Katedra fotografie - KF / Departement of Still Photography
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra fotografie - KF / Departement of Still Photography podle vedoucí "CZUMALO, Vladimír"
Nyní se zobrazuje 1 - 13 z 13
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká reklamní fotografie v období normalizace (Podniky zahraničního obchodu)Hrabětová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01Práce se zabývá situací a specifikami české reklamní fotografie v období normalizace. Přibližuje ji prostřednictvím sondy do produkce českých fotografů pracujících pro podniky zahraničního obchodu. Mapuje funkci a strukturu těchto podniků, okolnosti zadávání zakázek, schvalovací a honorářovou praxi a další styčné plochy mezi reklamou určenou pro zahraničí a dobovou organizací výtvarného života. Obsahuje také přehled fotografů, kteří pro podniky zahraničního obchodu pracovali, výběr ze záznamů rozhovorů s některými z nich a ilustrativní náhled do dobových projektů
- Dvojice Jasanský - PolákSouček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-09Práce je monografií Autorské dvojice fotografů Lukáše Jasanského a Martina Poláka.
- Fotografie - médium světla a času anebo současného umění?Stecker, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Existuje něco takového jako specifické hodnoty fotografie, které vycházejí ze samotné podstaty tohoto média? A pokud ano, mohou se tyto hodnoty uplatnit i v dnešním uměleckém světě nebo se jich fotografie, aby obhájila své pozice v tomto proměnlivém a konkurenčním prostředí, musí vzdát a hledat a pracovat s jinými, které nevycházejí z její podstaty? Je vůbec perspektivní v dnešní době hledat něco tak archaického jako ontologii jednotlivých médií? Možná ano.
- Internetové fotogalerieMacháček, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-2113 českých internetových komunitních fotogalerií, ve kterých si uživatelé navzájem hodnotí své fotografie formou komentářů a bodování, jsou zkoumány a porovnávány zejména z hlediska jejich provozovatelů, funkcí a systému komentářů a bodování. Jsou hledány společné rysy fotografií, které jsou v těchto galeriích považovány za úspěšné. Ve výzkumu mezi uživateli galerií byly zjištěny např. názory uživatelů na kvalitu galerií a jejich věkové rozvrstvení. Jakou zpětnou vazbu lze získat a jak je pro fotografy přínosná bylo zjištěno experimentem, kdy byly vloženy stejné fotografie do všech galerií. Největším přínosem této práce je shromáždění velkého množství autentických názorů amatérských fotografů.
- Ivan Pinkava a Adi NesFaukner, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Cílem diplomové práce je konfrontovat dva fotografy, českého Ivana Pinkavu a izraelského Adi Nese, prostřednictvím různých měřítek a kritérií. Oba se zabývají inscenovanou fotografií, parafrázují ikony evropské obrazové tradice a užívají obrazové citace biblických scén, velkých příběhů a mýtů evropské kultury. Úvodní část práce je zařazuje do širší souvislosti postmoderního umění a vymezuje, v čem jsou si jejich díla blízká. Druhá část se zabývá formálními aspekty, například stavbou obrazu a charakterem nasvícení. Závěrečná část zkoumá významovou rovinu jejich přístupů. Konkrétněji odkrývá jejich odkazy a reference k malbě, k jiným fotografiím a ke kinematografii.
- Josef BartuškaHorázná, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-18Jihočeský učitel Josef Bartuška se řadí k nejoriginálnějším a nevčestrannějším avantgardním uměleckým osobnostem třicátých let dvacátého století.
