklama s přidanou uměleckou hodnotou.