- Podobnost a zobrazeníKliment, Jáchym(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-12Práce je zaměřena na sledování podobnosti, hledání stejného a jiného, vlastního a cizího. Nejprve zvažuje analogii a komparaci v komplexním pojetí se zaměřením na filosofii, logiku, matematiku a lingvistiku. Zároveň vnímá podobnost v blízkém propojení k zobrazení a obrazu, sémiotice, ikonologii, ikonografii, fotografii a procesům ? pojmům s tím spojeným, jako: mimésis, reference, reprezentace, transformace, simulace, virtualita a hyperrealita. V závěrečné části uvádí podobnost a její působení v případech typologie, identity (originálu a kopie), vnímání autenticity a funkce paměti. Jako klíčové vnímá: ne-kauzalitu podobnosti, analogii proporcionality v kontrastu s analogií proporce, myšlení obrazem a funkčnost paměti, podobnost jako základní moc obrazu a transformaci jako zásadní formu zobrazení.
- Princip podobnosti ve vztahu k fotografiiKliment, Jáchym(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Předmětem práce je podobnost ve fotografii. První část nejprve komplexně vymezuje princip podobnosti s důrazem na filosofii, logiku, matematiku, sémiotiku, ikonologii a ikonografii. Podobnost zároveň uvádí do souvislostí s analogií, sylogismem, mimésí a asociací. Druhá část, samotné jádro práce, výběrově zkoumá podobnost jako stylistický a významotvorný prostředek v současné fotografii. Větší pozornost je věnována problematice diptychu a série ve fotografii, přesto se ale neomezuje jen na tyto dva horizonty.
- Reflexe ekonomických krizí ve fotografiiDiringerová, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-11Diplomová práce se zabývá hlubším pohledem na fenomén ekonomických krizí v kontextu sociální fotografie. Jádrem práce je srovnání projektu FSA z 30. let 20.století a současných fotografických projektů zabývajících se současnou krizí. Kromě vybraných fotografů z FSA analyzuji přístup fotografické dvojice německých emigrantů Hansel Meith a Otto Hagela a německého autora Augusta Sandera k sociální problematice té doby .V druhé části se věnuji novým formám, které v dnešní době funkci sociální fotografie nahrazují. Dále popisuji tři vybrané soubory současných autorů, kteří reagují na současnou ekonomickou krizi tvaroslovím umělecké fotografie.
- Romantické pojetí krásy v současké české fotografiiFaukner, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-18Ve své bakalářské práci jsem se zaměřil na současnou profsionální fotografickou tvorbu, která se zabývá zobrazováním dívek.
- Státnický portrét po nástupu fotografieBouška, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Zobrazení státníka jako vrcholného představitele státu je jedním ze základních způsobů komunikace moci. Na základě teoretického vymezení a rozboru spole-čenské role státnického portrétu ukazuje tato práce formou případových studií konkrétní příklady nakládání s tímto fenoménem v rámci různých státních zřízení. Práce dokládá, že podoba těchto portrétů je dána i silnou malířskou tradicí, kte-rou zásadním způsobem obměňuje až nástup fotografie v průběhu 2. poloviny 19. století. Ústředním tématem tohoto textu je fenomén fotografického státnic-kého portrétu, v jehož konkrétní podobě se projevuje především kontext jeho vzniku a nároky, které jsou kladeny na jeho vizuální stránku jako na symbol ak-tuální politické moci.
- Vývoj státnického portrétuBouška, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Způsob portrétování státníků tak, jak jej důvěrně známe z 20. století, je třeba chápat v kontextu žánru, kterým se umělci zabývají od počátku figurativního umění. Chronologický vývoj, kdy předchozí forma státnického portrétu ovlivňuje formu následující, je hlavním tématem této práce. Významné paralely k formální stránce zobrazení panovníků-státníků nachází práce ve způsobu zobrazování bož-stev, bohů a Boha, tedy nejvyšších náboženských autorit, s předpokladem, že vzájemná podobnost těchto žánrů není náhodná. Nároky na zpodobňování představitelů říší a států vyústily ve formulaci téměř jednotného stylu takovýchto portrétů, který rozbíjí a významným způsobem obměňuje až nástup fotografie. Nová estetika a typologie fotografického zobrazování přinášejí nové způsoby ve zpodobňování státníků počátku dvacátého století, které jsou ale ovlivněny tradicí a tedy i konstruovány s přihlédnutím k ní.